Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tag dine YouSee-kanaler med uden for hjemmet - dog ikke TV 2

Tag dine YouSee-kanaler med uden for hjemmet - dog ikke TV 2

Nu kan kunder hos Yousee tage 23 TV-kanaler med sig på farten.

YouSee på iOS
YouSee på iOS

YouSee har til deres TV- og bredbåndskunder i noget tid givet mulighed for at, se live-tv på andet end hjemmets fjernsyn, men det skal nu udvides.

YouSee melder i dag ud, at kunder der både har et tv- og bredbåndsabonnement hos selskabet, nu kan tage tv’et med sig uden for hjemmets fire vægge.

YouSee tilbyder at kunne se tv på andre platforme end tv’et på caféen, i lufthavnen eller i sommerhuset. Indtil videre er det dog kun de understøttede platforme, der kan gøre brug af denne mulig.

TV 2 er dog ikke med i aftalen her, da TV 2 overfor YouSee har opkrævet ekstra betaling for denne tjeneste, en tjeneste som YouSee stiller til rådighed gratis overfor sine kunder.

Så ejer du en PC, iPhone, iPad eller Android enhed kan du nu se tv uanset hvor du befinder dig, dog er Android versionen stadig i beta.  En enhed skal registreres via din YouSee-konto før du kan benytte muligheden.

Du kan hente YouSee's tv-applikationen til din enhed her via Apples App store, eller Google Play.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

beikes 12-06-2012 12:15:38

Er der forskel på denne funktion, og den Stofa har udbudt i lang tid efterhånden? Jeg synes da altid man har kunne se tv og film på mobilen, og jeg bruger jævnligt mit Stofa Web-TV når jeg er på farten, hvilket i øvrigt fungerer glimrende

0 0
Klintø 07-06-2012 11:47:37

Hej Ib

Vi er desværre nogen som kun har Kabel Tv (YouSee selvfølgelig) og bredbånd gennem arbejdet...

Man kan jo købe adgang gennem Yousee.tv og kan denne adgang også bruges på Yousee App'en (Android)?? Eller vil man på sigt kunne købe adgang gennem Jeres nye App??

0 0
Ib Konrad Jensen 07-06-2012 15:04:25

Vi har kik på at åbne for, at man også kan købe adgang gennem f.eks. app'en. Jeg kan bare ikke sige, hvornår det sker. Der er nogle andre interessante efterårs-ting, der har lidt højere prioritet lige p.t.

0 0
Nikolaj 07-06-2012 10:08:10

Nu kan det godt ske det er fordi vi i huset "kun" har yousee mellempakke men de eneste danske kanaler vi kan se (uden at bruge vores bredbånd fra yousee) er alle DR's kanaler og DK4 og kanal9. Altså hverken nogle af TV2's kanaler eller Viasat kanaler. Gætter på det er fordi de begge har egne løsninger men det er nok også dem der er mest spænderne. DR har jo allerede deres egen portal til mobilt tv. Så det nye her er en masse tysk?/svensk?/norsk? og så DK4 og kanal9.

Dog skal i have stor tak for initiativet det har nok en lys fremtid hvis i kan få flere danske udbyders opbakning. Og har da også tilmeldt mig samme sekund jeg så nyheden. :)

0 0
Ib Konrad Jensen 07-06-2012 11:11:54

Du har en god pointe. Vi ville gerne have haft nogle flere kanaler med fra begyndelsen, men det har vi ikke kunnet nå. Det er 'gratis-princippet', der er knasten. Vi synes ikke, kunderne skal betale ekstra - og dermed at tv-stationerne skal have ekstra betaling - men det mener flere af de kommercielle, f.eks. SBS, Viasat og TV 2. Vi er fortrøstningsfulde og regner med, at vi med tiden får flere med, akkurat som det skete med web-tv helt fra starten.

0 0
Søren 06-06-2012 19:23:32

Der står man skal registrere sit produkt på yousee, men hvor? nogen der kan hjælpe?

0 0
Ib Konrad Jensen 06-06-2012 20:49:52

Det er et menupunkt under indstillinger i app'en.

Ib

0 0
06-06-2012 14:02:24

så kom det endeligt :D Det er som regel ikke derhjemme, man kunne tænke sig at bruge det.

0 0
Footiefan 06-06-2012 14:08:03

Lidt noget øv, at man skal ha' både tv og bredbånd for at kunne få lov...

