Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Symbian Anna også på “gamle” modeller

Symbian Anna også på “gamle” modeller

Nokias nye styresystem Symbian Anna, vil også blive tilgængeligt på et par af de "gamle" modeller.

Der har tidligere været skriverier på nogle sites omkring Nokia N8 i pink kom på markedet med Symbian Anna, men dette har Nokia tidligere sagt ikke var rigtigt.

Nu er der dog nyt håb til ejere af Nokia N8, C7, E7 og C6. Nokia’s danske produktchef, Niels Kjelstrup, skriver nemlig i hans blog på Nokia.dk at Symbian Anna også bliver tilgængelig på disse enheder.

Han skriver desuden i bloggen, at det er uvist hvornår, da de stadig er ved at finde ud af hvordan og hvornår udrulningen skal ske.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Zeb 12-05-2011 10:10:27

Men stadig ingen Symbian^3 til 5800XM på trods af det vist nok er den mest solgte mobil i Danmark, og den topper all-time hitlisten for mobiltelefoner hos GSM-arena.... Jeg fatter det seriøst ikke...

0 0
Thomas 13-05-2011 10:48:14

Hvis du tør, så findes der faktisk en Symbian 3 crack til din mobil.. søg lidt på google, det kræver dog en del viden omkring at indlæse software i telefonen...

0 0
Henrik 12-05-2011 13:14:35

Øøh det svarer til at man brokker sig over, at man ikke kan få en Android 2.3 opdatering til sin gamle T-Mobile G1. Det giver jo ingen mening.

5800eren er et gammelt device, og mangler både den fornødne RAM og grafikhardware til at kunne køre Symbian^3/Anna.

0 0
Zeb 12-05-2011 15:22:48

Peter > Den bliver også skiftet indenfor en uge ;)

Jeg ved godt den er gammel, men mig bekendt skulle den være i stand til at køre Symbian^3 hardwaremæssigt, men det er muligt jeg tager fejl?

Henrik > Lige præcis G1 har vist nok præsteret at køre diverse senere opdateringer af android takket være diverse hackere.

Sidst men ikke mindst så blev 5800 da stadig solgt sidst jeg tjekkede, men i forhold til det + dens udbredelse og (tidligere) popularitet synes jeg det har været ret skidt med opdateringer må jeg indrømme. Men måske jeg bare har stillet for store krav.

0 0
Henrik 12-05-2011 16:29:54

Nej, 5800 har ikke hardware til at trække Symbian^3. Den primære grund er den manglende OpenGL 2.0 grafikchip, som Symbian^3 kræver der skal være tilstede.

At bruge "hacker" argumentet er jo latterligt. Alt kan jo hackes. Desuden kan du finde masser af hackede/mod'ede firmware til 5800eren, hvis det er der man er til.

5800 blir ikke solgt mere, og det er _ikke_ rigtigt at den ikke har fået masser af update-support. Den er udgivet over 12 opdateringer til den siden udgivelsen. Faktisk er den seneste update mindre end 6 måneder gammel, dvs. mere end 2 år efter dens release. Vis mig bare eet Android device der har 2 år update support - nej vel.

0 0
peter 12-05-2011 16:07:43

Jeg er ret sikker på 5800 er noget underdemensioneret til S^3.

Mig bekendt har nogle af de nyere Android versioner som af hackere blev porteret til G1 også kørt ret skidt.

Så vidt jeg husker kom den sidste opdatering til 5800 for cirka 6 mdr siden, altså i en alder af 2 år. Det kender jeg ikke nogen anden mobil der har fået. Så ja jeg synes du stiller for store krav hvis du forventer S^3 på 5800.

0 0
peter 12-05-2011 10:50:30

Undskyld mig men 5800XM er cirka 2½ år gammle og med kraftigt underdemensioneret hardware så det er da klart de ikke kommer med det til den. Jeg er også ret sikker på at hvis de havde brugt tiden på at portere så langt tilbage så ville det køre af H til. Desuden har Nokia hele tiden sagt der ikke kommer S^3 til noget før N8. Det skal lige siges jeg selv har en 5800XM og har været glad for den, men den er vist ved at være klar til at blive skiftet ud!

Når det så er sagt så tænkte jeg det også lige kort noget lignende da jeg læste overskriften Lene. For det er da på ingen måde nogen nyhed at Anna kommer til N8/C7/C6/E7 det har de hele tiden sagt det ville. Så enten vidste du bare ikke bedre ellers forsøger du at skabe en 'stor' historie ud af noget der ikke er noget nyt i. Jeg synes det er lidt sørgeligt, også at der kommer to artikler ud af det med det med Anna til E6. Det er vist bare for at vi kan få set nogle flere reklamer!

0 0
Henrik 12-05-2011 13:15:40

Ja, nemlig. Det har hele tiden været planen, at Anna-updaten kommer til N8/C7/C6-01 og E7.

0 0