Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sverige: HTC-telefoner skrottes

Sverige: HTC-telefoner skrottes

Flere offentlige svenske myndigheder skrotter nu HTC-telefoner, fordi de ikke fungerer og kritiserer samtidig HTC, for ikke at finde en løsning.

I Sverige har flere offentlige instanser udstyret deres medarbejdere, med HTC telefoner. Nu begynder de dog, at skrotte telefonerne, fordi de giver for store problemer.

Hos Fösäkringskassen drejer det sig om HTC Wildfire, der ringer op af sig selv, har for dårlig modtagelse og batteritid. Desuden har de ikke kunne få en mail-sikkerhedsløsning til at fungere, skriver ComputerWorld.

Ved Kemikalieinspektionen har if-chef Peter Lindén også problemer med HTC. Her der det HTC Radar, Thropy og Mozart, med Windows Phone, der giver problemer. Han har sendt de problematiske telefoner til HTC men har ikke hørt nogen tilbagemelding fra HTC.

Peter Frølund fra HTC i Danmark siger, at de tager alle kundehenvendelser seriøst og oplyser, at de har dialog med de nævnte virksomheder. Han siger dog samtidig, at fejlen kan ligge mange andre stedet end hos HTC.

Opfølgning: Uddybning af HTC-chefens svar på kritikken

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BSG 30-12-2011 13:14:15

Jeg troede at det kun var iPhonen der ringede op af sig selv, endog om natten mens man sover....

0 0
Benjamin Jensen 29-12-2011 11:49:38

Nej, det er ikke Android eller WP der fejler i dette tilfælde. Det er helt klart HTC, og deres elendige service. De har sgu aldrig kunne lave telefoner.

Nu kender jeg godt nok kun til 2 telefoner, som har været brugt i længere tid, og så kender jeg til alle de andre som har berettet det til mig.

Min kone have en HTC HD2, og hver gang hun ringede, kunne skærmen ikke gå i skærmlås, så det lød nærmest som telefonfis når hun ringede. Der blev jo trykker på alle knapper med kinden, så det var totalt umuligt at føre en samtale uden headset. Dette skete i hver samtale.

Den blev sendt til reparation, og det eneste der "blev lavet" var opdatering af enheden - som vi jo selv havde sørger for løbende. Det hjalp jo selvfølgelig ikke, når der nu ikke var noget at opdatere. Det var først efter 1 år, der kom en rettelse, der løste dette problem.

Når jeg så tænker tilbage på dengang Qtek tlf kom, så har forbedringerne ikke været store siden da. Problemet er vel, at de sprøjter telefoner ud i en lind strøm, og glemmer dem så bagefter. Det er mantraet....køb den sidste nye, hvis du vil undgå det samme problemer som du havde på den forrige (men få nogle nye problemer).

0 0
Thomas Kristensen 27-12-2011 23:52:46

Mine 4 sidste telefoner har været en HTC, og jeg har ALDRIG haft et eneste problem
Så de folk der oplever det modsatte, må gøre et eller andet forkert :)

Selv min HTC Sensation virker som den skal
Okay... Den blev endnu bedre efter jeg gik over til at bruge custom rom. Så måske det kan være noget med de roms HTC bruger :)

0 0
ihk 27-12-2011 16:51:01

;-)

jeg kunne ikke lade være.

men faktisk har flere offentlige steder satset på Apple produkter - og der hører man ikke om sådanne fejl?
f.eks. har flere kommuner investeret i iPads.

0 0
Mazzen 28-12-2011 13:01:10

Ja, men da disse ofte er mere til brug af skoleelever og ikke mere professionele erhverv inden for det kommunale, vil jeg ikke mene at man kan sammenligne disse.

Derimod har jeg hørt(har en fætter i teknisk forvaltning) at de steder hvor de f.eks har investeret i Iphone, har det været flere problemer med at få disse til at køre med de nødvendige programmer, og disse er senere gået over til Android(ved ikke om det var HTC)

0 0
28-12-2011 09:32:45

Der er bare lige et problem. Ipads understøttes ikke af et AD, hvilket mange firmaer nok har.

0 0
Jakob Peterhänsel 28-12-2011 17:42:37

Der er bare lige et problem. Ipads understøttes ikke af et AD, hvilket mange firmaer nok har.


Hvad mener du med det?
iOS enheder understøttet ActiveSync - og det er vel hvad man skal bruge, eftersom der ikke er andet på en iOS enhed man kan styre med et AD!

Det er det samme som at sige BlackBerry's ikke understøtter AD.. !

0 0
ihk 27-12-2011 16:51:35

overskriften skulle selvfølgelig være:

"det ville IKKE ske med iPhone"

0 0
Kim 27-12-2011 17:08:32

Men man hører om store problemer med at (lortet) går alt for let i stykker. For nyligt var der f.eks. herinde der kunne fortælle at 75% af deres iPads var beskadigede. 45 ud af 60.

