Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   T-Mobile giver iPhone 5 skylden for kundeflugt

T-Mobile giver iPhone 5 skylden for kundeflugt

Mobilselskab T-Mobile har fremlagt deres resultat for tredje kvartal i år, der viser en kæmpe kundeflugt – iPhone 5 får skylden.

iPhone 5 (Foto: Mobilsiden.dk)
iPhone 5 (Foto: Mobilsiden.dk)

Der amerikanske mobilselskab T-Mobile har fremlagt deres resultat for tredje kvartal i år, som viser teleselskabet har mistet omkring en halv million kunder.

Årsagen er, ifølge T-Mobile, at selskabet ikke sælger den nye iPhone 5 med abonnement. Beregninger selskabet har lavet viser, at de har mistet 492.000 kunder i USA. Det skriver Mobileburn.com.

I USA kan iPhone 5 købes med abonnement hos AT&T, Sprint, Verizon og flere mindre selskaber. T-Mobile forsøger at rette op på kundetabet ved at lokke kunder med ulåste iPhone over på deres netværk, som er opgraderet med hurtigere download-hastigheder til iPhone-kunder.

Andre kilder i branchen mener dog også, at årsagen kan være rod i håndteringen af det store selskab på direktionsgangen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Huleboer 12-11-2012 17:23:37

...er da tysk??

Det kan godt være at det er den amerikanske afdeling det handler om, men det er en underafdeling af T-Mobile i Tyskland.

0 0
Allan 12-11-2012 20:31:39

Ja, og...???

0 0
Brylle 12-11-2012 15:16:30

de skal vel sælge alle slags telefoner for ikke at miste kunder. Når de ikke har iphone 5 eller andre meget populære mobiler kan det selvfølgelig ses på kunde strømningerne. Iphone er jo også mere populær i US end noget andet sted i verdenen (bortset fra danmark måske ;-) )

0 0
Morten 12-11-2012 14:20:09

Det var dog den mest underlige forklaring på kundeflugt, jeg nogensinde har hørt.

Sælger T-Mobile US kun iPhone 5? Hvis iPhone 5 er et problem for dem, hvorfor sælger de ikke bare Android, Windows Phone osv?

Tror mere de skal kigge indad i deres organisation.

0 0
Allan 12-11-2012 15:11:09

Morten, hele pointen er, at T-Mobile US IKKE sælger iPhone5 - så T-Mobile mener de mister kunder fordi iPhone5 er så populær som den er, hos deres konkurrenter...

0 0
Morten 12-11-2012 16:53:56

Den havde jeg sgu misforstået :)

0 0
hellas7 12-11-2012 15:32:21

men det hænger jo nok sammen med, at de (som det eneste store selskab i USA) IKKE udbyder 4G. Dette kan forklare, hvorfor Apple ikke er interesserede i at sælge iphone gennem t-mobile, men det kan også forklare, at flere kunder flygter, da de med alle topmodellerne (undtagen nexus 4) mangler denne vigtige feature (4G), hvilket kunderne kan få hos konkurrenterne

0 0
Allan 12-11-2012 14:02:26

Sikke da en sensationsoverskrift.

Fakta er, at iPhone situationen som beskrevet i artiklen er relateret til T-Mobile US og ingen af de andre T-Mobile markeder, hvor T-Mobile faktisk sælger iPhone 5 i stor stil i en del af disse andre markeder. Disse "detaljer" havde nok været rart at få lidt tydeligere frem i denne artikel...

0 0