Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Stort nedbrud hos 3

Stort nedbrud hos 3

OPDATERET: Teleselskabets kunder igen uden forbindelse til omverdenen.

Endnu en gang er kunderne hos teleselskabet 3 ramt af et stort netværksnedbrud. Nedbruddet betyder, at 3s kunder ikke kan foretage eller modtage opkald fra deres mobiltelefoner. Ligeledes kan der ikke modtages eller afsendes SMS-beskeder. Umiddelbart ser det dog ud til, at dataforbindelser til internettet kører upåvirket.

Det landsdækkende nedbrud startede natten til lørdag med problemer i Jylland og på Fyn og i løbet af lørdag formiddag spredte problemet sig til resten af landet.

 

Det har desværre ikke umiddelbart været muligt at få en kommentar fra 3s presseafdeling, da det ikke er lykkedes at kontakte dem per telefon, men vi vil følge sagen.

 

3s kunder kan følge status på nedbruddet på 3s hjemmeside eller på 3s facebook side.

 

Opdatering 10. december 2011 kl. 13.20

3 meddeler nu på deres driftinformationsside, at de har lokaliseret fejlen, og at der arbejdes på at få netværket igang igen. København skulle være online igen.

 

Opdatering 10. december 2011 kl. 13.35

Netværket på Sjælland, Lolland, Falster og Bornholm kører nu igen


Opdatering 10. december 2011 kl. 14.35

Sønderjylland og Fyn er også oppe igen, og resten af Jylland bliver koblet på i løbet kort tid.


Opdatering 10. december 2011 kl. 17.00
3s netværk virker nu igen i hele landet

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

pmalm 16-12-2011 18:29:50

Kan så tilføje at 3 nettet i sverige heller ikke virkede da jeg var oppe og besøge nogle venner. Alle havde mobiler fra 3, så ingen havde forbindelse...

0 0
Durante 12-12-2011 10:48:14

Jeg må indrømme at jeg foretrækker et nedbrud en gang imellem fremfor skidt forbindelse som standard. Jeg er odenseaner og har prøvet tdc af... jeg kunne sjældent få forbindelse hjemmefra og andre steder forsvandt forbindelsen helt (Ikke specielt morsomt når man cykler rundt i byen med en hakkende netradio)

0 0
Lasse Olsen 12-12-2011 10:36:17

Hvis man har skrevet "OPDATERET:"

Ville det så ikke være en idé at skrive det korrekte, nemlig at Teleselskabets kunder igen har forbindelse med omverdenen??? :D

0 0
Johnny K. Olesen 12-12-2011 10:49:44

Hej Lasse

Vi har opdateret artiklen af flere omgange, mens netværket var nede. Som der står nederst i artiklen:
Opdatering 10. december 2011 kl. 17.00
3s netværk virker nu igen i hele landet

0 0
Henning Mortensen 11-12-2011 16:33:08

Har Oister som afvikles på 3s net og en irriterende detalje er at de ikke understøtter MMS for Windows Phone.

0 0
Henning Mortensen 11-12-2011 16:33:08

Har Oister som afvikles på 3s net og en irriterende detalje er at de ikke understøtter MMS for Windows Phone.

0 0
Rene 11-12-2011 22:06:10

Prøv at hent en app til at sætte det op... Mms virkede heller ikke på min android før jeg fandt en app der automatisk sætte det op.

0 0
11-12-2011 18:02:43

virker da fint på min windows phone

0 0
Henning Mortensen 11-12-2011 16:29:48

zonetrooper90: Roaming er slået til men det virker åbenbart ikke.

0 0
ladjo 13-12-2011 10:51:56

Roaming er ikke en automatisk process. Det er 3 som skal initiere det hos TDC som de har en aftale med. TDC skal så åbne for roamingen i zoner for ikke alle 3´s kunder vælter ind over TDC´s net på en gang ;o)
Dog mener jeg 3 roamer fast via 2G/GSM hvis deres eget net ikke er inden for rækkevide, så sms og alm. tale burde fungere, med mindre de har opsagt den aftale...
Mener det er sådan det fungerer....

Correct me if i´m wrong.

0 0
Jonas 11-12-2011 00:39:13

har også nogle problemer en gang i mellem...

Men, 3's er langvarige og KÆMPE-STORE...

Jeg er selv lige skiftet fra 3 til Call me, og kunne ikke være mere tilfreds!

149,- for tale/sms/data, og 49,- for mit mobile bredbånd 6/1 mbit! :-)

0 0
Nygaard 10-12-2011 20:14:13

Dataforbindelsen var også død, både på telefon og mobilt bredbånd (Oister), her i Aalborg.

0 0
Buggy 10-12-2011 18:59:20

Ja, de lever sgu' godt nok op til slogaet "Et netværk til forskel" - for intet andet teleselskab i Danmark har så elendigt og ustabilt mobilnet! Jeg glæder mig virkelig til at min bindingsperiode er over - så kan de sgu' ikke se min røv for bare skosåler! :-)

0 0
Kim Rieneck 10-12-2011 20:14:10

Godt jeg ha ingen binding er på mit abm hos Oister vil jeg nemlig aldrig har.

Men de andres netværk kan også går ned og det er også skert.

0 0
Villiam 10-12-2011 16:11:51

det ikke 3 gang i år :D de lever virkelig op til deres navn ;)

0 0
Henning Mortensen 10-12-2011 15:52:10

De reklamerer med at de roamer til TDC når eget netværk ikke virker, men det var der ikke noget af - telefonenvar stendød.

0 0
zonetrooper90 10-12-2011 16:47:53

Har du husket at tillade at telefonen gør brug af roaming? på mange telefoner er det slået fra som standard...

0 0
Tommy 11-12-2011 20:08:23

min roamer, men der var absolut intet signal - hvad sker der også for at de måske 4 gange om året jeg er ved fyn, så går nettet ned. Forfærdelig weekend :P

0 0
Henning Mortensen 10-12-2011 15:52:10

De reklamerer med at de roamer til TDC når eget netværk ikke virker, men det var der ikke noget af - telefonenvar stendød.

0 0
mathias 10-12-2011 14:00:36

3 har sgu et netværk til forskel!

0 0