0 0
Jakob Peterhänsel 28-12-2011 17:47:00

Men man hører om store problemer med at (lortet) går alt for let i stykker. For nyligt var der f.eks. herinde der kunne fortælle at 75% af deres iPads var beskadigede. 45 ud af 60.


Det eneste man kan udlede af dette, er at de ikke har bruget de (få) ekstra kroner det koster, og puttet deres tablet i et cover der beskytter.

Det er det samme som hvis en forlystelsespark uddelte tablets til alle ansatte uden et vand-beskyttende cover, og en måned efter kommer og påstår "iPads er utrolig dårlige - de kan ikke modstår fugt... eller den regn der nu er i DK.."

0 0
Kim 28-12-2011 18:08:25

Det er meget muligt - men er det ikke mærkværdigt at man er nødt til at pakke disse "designikoner" ind i alle mulige afskyelige covers for at de holder? Eller som med 4'eren, så de ikke mister deres primære funktionalitet?

Det kan man jo så sige svarer til, at man skal pakke sine Arne Jacobsen stole ind i et plastikskelet, eller putte bobleplast om sine PH lamper... Nu vi er ved sammenligningerne ;)

0 0
David 27-12-2011 21:56:46

45 ud af 60 iPads? det giver jo ingen mening, medmindre man bruger dem til at banke søm i med. Vi har også rigtigt mange iPads, og vi har ikke haft en eneste der er gået i stykker endnu. Han sagde i øvrigt også det var skærmen der gik i stykker, det hænger bare ikke rigtigt sammen med virkelighed

http://www.forbes.com/sites/velocity/2010/05/07/ipads-screen-cracking-far-less-than-iphones-so-far/

Men dig om det, hvis du vil tro på hans historie, så gør det.

I øvrigt er 110% af alle vores Galaxy Tabs eksploderet og blevet til savsmuld (du må gerne citere mig.)

0 0
Kim 28-12-2011 06:54:04

Jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle tro ham - og at henvise til en 1½ år gammel artikel om at der er mindre problemer med iPads skærme end iPhone (de kunne vel heller ikke ligefrem blive større?) det er måske ikke så relevant.
Der er solgt en HEL del iPads siden, og de er jo netop rykket et par led længere ud, som f.eks. i de kommunale regi.

0 0
David 28-12-2011 10:15:11

Hvis noget i nærheden af 3 ud af 4 skærme gik i stykker, tror jeg man ville have hørt om det? Kan du finde en seriøs artikel der siger at iPad skærme er mere skrøbelige end andre tablets? Dem du kender der har iPads, går alle deres skærme i stykker, nej vel?

Nogen gange må man gerne tænke sig om, selvom man er apple hader ;)

0 0
Kim 28-12-2011 10:41:16

Det er jo ikke 3 ud af 4 skærme generelt, men i deres tilfælde. iPads har nok bare været en åndssvag investering for dem - sandsynligvis er tablets generelt en dårlig ide i deres tilfælde.

Og i forhold til videoen herunder, så melder historien jo ikke noget om, hvorvidt der er tale om iPad 1 ell 2.

0 0
Kim 28-12-2011 11:09:45

Men nu vi er ved sjove videoer, så er her en der antyder at Galaxy tab havde været et bedre valg... Bedre, ikke perfekt ;)

http://www.soyacincau.com/2011/06/08/drop-test-galaxy-tab-7-vs-xoom-vs-ipad/

Og en artikel, der mener at: "Praktisk erfaring viser, at glasset oftere går i stykket på en iPad end andre maskiner, og det vil give ekstraudgifter."

http://www.teknikogviden.dk/artikelarkiv/2011/10/ipad-i-folkeskolen-er-en-dyr-og-kortsigtet-affaere.aspx

0 0
David 28-12-2011 10:17:30

http://www.techexplorer.in/2011/03/ipad-2-glass-is-stronger-and-more-flexible-video/

Video der viser at det er næsten umuligt at ´ødelægge en iPad skærm..

0 0
Lars 27-12-2011 20:17:30

Ja, der lortet går i stykker i millionvis - mindst 75% af alle devices. Man hører om det hele tiden, og Apple bliver rakket ned og har helt elendig brugertilfredshed. Dårlige materialer og elendig samlekvalitet. Apple er snart færdige når de ikke kan gøre det bedre.
.........
Sig det til dig selv 1000 gange, så bliver det sikkert sandt oppe i dit hovede. Geezz.

0 0
Kim 28-12-2011 06:50:26

Det er jo sådan set ikke det jeg skriver. Men fyr du den bare af Lars...

Det jeg skrev var, at i deres aktuelle kommunale regi, der oplevede de store problemer med deres iPads. 75% af dem havde de problemer med.
Betyder det at iPad var det forkerte valg for dem? Absolut!
Er det det samme som at sige at iPad er det forkerte valg generelt? Nej.

0 0
Lars 28-12-2011 11:13:38

Jo, Kim. Det er det du skriver. Du generaliserer ved at sige, at man hører om store problemer, hvor lortet (iPads) går alt for let i stykker. Og så henviser du til et EKSEMPEL, hvor en påstår at 75% er gået i stykker.

