Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Surface Windows klar til Danmark i februar

Surface Windows klar til Danmark i februar

Den længe ventede Surface tablet fra Microsoft er klar til salg i Danmark i midten af februar måned.

Microsoft Surface
Microsoft Surface

Den 26. oktober sendte Microsoft deres længe ventede tablet, Surface, på markedet i de første lande – her var Danmark ikke blandt. Men fra den 14. februar bliver Surface Windows RT tilgængelig i 13 lande yderligere og der er Danmark blandt.

 - Danskerne må vente på Microsoft Surface

 
- ”Nu har vi fulgt Surface fra sidelinjen siden lanceringen og har mærket en enorm interesse fra danske forbrugere og virksomheder. Vi glæder os derfor over at kunne give danskerne mulighed for at opleve Surface Windows RT,” siger Martin Thorning Hansen, divisionschef for Windows i Microsoft Danmark.

 - Her er alle specifikationerne på Microsoft Surface

Surface Windows RT kombinerer mobiliteten fra tablets med mange af de funktioner, som vi kender fra den bærbare computer. Der er Windows-apps, mulighed for lagring i og streaming fra skyen via SkyDrive, underholdning med HD-video, Xbox Music, spil, USB-port, microSD-port og Office Home & Student 2013 RT.

 - ”Om Microsoft kan konkurrere én til én mod iPad, og hvor hårdt det presser Android må tiden vise, men Surface er det mest seriøse alternativ til iPad, som vi hidtil har set,” sådan lød det fra John G. Pedersen, chefredaktør på Mobilsiden.dk, tilbage i juni 2012 da Surface blev præsenteret.

 - Microsoft Surface – et seriøst angreb mod iPad

Windows RT og tilbehør bliver tilgængeligt i følgende varianter:

  • 32 GB kombineret med et sort Touch Cover til en vejledende udsalgspris på 4.699 kroner.
  • 64 GB kombineret med et sort Touch Cover til en vejledende udsalgspris på 5.399 kroner.
  • Surface Windows RT 32 GB til en vejledende udsalgspris på 3.999 kroner.
  • Surface Windows RT 64 GB til en vejledende udsalgspris på 4.699 kroner.     
  • Touch Cover i et udvalg af farver til en vejledende udsalgspris på 969 kroner.
  • Type Cover i sort til en vejledende udsalgspris på 1.049 kroner.

Microsoft præsenterer samtidig en Surface Edition af Wedge Touch-musen.

Næsten samtidig med, at Surface Windows RT introduceres til de nye markeder, får Surface Windows 8 Pro debut i USA og Canada det sker den 9. februar 2013.


Læs også:
 - Video: Et nærmere kig på Microsoft Surface
 - Microsoft Surface RT sælger ikke tilfredsstillende
 - Her er Microsoft Surface - alt om de nye tablets
 - Video: Journalisterne er vilde med Microsoft Surface
 - Web-tv: Samsung Ativ Tab - værdig iPad-konkurrent

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ihk 24-01-2013 12:27:35

Konkurrenterne har jo bedre produkter i samme prisklasse, som fx iPad eller Nexus tablets, som begge har bedre ecosystem, her tænker jeg på app udvalg.

0 0
MLT 24-01-2013 15:53:10

Jeg synes ikke, at du pga. større app-udvalg kan kalde Nexus og iPad for "bedre produkter". Selvfølgelig har Windows 8 og RT færre apps - det er jo et meget nyere system. Giv det lidt tid, og så skal systemet nok komme efter det. Så jeg synes bestem den er værd at købe.

0 0
Frederik 24-01-2013 11:15:54

Jeg forstår ikke hvordan de kan tage den pris for den i DK, når man så let som ingenting kan klikke sig ind på Microsofts tyske side og bestille den der til 479EUR inkl. forsendelse til DK. Det er nemlig præcis hvad jeg har gjort ;-)

0 0
Kim 24-01-2013 12:13:31

Svaret hedder moms.

Men det er da prisværdigt at man fra Microsofts side åbenbart ikke kører forretningen i hele Europa fra Irland (der har den laveste selskabsskat (og derfor skal reddes af EU)) som Apple og Google f.eks. gør det. Det betyder at Microsoft betaler skat i Danmark, og er i sig selv et udenmærket argument for at betale merprisen. Det er, alt i alt, bare et spørgsmål om tid, hvornår du kommer til at betale den, om det så bliver gennem forhøjede afgifter eller direkte (så statskassen får indtægten, og derved ikke behøver at regulere i andre afgifter)

0 0
Frederik 24-01-2013 14:47:19

Så må du tro om igen. Jeg betaler indkomstskat i Schweiz :-)

0 0
Kim 24-01-2013 15:03:50

Hvis du opholder dig i Dk, så betaler du moms og afgifter i Dk, uanset hvor du betaler skat ;)
Men hvis du betaler indkomstskat i Schweiz, så må du jo på den ene eller anden måde være rejsende, og kunne sikkert have købt den billigere ;p

0 0
Frederik 24-01-2013 16:30:13

lol som om jeg ikke er klar over det. Jeg opholder mig i udlandet mere end halvdelen af tiden, så mon ikke jeg lige overlever ;-) Nah, du kan ikke finde den billigere end 479EUR. I hvert fald ikke så meget billigere at det er værd at bruge lang tid på at researche.

