Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Symbian udfases

Symbian udfases

Nokias overgang til Windows Phone vil allerede ske i år, og Nokia er klar til at sende betydelige mængder Windows Phone-enheder ud i 2012.

Vi har allerede løftet sløret for at Nokia udfaser Symbian til fordel for Windows Phone og muligvis MeeGo.

Ved samme arrangement, fremviste Stephen Elop to slides som meget tydeligt anskueliggør, at Symbian er en død fisk. Det første billede viser, hvordan Symbian med tiden fuldkommen skal erstattes med Windows Phone.

På billedet fremgår ikke nogen specifik tidsramme, men Stephen Elop har senere uddybet og sagt, at overgangen vil ske i 2011, og at Nokia vil være klar til at sende betydelige mængder Windows Phone 7 enheder ud i 2012.

Det andet billede viser investeringerne til udvalgte forskning og udviklingsområder, her er det tydeligt at se, at Symbian har en forsvindende lille bid af kagen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas 15-02-2011 12:37:08

Kan ikke genkende de problemer du skriver om, har du evt en 3 brandet variant?

0 0
Henrikmand 15-02-2011 14:05:06

Min er ikke brandet, hvilket bare gør det lettere at komme af med den hurtigst muligt. ;o)

0 0
Henrik 15-02-2011 15:24:08

Hvis du er så utilfreds, hvorfor har du så ikke skaffet dig af med den for længst?

Nu har man skulle høre på det i den sidste måned, minimum, og du har den stadig.

0 0
Henrikmand 15-02-2011 15:40:25

Hvad er det NU, jeg ikke må?

Jeg har svaret Thomas på et spørgsmål, han stiller mig...

Bland dig dog uden om, hvis du ikke har noget at bidrage med!

0 0
Henrik 15-02-2011 16:02:50

Rolig nu. Undrer mig bare over at man beholder et device der er så frygteligt.

0 0
Cava Mondo 15-02-2011 13:37:42

Har en N8 3 brandet .. går snart amok ^^

0 0
Henrik 15-02-2011 13:59:41

3 er et lorteselskab og har altid været. De crippler ALTID deres telefoner og er notorisk ringe til at give updates ud.

KØB ALDRIG TELEFONER VED 3, ALDRIG!

0 0
Thomas 15-02-2011 15:40:57

@Cava du kan få den de-brandet hos 3 det koster ca. 300 kr. du kan også smutte ned til det nærmeste tele værksted og få dem til at indlæse generisk firmware i telefonen der er dog det minus at de ikke kan ændre produkt koden, og du skal derfor gøre det hvergang der kommer nyt firmware. På s60v5 var det utroligt let at ændre produkt koden i telefonen, men den mulighed har de almindelige værksteder ikke endnu på symbian 3. Prøv eventuelt at tage fat i en af de autoriserede nokia care steder de kan måske hjælpe dig uden at det koster...

0 0
Thomas 15-02-2011 15:44:13

du skal sikre en af følgende produkt koder hvis du får den ændret:

0599005: scandinavia_blu
0598984: scandinavia_dg
0599000: scandinavia_gr
0599009: scandinavia_or
0598996: scandinavia_wh

0 0
Cava Mondo 15-02-2011 14:23:57

Det er hermed noteret ..

0 0
Henrikmand 15-02-2011 11:55:53

Jeg har det ligesom Cava! Det er et forfædeligt skrammel-OS.

Det er fuldstændig umuligt at køre widgets efterhånden, og jeg gider simpelthen ikke bruge den til andet end opkald og sms.

0 0
NK 15-02-2011 11:25:15

Har lovet at der kommer flere opdateringer til symbian S^3. Bla. en opfriskning af brugerinterface og menuer.

http://www.allaboutsymbian.com/news/item/12590_Reports_of_Symbians_death_have.php

0 0
15-02-2011 10:48:26

Men ALLE bruger Nokia - altså har jeg altid hældt til en helt anden grøft.

0 0
Cava Mondo 15-02-2011 08:37:21

Fedt nok, og her har man investeret i en N8 fordi det var det nye og det der skulle satses stort på .. 3mdr efter er der stadig ikke kommet nogen opdatering og min N8 er buggy ass hell :(

0 0
Henrik 15-02-2011 13:55:42

What? Der kom da en update (PR1.1) i sidste uge. Har selv downloadet den og installeret, fikser en del ting. Hvad er det for et banan-sted du har købt din fra?

0 0
Jøren 15-02-2011 10:48:47

Haha, ja jeg er delvist enig ;) jeg modtog min N8 sidste uge.. Lidt skuffende, men en telefon holder oftest et år før man skifter den ud, hvert fald for mig.
Jeg er ret sikker på at Nokia betalabs bliver ved med at udvikle dejlige sager til min N8 lidt endnu.
Men ja, vi skal nok ikke regne med de vilde opdateringer, eller nye applikationer. Men hva' faen' 4000 for en vild mobil i 6 mdr, de penge synes jeg alligevel er givet godt ud :)! N8 er jo stadig den mest awesome til hverdagsbrug, som intet kan tage fra den. :)

0 0
Henrik 15-02-2011 13:57:41

Ingen grund til at fortvivle, der kommer både updates og nye Symbian modeller i løbet af i år. Artiklen er ikke særlig præcis, det er rigtigt at Symbian udfases, men det er ikke i løbet af i år det sker, vi skal hen i slutningen af 2012 før det WP7 devices begynder at dominere.

Resten er der ingen der ved, eftersom salget dikterer hvad der vil få prioritet i fremtiden.

0 0