Så du har åbenbart FLERE "faste" påstande om, at iPads går i stykker alt for let. Eller hvad?!?

Hvis det lykkes for nogle at ødelægge 75% af deres iPads, så er de idioter, der ikke kan behandle elektronik ordentligt. Uanset om det er iPads, Samsung Galaxy Tab eller andre gode tablets.

0 0
Kim 28-12-2011 11:42:28

Det er sikkert meget rigtigt at de slet ikke burde have haft tablets til at starte med. Om det så var iPads der - efter alt at dømme - går lettere i stykker, eller andre havde nok ikke gjort den store forskel.

Men ja, jeg siger at man hører om store problemer. Og så henviser jeg til et eksempel. Jeg kan også henvise til en artikel der mener at vide at praktisk erfaring er, at der er større problemer med iPads skærme end andre.

http://www.teknikogviden.dk/artikelarkiv/2011/10/ipad-i-folkeskolen-er-en-dyr-og-kortsigtet-affaere.aspx

Og så kan jeg henvise til det de facto faktum, at Apples produkter som udgangspunkt ikke holder til at blive tabt. Det er jo altså ikke noget jeg finder på.
Skal man lade være med at smide sine ting på gulvet? Ja absolut - men det er trods alt en fordel at hændelige uheld kan overleves at ens hardware. Især når vi er ude i kombinationer, hvor ejerforholdet er i andet led. Altså hvor det ikke er min egen ejendom, men nogen andens.
På en eller anden mirakuløs vis, er de fleste mennesker nemlig meget bedre til at passe på de ting de selv har betalt for.

Har jeg påstået at iPads er dårlige? Næ, det har jeg sådan set ikke, men jeg tror det er en dårlig investering af mine skattekroner i offentlige institutioner. Ikke dermed sagt at andre tablets ville være bedre investeringer.

0 0
Martin 27-12-2011 09:18:59

Hvis man læser nogle af de originale nyheder ( http://computersweden.idg.se/2.2683/1.423303 ), står der, der ikke er problemer med telefoner der kører WP7.5 aka Mango.

Citat: "– Vi har fyra fem olika HTC-modeller som inte fungerar. Alla dessa bygger på Windows eftersom vi har vissa certifikat som kräver denna plattform. De enda telefoner som fungerar hos oss är de som kör på Windows Phone 7.5, berättar en företrädare för en myndighet som inte vill offentliggöra sitt namn."

HTC Radar kan så vidt jeg ved ikke fås med lavere styresystem, og alle Windows Phones kan opgraderes.

Så hvad er deres problem med deres telefoner der kører Windows Phone?

0 0
Mazzen 27-12-2011 09:46:07

Jeg gætter på en software relateret fejl, som nu blæses op til at HTC bare ikke virker, og det eneste vi mangler herinde nu er en eller anden Apple-fanboy som kommer ind og siger " Det var aldrig sket med en Apple"

Nej, for de vil bare ikke kunne holde strøm længe nok til at problemet blev opdaget.

0 0
David 27-12-2011 11:14:00

Er man lidt mavesur? :) Selvfølgelig vil en iPhone bruger sige det, hvis det var Apple der var i nyheden, skulle du nok høre et par Android brugere fryde sig, det er gamet :)

0 0
Mazzen 27-12-2011 11:45:54

Kim/ Tror pt det er WP7 som fejlen ligger i, har hørt om et par andre som har haft problemer med opsætninger.

Men vil vove at påstå at WP bliver rigtig stor i fremtiden, hvis de får et større marked, for det er der de taber den unge generation lige nu, det og så prisen set i forhold til IOS, Android osv.

Men bliver da spændende med HTC nye politik, med færre telefoner, og så et mere gennemført produkt for fremtiden(selvom jeg vil sige at HTC Desire var særdeles gennemført)

David E/ Nej det er ikke min mave som det er galt med, det mit hoved(forbandede julefrokoster, kommer ikke med til flere igen(i år) :P

0 0
Kim 27-12-2011 12:09:37

My bad. Men der lyder da til at svaret er at opgradere til Mango

0 0
Mazzen 27-12-2011 12:18:49

Ja, på de modeller hvor det er muligt, så ja.

Self så er der altid muligheden for en eller anden fejl på mango også, tror ikke nogen slipper for evt fejl ved deres opdateringe, men det burde være muligt, men tror også det kan siges i HTC´s forsvar at HTC Wildfire jo ikke ligefrem er toppen af poppen.

Og Trophy/Mozart, er muligvis ikke helt så vellykkede for en større satsning på WP.

Men HTC skal nok klare sig.

Især når mobilsiden begynder at lave seriøs journalistik istedet for bare at kopiere andres arbejd.

0 0
Thomas 28-12-2011 17:12:48

Alle WP-telefoner kan opgraderes til Mango.

0 0
Kim 27-12-2011 10:47:48

Jeg tror Martin har helt ret. Fejlen ligger sikkert i HTCs sense androidskin. Og det var ikke sket med Apple... ;)

0 0