Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Store gebyrer på Mobilpenge

Store gebyrer på Mobilpenge

Det kan blive dyrt for forbrugerne, at benytte sig af betalingsløsningen Mobilpenge. Store gebyrer skal dækkes, og den regning kan nemt havne hos brugerne.

Den nye betalingsløsning Mobilpenge fra Nets, kan gå hen at blive meget dyr for forbrugerne.

Mobilpenge er en betalingsløsning, hvor mobiltelefonbrugere, kan betale for varer op til 1.500 kroner om dagen, ved at sende en sms. Pengene bliver så trukket direkte fra brugerens bankkonto.

Men der er store gebyrer forbundet med løsningen, skriver ComputerWorld.dk 

Forretninger, som ønsker at tilbyde kunderne, at betale med Mobilpenge, skal årligt af med 1.000 kroner for overhovedet at udbyde betalingsløsningen.

Ud over de 1.000 kroner årligt, lægges et gebyr på 7 procent af købesummen. Det gebyr kan forretningerne vælge selv at dække, eller de kan sende gebyret videre til kunderne.

Mobilpenge er allerede nu tilgængelig som betalingsmiddel.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TechnoSmølf 17-01-2012 20:08:21

Det er lidt sjovt, at folk snakker eller synger for at vi skal have et pengeløst samfund. Det gør det mere sikkert mht overfald og for at spare resurser, men til dato er det faktisk stadig billigere at bruge kontanter...

0 0
David 17-01-2012 17:23:02

Rasmus:

Gebyret for at tage imod dankort er en del lavere end de 7%, og det samme er Mastercard og visa.

Har netop selv fået en aftale til Mastercard og Visa (ikke nets/pbs), og gebyret her ligger kun på 1.35%.

Dette gebyr æder vi selv her hos os, men jeg tror næppe at vi ville være i stand til at æde et gebyr på 7%.

Du har dog ganske givet ret i at NFC må være fremtiden, og jeg har selv kigget på mulighederne med det (kunne være NFC på overfladen, der sendte en sms), men sms tjenester er også for dyre (30%ish uden at være helt 100).

0 0
Rasmus Røge 17-01-2012 14:59:46

Nu skal man lige sammenligne med prisen for at modtage dankort betalinger inden man himler op. Så vidt jeg husker koster det butikken i omegnen af 4-5 % af købesummen at modtage dankortbetaling, og derudover et årligt gebyr for lån af dankort terminalen.

Når alt kommer til alt vil SMS betaling formentligt stadig være dyrere, men skulle man ikke holde tungen lige i munden og sige at så meget dyrere vil det nok heller ikke være?

Men SMS betaling er vel i princippet allerede forældet? Fremtiden må da være en slags NFC i chippen a la google wallet!

0 0
HrLaursen 17-01-2012 14:46:21

Hvorfor bliver NETS ikke lukket? Der burde da snart komme en konkurrent til den pengemaskine. Det er utroligt, at folk finder sig i at betale penge for at få lov til at bruge sine penge.

0 0
Allan 17-01-2012 14:58:46

HrLaursen, jeg kan forsikre dig om, at der er en god grund til, at Nets ikke bliver lukket i morgen - så ville Danmark simpelthen gå i stå i morgen.

Men en konkurrent ville måske ikke være en helt dum ide - hvordan kan det mon gøres i praksis, vi gider vel ikke at have 2 betalingsterminaler ved hver kasse i Bilka, vel? Eller skal vi alle have et Dankort fra Nets og endnu et Dankort (eller hvad det nu kan hedde) til konkurrenten og så betale med det kort, som butikken vi står i bruger til at håndtere betalingen?

0 0
TechnoSmølf 17-01-2012 20:05:17

Det er da ret simpelt... En butik eller kæde kan selv vælge sin udbyder, ligesom vi vælger et mobilselskab, og wupti, så der konkurrence :)

0 0
Rene 17-01-2012 23:59:03

Det ville da blive dyrere, der er jo ingen store butikker der ville udelukke nogen Kunder så de ville skulle havde 2 systemer hvilken ville betyde større omkostninger for os som forbrugere.
Løsningen er som med så meget andet (i mine øjne) at det skal være en offenlig opgave som ikke skal køre overskud.

0 0
17-01-2012 14:42:24

"Ud over de 1.000 kroner årligt, lægges et gebyr på 7 procent af købesummen. Det gebyr kan forretningerne vælge selv at dække, eller de kan sende gebyret videre til kunderne."

Kunderne kommer altid til at betale på den ene eller den anden så "at dække selv" = "sende gebyret videre til kunden"

Og ja sikke et fantastisk system, som vel egentligt er mere besværligt end dankort og langt dyrere

0 0
Kim 17-01-2012 14:56:40

hehe, ja same same. Med mindre, naturligvis, at butikkerne der indfører det, regner med tilsvarende negativ vækst - i Narnia!

0 0