Strammere krav til mobilforhandlerne er en succes

Efter prisdatabasen Mobilpriser.dk har strammet kravene til portalens samarbejdspartnere, har alle rettet ind.

Strammere krav til mobilforhandlerne er en succes

Nye regler og krav til forhandlere på Mobilpriser.dk er en succes.

Kun halvanden måned efter opstramningen optræder ingen af portalens samarbejdspartnere på Forbrugerstyrelsens udstillingsvindue Firmatjek.dk.

Den nyeste opdatering af listen viser, at alle har efterlevet kravet.

 – “Selvom det kun var nogle få stykker, der figurerede på Firmatjek.dk med gamle sager, er det fantastisk, at vi har fået ryddet op så hurtigt”, siger John G. Pedersen fra Mobilpriser.dk. Han lægger vægt på, at alle webshops tager et ansvar overfor kunderne.

De nye regler blev indført i begyndelsen af marts måned i samspil med Forbrugerstyrelsens udstillingsvindue Firmatjek.dk. Politiken er at udelukke netbutikker fra samarbejdet med Mobilpriser.dk, så længe de optræder på den sorte liste.

Ekstra kundeservice…

Oplever en kunde problemer med en forhandler, kan Mobilpriser.dk kontaktes direkte.

De kunder som har handlet hos en af Mobilpriser.dk’s samarbejdspartnere, kan kontakte firmaets brugerservice på telefon eller mail, hvis der opstår uenighed med en forhandler i forbindelse med en nethandel. Stort set alle direkte henvendelser gennem de seneste fem år blevet løst, inden de er nået til forbrugermyndighederne.

Mobilpriser.dk fremhæver desuden forhandlere på portalen, som har E-mærket.