0 0
06-06-2012 14:17:06

Ja egentligt.. Jeg kunne forstå det, da de kun havde hjemmeløsningen. Hvor de formentligt har brugt din yousee forbindelse til at sikre sig at du havde abonnement. Men nu hvor du kan bruge andre end dit eget net, ser jeg ikke det "praktiske" i det. Altså lige bortset fra at prøve at presse tv-abonnementer til at få bredbånd også.

0 0
Ib Konrad Jensen 06-06-2012 14:27:48

YouSee bruger stadig bredbåndsforbindelsen til at sikre sig, at du har abonnement. Din enhed skal mindst én gang om måneden kobles på YouSee's netværk for at verificere rettigheder.

Vi har ikke været i stand til at finde en tilsvarende enkel og sikker model for, hvordan vi kan verificere tv-only kunder, men det kommer på et tidspunkt, håber vi.

Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee

0 0
Kim Hansen 06-06-2012 15:42:35

Hej Ib,

vil det være muligt at benytte i udlandet også? Når man eksempelvis er på ferie?

0 0
Ib Konrad Jensen 06-06-2012 16:38:54

Desværre kan det ikke benyttes i udlandet. Det er et simpelt rettighedsspørgsmål. Tv-stationerne køber som regel kun rettigheder til f.eks. serier, sport, film osv. til det danske marked, og de vil få Hollywood, skuespilforbundet m.m.fl. på nakken, hvis de gav os lov til at åbne for adgang fra udlandet.

Ib

0 0
evilguy 06-06-2012 19:41:50

@Ib: Du skal nok lige snakke med jeres jurister, før du udtaler dig så skråsikkert omkring rettighedsspørgsmålet.

Der er nemlig faldet en afgørelse i denne sag:
http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE1550680/pubejer-vinder-sejr-i-kamp-om-fodboldfjernsyn/

Sagens afgørelse betyder f.eks. at IP-Tv udbyderes sagtens kan tilbyde at streame Dansk TV til f.eks. i Spanien. Der findes allerede Tv-udbydere på det danske marked der tilbyder dette.

0 0
Ib Konrad Jensen 06-06-2012 20:48:54

Jamen, det er da rigtigt, at den engelske pubejer fik ret i, at hun gerne måtte købe sit satellitsignal fra en græsk (?) udbyder og så bruge det signal til at vise fodbold i pubben.

Det ændrer bare ikke ved, at rettigheder stadig handles til specifikke markeder, og at YouSee ikke kan give adgang til sit signal fra udlandet uden at bryde en kontrakt.

Ib

0 0
Anders Johansen 07-06-2012 10:56:22

Hej Ib.

Ovenfor bliver nævnt at adgangen til denne app gives gennem et Youseeabbonement både til TV og bredbånd. Samtidigt nævnet du selv TDC som jeres moderselskab.

Mit spørgsmål er nu. Kan adgangen gives gennem bredbånd ved TDC og TV ved Yousee. Det er jo i bund og grund samme butik, så man kunne ønske sig, at det ville virke.

0 0
Ib Konrad Jensen 07-06-2012 11:07:30

Hej Anders,

Trods det nære slægtskab er TDC og YouSee dog også to adskilte og forretninger, som faktisk også konkurrerer om kunderne. Derfor er det desværre ikke muligt at kombinere bredbånd hos det ene med tv hos det andet.

0 0
Anders Johansen 07-06-2012 12:20:08

Tak for svaret Ib.

Det var desværre som jeg frygtede. Men jeg må overveje at flytte mit tv til TDC, da mobil og bredbånd er hos dem gennem min arbejdsgiver.

Men tak for svaret.

0 0
06-06-2012 14:30:35

Okay, tak for hurtig info :D Og rigtigt lækkert at i har udvidet, noget man godt kan bruge på kedelige togrejser osv.

Hvad med musikdelen, er der planer om at sende den på mobile enheder? ;D

0 0
Ib Konrad Jensen 06-06-2012 16:36:02

Togrejser :-) da kommer du nok til at strække det mobile bredbåndsnet ydelse til det yderste. Er der ikke tit småudfald og buffering, når toget ræser gennem et 'tyndt' område?

Mht. Musikken er vi ikke så langt endnu. YoySees moderselskab, TDC, har rettigheder til Mobile enheder med Play, men vi har ikke umiddelbart planer i den retning. Men jeg tager forslaget med til udviklingsfolkene.

Ib

0 0
06-06-2012 16:43:40

Jo der har du jo nok fat i noget :-) Men så i hvert fald til en kedelig barnedåb ;-)

0 0