Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Store budgetter giver intet garanteret salg

Store budgetter giver intet garanteret salg

Teknologi-giganterne bruger svimlende beløb på marketing. Dog er der ingen garanti for at resultaterne kommer derefter.

Samsung Electronics Co forventes i år, at bruge omkring 14 billioner dollars, hvilket svarer til omkring 77 milliarder kr. på promovering og reklamer. Det skriver Reuters.

Beløbet sikrer telegiganten globale reklamer blandt andet i biografer, skiltning og til sport- og kunstevents. 

Bruger flere end konkurrenter
Ifølge Reuters Data bruger Samsung større del af den årlige indtægt end noget andet firma af Top 20 listen over salg. Der handler altså om reklamer og promovering for 5,4 % af deres årlige indtægt. 

Flere varer og større målgruppe
Dog skal det bemærkes at Samsung jo har en langt bredere skare af produkter til blandt husholdning, som kræver mere marketing på tværs af en lang mere differentieret målgruppe. 

“Samsungs marketing er for fokuseret på at skabe et billede af det giganten bestræber: at være innovative og foran alle andre.” Det siger Oh Jung-suk, som er professor på Seoul National University’s Buiness School
 
Han mener altså at der skal være mere sammenhæng imellem inspirationen og hvordan forbrugere rent faktisk reagerer på reklamekampagner. 

Sælger flest smartphones 
Budgettet betaler sig på området for smartphones. Her fører telegiganten stort og sælger altså hver tredje smartphone på verdensplan. Det betyder blandt andet at Samsung mere end fordobler Apples markedsandel på området. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jonas 04-12-2013 19:00:39

one billion(engelsk)=1 milliard
en billion(dansk)=1000 milliarder.

http://da.wikipedia.org/wiki/Billion

2 2
Andreas 05-12-2013 10:39:26

Ja, det er håbløst formuleret. Der burde stå, at der bruges 14 milliader dollars, som svarer til omkring 77 milliarder kr.

Det der med at bruge "amerikanske billioner" i en dansk skrevet artikel, er forkert. Det forvirrer blot. Der kan kun være tale om en "dansk" milliard, eller en "dansk" billion.

0 0
Dan 04-12-2013 19:36:01

Ja, det er første klasses journalistik ;-)

2 2
TF 04-12-2013 16:56:39

Jeg er ved at brække mig over alle de reklamer man bliver udsat for hver dag og jeg må indrømme jo flere reklamer for et produkt jeg ser jo mindre får jeg lyst til det.

1 2

Om brug af cookies