Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC: Det var en fejl at afvise Lumia 920

TDC: Det var en fejl at afvise Lumia 920

TDC smed Nokia ud og vendte Lumia 920 ryggen. Men det var en fejl, fortæller både TDC og Nokias topchef Steven Elop.

Lyd til et podcast med Nokia og TDC. Se nederst på siden. Anders Jensen, TDC. Carsten Dilling, TDC. Steven Elop, Nokia.
Lyd til et podcast med Nokia og TDC. Se nederst på siden. Anders Jensen, TDC. Carsten Dilling, TDC. Steven Elop, Nokia.

For godt en måned siden, fik butiks- og souscheferne i TDCs butikker meddelelsen om, at der ikke kunne indgås en tilfredsstillende aftale med Nokia for 4. kvartal.

Helt konkret betød det et stop for alle planlagte kampagneaktiviteter omkring Nokias telefoner, indkøb blev annulleret og Lumia 920 ville ikke blive forhandlet, af landets største teleselskab.

 - TDC dropper Nokia og Lumia 920

Efter Mobilsiden.dk omtalte TDCs beslutning, kom parterne til enighed, og udsendte en pressemeddelelse om, at Nokia Lumia 920 alligevel kom på butikshylderne.

 - TDC tager Lumia 920 og Nokia til nåde

I onsdags besøgte Nokias internationale topchef Steven Elop Danmark, hvor han kom helt tæt på planerne omkring Lumia 920-lanceringen, hos TDC i Danmark.

TDC: En fejl fra vores side

Da Mobilsiden.dk mødte Steven Elop, der gennem to år, har gennemført oprydning, nedlukninger og besparelser i det kriseramte selskab, var budskabet, at TDCs udmelding var en fejl.

 - ”Det var ikke en kilde til stress. Telefonen ringede og vi fik løst tingene. Det var flot håndteret af alle. Nogle gange sker der fejl,” forklarede Steven Elop til Mobilsiden.dk.

TDC fulgte op, og gjorde det klart, at med så stort samarbejde, som det man har med Nokia, kommer der bump på vejen.

 - ”Det var en fejl fra vores side. Det havde ikke noget at gøre med det strategiske samarbejde med Nokia,” sagde administrerende direktør Carsten Dilling fra TDC.

Nedtoner mailen

TDC’s koncernchef Anders Jensen nedtonede efterfølgende sagen og mailen, der var sendt til ud alle butikkerne.

 - ”Vi har ikke annonceret, at samarbejdet med Nokia ville ophøre. Det var et uddrag fra en e-mail, taget ud af sammenhæng. Det handlede om lanceringen af ét produkt og ikke hele samarbejdet med Nokia. Mailen var en del af en forhandling med Nokia,” sluttede koncernchef Anders Jensen.

I dag er realiteterne, at Nokia og TDC samarbejder, og Nokia Lumia 920, vil kunne købes, hos blandt andet TDC, fra den 29. november 2012.

Læs også: Nokia Lumia 920 kommer den 29. november

Hør interviewet med Steven Elop

I nedenstående podcast, vi har produceret efter Steven Elops besøg i Danmark, kan du høre Elop såvel som TDCs forklaring.

Du kan ligeledes høre hvorfor Nokia for to år siden fravalgte Android, samt Nokias tanker omkring tablets.

 - Hent podcast som mp3-fil


Læs også:
- Samsung sidder på Android, mener Nokia

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Brylle 12-11-2012 18:38:43

oprindeligt.
Som ikke formår at skille sig ud på Android platformen.....llllllooooser :-) som Jim carrey ville have sagt.

0 0
TF 12-11-2012 20:53:45

Der er bedere ting end android ;-) så jeg tror deres valg med WP er en ret god ide men det kan jo være svært at se vis man er en fanboy ;-)

0 0
Brylle 12-11-2012 21:20:42

Det har ikke noget at gøre med android eller WP fanboyisme, nokia siger sådan set bare "vi kan ikke lave en smartphone telefon som er bedre end den samsung laver, derfor har vi valgt at lave en helt anden slags"
Men Samsung vil også lave WP telefoner og i og med at div. Producenter ikke kommer til at kunne lave egne skins til WP bliver det da endnu svære at skille sig ud med mindre de har nogle konkurence forvridende særaftaler med Microsoft. Men hvorfor sætte alt på en skæppe? Htc og samsung laver jo både Android og WP telefoner og tjener penge på begge dele.
Nokias særlige features " vendens bedste touchskærm" og " super kamera" og trådløs opladning er jo hardware features og ville være lige så super selv om styresystemet hed android eller noget andet.