0 0
Martin 22-01-2013 23:45:49

På den ene side så er 5400kr ikke så dyrt, men på anden side så er det lidt alligevel.

Surface RT ser ud til at være et gennemført lækkert produkt, og de to typer covers kun øger samlet tykkelse og vægt er virkeligt fedt.
Så ud fra et kvalitets synspunkt sammenlignet med andre produkter på markedet, så er prisen ganske okay.

Når man til gengæld allerede nu (ifølge lagerstatus) kan købe fx en Lenovo ThinkPad Tablet 2 3679, 64 GB model med 32-bit Windows 8 til samme pris så begynder tvivlen at indfinde sig.

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4725

Ovenstående fåes endda også i en Windows 8 Pro udgave med 3G og inkl. pen for 6750kr.

Processor er godt nok kun en Intel Dual Core Atom og der er heller ikke mulighed for et smart tastatur som cover, men den har trods alt Windows 8 med flere muligheder.

Er delvis fristet af Surface RT men ender nok med at vente på Surface Pro om nogen. Er dog lidt nervøs for prisen og batteri levetid på denne.

0 0
gert 22-01-2013 20:45:33

håber at mobilsiden kommer med en test.

0 0
Jonas 22-01-2013 19:49:19

og den er fanme lækker.. smed 750 dollars for cover og tablet og har ikke fortrudt.. den har næsten overtaget min bærbares plads og bruger den endnu mere end min bærbare.. coveret spiller altså bare efter noget tid og så er det super godt integreret..

Det sagt så er 5400 kr dyrt for en tablet med 64gb.. Men man kan expande med 64gb yderligere.

0 0
Mathias 22-01-2013 19:34:22

Synes godt nok også prisen er høj især i forhold til ipaden. Men vil helt sikkert overveje at anskaffe mig en til studierne.

I forhold til hvorfor den skal være så høj er noget sikkert skatte/afgifter og andet priskorrigering for danskernes købekraft. Alt i alt er jeg dog helt enig med Malte om det er nogle høje priser.

0 0
MLT 22-01-2013 19:30:43

Hmm... Er prisen lidt pebret? Ærger mig over at tingene altid skal være så dyre i Danmark i forhold til alle andre steder (og især USA!). For en Surface RT 32GB med type cover - ca. 5000 kr. - kan man få rigtig meget computer andetsteds. Bevares, touchscreen og office er inkluderet og det er en kompakt og lækker størrelse, men stadigvæk. Jeg gyser ved tanken om prisen på en Pro model i Danmark. Uanset hvad synes jeg, at det er rigtig rigtig mange penge, i forhold til hvad man egentlig får i hænderne! Måske man bare skulle købe selve maskinen i Tyskland eller England, såfremt man kunne finde et tilbud med billig fragt og så nøjes med at købe et type cover i Dk for at få Æ, Ø og Å med. På Microsoft.co.uk og Microsoft.de får man henholdsvis maskinen for 3556 kr. 3575 kr. eksklusiv evt. forsendelse.

Men måske jeg bare ikke forstår hvor dyre denne slags ting er?

0 0
Kim 22-01-2013 19:39:15

Ud over alle mulige andre forhold, så kan du starte med momsen. I Dk er den på 25%, hvor den i Tyskland hedder 19% og i Uk er den vist 16%.
Men der ud over skal du også medregne at vores gennemsnitsløn er væsentligt højere end i begge lande, ligesom vi er det eneste land i Verdenen hvor man får løn for at tage uddannelse.

0 0
MLT 22-01-2013 19:50:05

God pointe i forhold til gennemsnitslønnen - dén havde jeg ikke lige overvejet. Ikke desto mindre stadig ikke bare noget man lige smutter ud og henter i den lokale elektronikbutik... :-) Mine tanker lå også i forhold til hhv. touch og type cover. Men deres priser afhænger måske af god kvalitet og af, at de måske ikke har været ligetil at udvikle/producere?

0 0
patrick lønquist 22-01-2013 19:45:50

Se den i forhold til en 32gb iPad... ved Surface får du så også lige cover (tastatur og mus) og office-pakken med i prisen... :)

0 0
Naggie21 22-01-2013 19:14:44

Vil man ikke kunne købe et pakketilbud med Type Cover?

0 0