Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Surface har givet Microsoft kæmpeunderskud

Surface har givet Microsoft kæmpeunderskud

Det har været alt andet end indbringende for Microsoft at kaste sig ind tablet-krigen

Microsoft kan ikke være tilfredse med tablet-afdelingens tal, i hvert fald vurderes det ud fra Microsofts skattepapirer, at Surface-eventyret har kostet den amerikanske virksomhed knapt 10 milliarder kroner.

Vurderingen kommer fra amerikanske computerworld.com, som vurderer, at Microsoft siden lanceringen af Surface i 2012 har mistet 1,7 millarders dollars på den front.

Læs også: To nye Microsoft-mobiler i horisonten

Det seneste kvartal har været det værste for Microsofts tablet-afdeling, men det skyldes til dels ekstra omkostninger til Surface Mini, som endnu ikke er blevet til noget.

Microsoft gør ellers hvad de kan for at give deres tablets lidt medvind. Blandt andet er de blevet indført i NFL, hvor der kan blive lagt mærke til dem af millioner af mennesker rundt om på kloden.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Naggie21 07-08-2014 21:15:54

Til historien hører så også, at det ser ud til, at de vil tjene på Surface 3 Pro. Så helt slemt ser det heller ikke ud.

0 0
Peter Frederiksen 09-08-2014 17:17:12

Jeg tror ikke at de store underskud skal findes i Surface Pro, men RT versioner, allerede 7-8 måneder efter lancering var der underskud på ca. 5 milliarder på Surface RT, samtidigt droppede samtlige producenter af RT tabletter.

Og Surface2 har ikke klaret sig bedre end tidligere model, samt NokiaSofts Lumia 2520 (som jeg har forstået var en bestilling fra MS, hvor de hænger på udgifterne), Lumia 2520 solgte beskedne ca. 40.000 over en periode på 6 måneder i EU+Rusland.

Så det virker som at dette store underskud, skal tilskrives Surface (windows) RT..

0 0
Peter Lyck 06-08-2014 13:45:21

Et af de problemer jeg synes er størst, er prisen. Prismæssigt ligger de billigste surface pro langt over almindelige tablets og meget tæt på prisen for en god kompakt computer med langt bedre specs. Der er ingen tvivl om at m$ ingeniører fortjener stor ros og hvis der ses bort fra prisen mener jeg det ubetinget at de laver de bedste tablets.

For nogle vil en surface pro ubetinget være det bedste, men jeg tror at mange vil kunne nøjes med en normalt tablet(android/ipad/surface) og en bærbar computer. For ca 10.000kr(prisen på den næstmindste surface med tastatur) kan man få en kompakt bærbar computer med langt bedre specs og en god tablet til underholdning. Dertil kommer konkurrencen fra alle de bærbare computere som har skærme der kan foldes og vippes på alle mulige måder og derved levere 90% af oplevelse fra en surface pro, men til en lavere pris(langt lavere hvis man kan nøjes med en med atom-processor).

Det jeg savner er at de udover de nuværende versioner, laver nogle billigere surface pro fx med atomprocessor, men samme gode og kompakte design og så vidt det er muligt med samme funktionalitet, det vil stadig være bedre tablets end konkurrenternes, men samtidig til en pris der er direkte konkurrencedygtig.

3 0
Ib 06-08-2014 13:19:55

Jeg er normalt Apple-freak PRIVAT, men til arbejdsbrug er det noget rigtig skod, der ikke hænger sammen med Outlook. Jeg vil allerhelst anvende en Windows 8.1 Pro Tablet, og helst Surface osv. Men en af grundende til at jeg endnu ikke er hoppet med på denne vogn er, at Surface Pro 2 mv. ikke har mobilt bredbånd.

Det er blot en (vigtig) detalje. Få dog mobilt internet i Surface Pro!! - så er jeg med :-)

Microsoft rammer ikke målgruppen helt.

Lenovo og Dell har Win 8.1 Pro med mobilte bredbånd, men deres hardware er ikke helt på niveau med Surface.

0 0
07-08-2014 17:13:35

Alm. Surface 2 kan dog fås med LTE, men det er kun i USA så vidt jeg har forstået. Men deres Pro version er der ikke planer om det. Jeg kan så heller ikke se behovet for det egentlig. Fleste, hvis ikke alle steder i Danmark er der adgang til wifi når man er på farten. I busser, tog og fly. Så problemet er vel ikke større end hvad man gør det til. Ellers har man vel også en medarbejder telefon som kan virke som hotspot.

1 3
Bo 06-08-2014 13:26:24

Det har du ret i, Ib. Jeg bruger selv bare min telefon som trådløs router, men hvis ikke man vil eller kan det, så kan jeg godt se at Surface Pro ikke kan levere. Det er egentlig mærkeligt de har lanceret en Surface med mobilt bredbånd, men ikke en Surface Pro.

1 0
Bo 06-08-2014 11:59:52

Det er en skam, for Surface er virkelig et fedt koncept. Jeg skriver dette fra min Surface Pro 2 som jeg bruger både privat og på arbejde. Den har erstattet min stationære, bærbare og tablet for mig. Jeg ville være ked af det, hvis MS holdt op med at producere dem.

10 0
tw 06-08-2014 22:50:21

Jeg er helt enig, surface pro 2'eren er den fedeste bærbar jeg har haft pr. dags dato..
Jeg bruger den til alt, og min gamle bærbar som er kraftigere endnu surfacen, står bare og samler støv.

jeg bruger den til Photoshop/lightroom når jeg skal redigere billeder på farten. jeg bruger visual studio når jeg skal programmér. Når jeg vil tegne kører jeg manga studio og bruger min wacom pen direkte på skærmen. mht til spil så som skyrim og dead Island on the go.