0 0
Kenneth Sørensen 13-11-2012 00:48:21

Hvis det ikke skulle betragtes som fanboyisme, var det måske mindre klogt at reducere Nokia til en lokumspapirs fabrik... Lamborghini startede med at producere traktorer, Peugeot lagde ud med peberkværne. Men de kan måske heller ikke finde ud af at lave biler?

0 0
Brylle 13-11-2012 03:01:31

Og en nokia 920 sammenligner du med en lamborghini? Se det er nokia-fanboyisme, den kommer ikke engang med den seneste krait snapdragon processor. Innovationen og specs-kapløbet er at finde mellem Android producenterne og Apple hænger på lidt endnu ved at benytte sig af større cache memory i stedet for 4 kerner på cpuen. Men nokia kommer den en stor grim klods de kalder 920 også har den ikke engang the latest and the greatest. Det kan godt være at WP8 ikke skal bruge så meget cpu kraft, men hvad med de spil der laves til mobile enheder, de skal kunne køre på sidste år Cpu/gpu hvis de skal køre på en nokia.
Jeg er ikke fan af et bestemt mærke som f.eks nokia ej heller iphone, samsung, htc, lg eller sony og jeg kunne godt finde på at købe en WP på et tidspunkt, nåt der kommer noget ordenligt konkurrence på platformen.

0 0
Martin 13-11-2012 09:45:51

Går folk virkelig så meget op i spil til mobiltelefoner at det nu er blevet et MUST at have quad-core processor? Jeg spiller et spil i ny og næ, men ellers er min telefon et arbejdsredskab. Når der skal spilles så er det på konsollen i stuen, eller foran PC'eren.

Ud fra de indlæg jeg har læst om folk der har købt en Lumia 920, siger samtlige at kører tingene flydende. Hvis de ellers gør det, er der jo ingen grund til at beklage sig over telefonen ikke ligger øverst på benchmark high-score listerne.

At have telefonen med den bedste touch screen, bedste kamera på markedet og mulighed for trådløs opladning overgår vist ærgrelsen over man må "nøjes" med en dual-core.

0 0
Brylle 13-11-2012 10:36:56

Jeg er enig i at benchmark er ligegyldig. Men prisen er jo ikke lavere selvom det er en ældre cpu/gpu. Trådløs opladning er nice men de er ikke først med det. Faktisk handlede det også om at nokia ikke kunne konkurrerer på Android platformen, hvilket jeg sagtens ville mene at de kunne med alle de fine features de har. Yderligere vil jeg også sige at WP formodenligt er et rigtigt godt OS men det gør ikke alt andet til lort.

0 0
Kenneth Sørensen 13-11-2012 09:34:08

Det var da en værre omgang vrøvl. Du beskylder mig for at være en Nokia fanboy, mens du selv himler op om specs og Androids fortræffeligheder på det område. Android er et skod OS, fordi det har brug for så overdimensionerede specs, bare for at kunne levere noget der minder om et flydende OS. Hvorfor er der ingen der kritiserer det, i stedet for hele tiden at missionere om hvor meget hurtigere hardwaren er? Det hænger jo ikke sammen. - Jeg er ikke Nokia fanboy, men derimod WP fanboy. Sys bare at L920 er frisk og lækker og kommer med en masse lækker ny innovation. Hvis det havde været Samsung der havde lavet den bedste WP8 telefon, så var det den jeg ville ha købt i stedet.

- Jeg sammenligner ikke Nokia med en Lamborghini! Jeg påpeger blot at et eller andet givent firma kan bevæge sig i en hvilken som helst retning. Og hvad de har lavet for 100 år siden, behøver ikke at have noget at gøre med hvad de laver idag. Latterligt at jeg overhovedet sidder her og forsvarer det, når det er så tydeligt at du er en kæmpe fanboy.

