Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Tag iPhone med på cyklen

Tag iPhone med på cyklen

Her er gadget til mobilen og cyklen.

Der har ligget mange gadgetjulegaver under træerne i år, og
hører du til en af dem, der har fået en iPhone i julegave og måske trænger til at motionere lidt af julefedtet af dig, så kan du kombinere de to ting.

Du kan naturligvis bruge din iPhone som løbemakker, men hvis løb i joggingsæt og hoppende ølmaver bare ikke er dig, så kan du overveje at investere i iBike Dash Cycling Computer.

Du skal blot finde den gamle jernhest frem og montere iBike, og så har du forvandlet din iPhone eller iPod til en vaskeægte cykelcomputer. iBika Dash kan både registrere din hastighed, distance og tid mm., og holderen er både vand og stød-resistent.

Holderen skulle desuden være nem at fjerne og sætte på cyklen, så den ikke bliver snuppet, når du stopper op ved bageren for en "optankning". Derudover understøtter den ANT+, så har du f.eks. allerede ANT+-enheder, kan de tale sammen.

iBike Dash Cycling Computer er dog ikke helt billig. Du skal af med 1.490 kroner på f.eks. Apples store, for at komme i bedre form med din iPhone.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

SSKudsk 02-01-2012 15:32:38

Man kan da også tage Android, eller Windows Phone 7 med på cyklen.

0 0
Slaraffenland 30-12-2011 11:59:40

Som Jesper også er inde på, ville jeg hellere bruge de 1.500 kroner på en rigtig cykelcomputer/gps-ur. Jeg bruger selv et Garmin 305 GPS ur, som man i dag kan købe for under 1.000 kroner. Det er billigere og langt mere praktisk når der er "fart over feltet".

0 0
David 31-12-2011 10:45:04

GPS uret er ikke lige så godt, hvis du skal have et produkt der er lige så godt skal du op i de store cykel comoputere fra Garmin, hvor der både er ANT+ speed sensor og GPS. Det skyldes at GPS alene er ikke hurtig nok til at reagere på hastigheds ændringer.

Jeg kører selv med Edge 800, men en fra min klub har købt iBike over Amazon, og det er faktisk et rigtigt godt produkt, hvis jeg havde en iPhone, og skulle købe ny computer, ville jeg være fristet.

0 0
Slaraffenland 02-01-2012 17:29:04

Jo, GPS-uret er mindst lige så godt som iphonen. GPS-urets gps er mindst lige så hurtig til at opfatte ændringer som iphonens gps.

0 0
David 02-01-2012 18:51:15

Ja, GPS'en er lige gode. Men iBike indholder også en fysisk ANT+ speed sensor, kombinerer data fra GPS og speed sensor. Hvilket gør den bedre til cykling end et GPS ur alene. Jeg har prøvet at køre med et GPS ur uden speed sensor, og det kikser ret tit, specielt hvis man kører i byen eller i tæt skov.

0 0
Jan Ålund 28-12-2011 18:00:32

Det er yderst sjældent at der bliver skrevet bare en lille negativ sætning på mobilsiden omkring Apple!! men for at gøre det nemmere så hjælper jeg da lige her. he he godt nytår derude

http://www.computerworld.dk/art/205240/apple-straffes-for-misvisende-garanti?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS

0 0
David 29-12-2011 12:25:33

omg hvor er I dog negative, hvorfor går i ind på en artikel som denne overhovedet..

0 0
Mr. Hansen 28-12-2011 15:12:33

Hvad kan denne, som man ikke kan gøre med software til næsten ingen penge. Med indbygget GPS og det rigtige motionsprogram kan man alt det, som nævnes. Så skal man bare have en cykelholder, der kan erhverves for 150 kr.

Hvad får man for de 1500 kroner?

0 0
David 29-12-2011 12:28:01

Du får sensorer..

http://66.111.100.212/idash_ibikedash.html

Includes:

Phone Booth
Phone Booth steer tube mount (for road bikes, low angle stems only)
iBike app (download from iTunes Store)
iBike software for PC or Mac (download from http://www.ibikesports.com)
Wireless iBike ANT+ speed sensor
Spoke magnet
Printed Instructions Summary
On screen instructions displayed in iBike app
Detailed iBike Dash instructions supplements (included with iBike software)
One year warranty

0 0
Jesper 29-12-2011 11:21:45

Enig. Man får ikke meget, og hvis man virkelig gik op i cykelsporten, benyttede mig sig jo nok af en professionel cykelcomputer a la

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=141&fKeys=FILTER_SERIES_EDGE&locale=da_DK&ra=true

Her har vi blot endnu et reklameindslag for iPhone. That's it! Typisk mobilsiden.dk!

0 0
ihk 28-12-2011 14:25:44

fedt nok :-)

0 0