Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Steve Jobs er igen på sygeorlov

Steve Jobs er igen på sygeorlov

Apple har meddelt, at den karismatiske topchef Steve Jobs endnu engang er sendt på sygeorlov. Apples aktie styrtdykkede kort efter.

Her ses Apple-ikonet Steve Jobs ved lanceringen af den første iPhone.
Her ses Apple-ikonet Steve Jobs ved lanceringen af den første iPhone.

Apples øverste topchef Steve Jobs har for en tid forladt skrivebordet, for at fokusere på sit helbred. Det oplyses i en mail til firmaets ansatte og pressen.

Den daglige ledelse overlades til Tom Cook. Men derudover, gives der ikke detaljerede oplysninger om toplederens helbred.

Steve Jobs var også på sygeorlov starten af 2009, hvor han modtog behandling for kræft.

Kort efter nyheden fra Apple-lejren tog den tyske Apple-aktie et ordenligt dyk på otte procent, skriver Business.dk med kilde i RB-Børsen. Det amerikanske aktiemarked har i dag været lukket på grund af Martin Luther King-dag.

Apples tyske aktie. Opdateret 17.01.11 kl. 20.45.
Apples tyske aktie. Opdateret 17.01.11 kl. 20.45.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Per Jensen 18-01-2011 05:53:47

...kræft er det værste l*rt der findes.

Men tror nu Apple var bedre tjent uden den mand...

0 0
Henrik 18-01-2011 13:34:53

Jeg er ikke særlig interesseret i Apple's produkter og har aldrig været det, MEN var det ikke for Steve Jobs, var der ikke noget der hedder Apple i dag. Det kan jeg garantere dig for!

Apple var så tæt på konkurs eller frasalg i slutningen af 90'erne, at bestyrelsen tryglede Jobs om at komme tilbage som CEO, efter de lige havde fyret den forhenværende CEO.

Steve Jobs er dygtig og ambitiøs, og det bør man respektere ham for!

0 0
Jeppe Andersen 18-01-2011 16:29:09

Jeg har stor fan af hvad Steve har gjort og bruger ham som indspiration til at fange folk. Om i vil det eller ej så er der ingen indenfor Apple der kan fremvise deres nyeste produkter på en måde at man får lyst til at købe det med det samme. Det falder anmelderne også for, og det er forkert er ikke min point, da det handler om at sælge vareren.

Har ikke noget mod hans lukket system. For mig betyder det blot tryghed, sikkerhed, stabilitet osv, som brugerne i sidste ende værsætter mest. At nørderne så ikke kan lide det, ja det er jo her Android kommer ind.

Og så må I ikke glemme at selvste Obama har udtalt at en mand der har revoursioneret verden 2-3 gange burde være rigere end han er.

Og han har startet noget stort indenfor musik, computer, telefon, MP3 afspiller, hvordan kommuniktion og handel foregår osv.

Og jeg er træt af folk der hele tiden skal understrege med "Ja jeg ville aldrig købe hans produkter". I kører i den gamle bane hele tiden. Altid skal man hører på en hater da ikke kan respektere andre. KOMMUNITARISME! Det burde jeres forældre have fulgt: Citat "det er fællesskabets ansvar og forældrenes ansvar at give barnet en god morale og lærer at respektere andre fællesskaber".

Jeg går jo ikke ind og sviner et MS produkt til hver gang mobil siden skriver om det. Så lad være med at gøre det selv, dårlig morale.

0 0
Shawn S. Ø 19-01-2011 11:28:01

He he Jeppe du skal ikke kaste med sten når du bor i et glashus.

Eller sagt på en anden måde. Du gør lige nøjagtigt det som du beskylder andre for og det kan give os andre et smil på læben. Så tak for det ;)

0 0
Henrik 18-01-2011 17:39:45

Rolig nu. Man har vel lov til at sige, at Apple's produkter ikke interesserer een. Jeg kunne jo sige det samme med modsat fortegn, ikke?

0 0
Jeppe Andersen 18-01-2011 18:33:37

Det er vel bare naturligt at hvis man ikke har interesse for det kommentere man det ikke.

Gammelt dansk udtryk: Har man intet pænt at sige, skal man intet sige. Det er dog noget lidt andet på journalistik, men anyway

0 0
Henrik 19-01-2011 12:08:25

"Gammelt dansk udtryk: Har man intet pænt at sige, skal man intet sige."

Ja, og det er et forvrøvlet udtryk ligesom det andet gamle danske udtryk "Du skal ikke tro du er noget.".

Det er forpulet vås. Alle mennesker har lov at ytre, også hvis de er utilfredse med noget eller forklarer hvorfor de ikke er interesseret i et bestemt produkt.

Jeg er ikke interesseret i Apple produkter, fordi de ikke dækker mine behov overhovedet. Men derfor har jeg stadig respekt for Steve Jobs' og de ting han har opnået. Det var iøvrigt også det der var min pointe.

0 0
Shawn S. Ø 18-01-2011 12:42:37

Historien har jo vist at Jobs reddede Apples røv så er langt fra enig i dit udsagn om at de var bedre tjen.

Og selvom jeg ikke bryder mig om hans amolske måde at styre Apple på så kommer jeg til at savne ham. Han pustede liv i kampen om mobilen og sikrede dermed en start på udvikling til fordel for os brugere

0 0
18-01-2011 11:52:37

Enig

Jeg er ikke specielt vild med mandens stil, men han har gjort meget for hele IT-verdenen og under alle omstændigheder håber jeg at han kommer tilbage.

0 0
Benjamin Jensen 18-01-2011 05:55:27

Selvfølgelig var de det....så havde de sikkert også været blandt de 5 største amerikanske virksomheder. Ja, de er endda større end MS ;)

0 0
Benjamin Jensen 18-01-2011 05:35:05

Det er stadig utroligt, at et firma kan miste 100 mia. kroner på 1 dag, fordi een mand lægger sig syg. Tallet har jeg fra TV2 News, og det MÅ bare være en fejl fra deres side.

Udviklingen stopper jo nok ikke, fordi Jobs ikke er i firmaet mere. Det gjorde det i hvert fald ikke for MS.

0 0