Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Steve Wozniak: Tror Microsoft er mere innovative end Apple

Steve Wozniak: Tror Microsoft er mere innovative end Apple

Apple medstifter Steve Wozniak, er bekymret for at Microsoft er blevet mere innovative end Apple.

Ved TEDx i Brussels talte techcrunch med en af de oprindelige medstiftere af Apple Computer, Steve Wozniak også kendt som Woz.

Her udtrykte han bekymring for Apples udvikling, og specielt manglen på innovation.

Steve Wozniak mener at Microsoft har bragt nogle innovative ting på banen.

 - ”Wow – De har ændret tingene drastisk – De går ikke samme vej som de andre – altså iPhone og Android,” siger Wozniak.

Som han ser det, har Microsoft siddet de sidste par år i laboratorierne og udtænkt nye ideer, mens Apple mere har fokuseret på, at få endnu en iPhone på gaden, og dermed er faldet bagud.

Og det bekymrer Steve Wozniak, der ifølge ham selv elsker Apple.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Christiansen 15-11-2012 22:19:28

Mår man ikke rigtig har noget at byde på...

0 0
MGApcPro 15-11-2012 15:47:55

Da jeg først så den her artikel tænkte jeg "det er nok bare en som arbejder fra Microsoft"
Men når jeg tænker over det så Apple ikke været særlig innovativ på det sidste. Jo der har givet deres iphone en mindre opdatering og deres mac er også blevet bedre, men i det store hele er det, mere eller mindre det samme.
Her har Microsoft givet deres telefoner en "rimelig stor" opdatering, og de er også lige kommet på markedet med deres tablet/desktop styresystem.

0 0
Zeb 15-11-2012 14:52:29

Steve Wozniak. Den/det eneste ved Apple jeg synes godt om. Primært fordi han er rig nok, har inflydelse nok og ikke mindst nosser nok til at indrømme at Apple ikke nødvendigvis er det mest fantastiske på alle fronter.

0 0
Bo 15-11-2012 19:19:40

Steve Wozniak har bare en meget tiltalende personlighed. Han er venlig og åben, og så er han ikke bange for at kritisere Apple, selvom han elsker dem. Og så har han været med helt tilbage i begyndelsen, som en af pionererne.
Det er svært ikke at respektere ham.

0 0
gielsgaard 15-11-2012 15:13:42

Nu er Wos altså lidt sur på Apple og har været det et godt stykke tid, hvis de var så skrappe hos MS mht telefoner tror jeg de havde lidt mere end de sølle 2% af markedet som de har, der er noget vej for dem endnu, syntes feks at deres tiles skulle kunne fungere som mapper som både Android og Ios har, ellers er det godt nok træls at scrolle og scrolle. Men de er da på vej, men at sige at Apple ikke er inovative er da at overdrive tingene lidt men journalisterne elsker jo den slags udtalelser. Og nej jeg har ikke Iphone men en Gnex!

0 0
Henrik 17-11-2012 10:26:51

Tja...og for et år siden havde MS ca. 0.5% af smartphone markedet. Så det går da den rigtige vej, formentlig takket være Nokia's aggressive satsning på WP.

Lumia 920 tror jeg bliver en gamechanger, det kommer til at kunne ses på markedsandelen. Det er jeg sikker på.

0 0
Kongand 15-11-2012 15:38:25

Af ren nysgerrighed, hvad er det Apple er innovative med?
De produktforbedrer, ja. De har noget godt, som de gør bedre. Men synes da Microsoft (måske i samarbejde med Nokia) har tænkt mere ud af boksen og fundet på en ny måde at gøre tingene på.
Jeg glemmer måske noget, hvilket jeg så håber, andre kan minde mig på :)
MS har pt. 2 % af markedet, jeg er spændt på, hvordan det billede ser ud om 3-6 mdr.

Er ellers enig i det med Tiles, kan ikke helt finde ud af, om det er holdbart/brugbart nok i længden. Time will tell :)

0 0
gielsgaard 15-11-2012 16:07:48

syntes det er lidt belastende på fruens Lumia900 alt det scrollen efter en app.

Det med innovation er en mækelig størrelse ,Ms har jo ikke hældt noget i deres modeller som ikke var på markedet før. Det er vel egentligt også "bare" forbedringer.

Men er det ikke sådan at dem som sidder herinde er rimeligt up to date mht mobiler ? Så vi kan næsten kun blive skuffede, jeg blev da lidt skuffet da Ip5 og Nokia lumia 920 blev vist frem, sad og tænkte "var det alt de havde?"

Men hvad dælen skal de snart smide i de mobiler ? (Andet end bedre antenner ;-) )

0 0
Kenneth Sørensen 15-11-2012 20:12:15

"Men hvad dælen skal de snart smide i de mobiler ? (Andet end bedre antenner ;-)"

- Det tænkte jeg faktisk også da jeg havde læst artiklen, selvom jeg virkelig hader Apple. Folk forventer virkelig meget af deres smartphone idag.

0 0
Cebastian 16-11-2012 20:35:53

Det Google jo satser på er Google Now, altså en mere automatisk oplevelse af en smartphone. Der er ikke meget mere man kan smække i en telefon længere :)
Og Google arbejder jo på Project Glass, som forventes er den næste "ting" inden for kommunikation, ligesom det var med iPhone i sin tid. Det er jo spændende nok :)

0 0