0 0
Brylle 13-11-2012 11:17:21

:-) du er ihvert fald meget pasioneret debatør med klare fanboy tendenser, ellers ville du jo heller ikke ryge op i det røde felt som du gør. Jeg er ihvert fald IKKE fanboy. Jeg overvejede skam at købe en nokia 920, men WP8 har ikke engang et notifikationsgardin. Man har fat i hvert enkel app for at se hvad der sker. Det er ikke et fejlfrit OS, det er intet OS.

0 0
Kenneth Sørensen 13-11-2012 15:42:43

Et notifikationsgardin? Ellers tak...
WP gør det bedre. ;-)

0 0
Kim 13-11-2012 11:26:44

hehe, notifikationsgardinet som startede i meamo, rykkede over i Symbian for så at komme til Ios og så Android videre til Wp 7.5 - men lige er forsinket på udgivelsen af WP 8...

Men du skal jo netop ikke have fat i hver app for at se hvad der sker - det er det du har live tiles til.

0 0
Brylle 13-11-2012 11:45:40

Ja hvis man har plads nok :-) på skærmen. Seriøst så håber jeg at WP og Nokia vil få success så vi kan komme lidt tilbage til us og europa og til rødderne, så ikke Asiaterne sidder på alt. Og jeg er også enig med folk der siger at asiatiske producenter har meget med at copy copy.

0 0
Kim 13-11-2012 09:18:45

Du skulle sætte dig lidt ind i tingene - det er ikke flot men pinligt at Android kræver overdimisionerede specs. Omvendt klarer andre OS'er sig fint på single eller dualcore.
Og i forhold til spil, så er det jo netop ikke java fra helvede men direct x som spillene bliver afviklet over.

Du siger at innovationen er at finde mellem Android producenterne, men kan du nævne andre end Samsung der er bare en anelse nyskabende? LG's største præstation på markedet nogensinde var, at være først på markedet med en ELENDIG dualcore Android. HTC har fundet på... de nada! Sony? Naaah!
... desuden er der stort set ikke funktionalitet i Android, der ikke tidligere har været præsenteret på Symbian platformen.

0 0
Peter Frederiksen 14-11-2012 02:18:15

@Kim

Nexus S har også de vildeste specs...

Og den nye desire X har også de vildeste og overdimensionerende specs en dualcore 1Ghz budget chipset fra Qualcomm, så køre den endda 4.0.4 og ikke Jelly Bean.

At selv den kom igennem John Gs fornemmelse for lag test..

"Det flyder bare derudad, og grafikken bliver vist glidende og uden hak og lag."

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/htc-desire-x-super-mellemklasse-android-telefon-mobiltest,lid.24478/#ixzz2C9TlQPrf

0 0
Kim 14-11-2012 07:11:51

Det bliver spændende at se hvor Andriod ender når det engang bliver modent :)
Det ser nemlig efterhånden faktisk lovende ud, og hvis jeg havde ville pantsætte mit liv hos Google, kunne jeg godt have fundet på at købe en Andriod, hvis bare en af producenterne kunne komme op med at bare en smule tilforladeligt design.
Men det ser ikke ud til at HTC nogensinde kommer op med et nyt design der kunne lede tankerne bort fra BR, og nu hvor LG har lagt SGSIII som deres inspiration, ser det sort ud for Android på designfronten.

0 0
Brylle 14-11-2012 09:06:50

Der er vi så ikke enige overhovedet. Men det er jo helt og holdent smag og behag. Personligt syntes jeg at Nexus 4 er flot. Mangler dog en 32 og 64 gb variant samt 4 g. Htc droid dna er et af de absolut fedeste design jeg har set endnu. Sgs3 er nice, skulle dog ikke have været glossy.

0 0
Kim 14-11-2012 10:16:52

Det er absolut et spørgsmål om smag. Og når du selv nævner "glossy" så har jeg intet til overs for SGSIII. Og LGs Nexus ligner lige lidt for meget, efter min mening.

Og Droid DNA har jo ikke et nyt design, det er stort set det samme som One X og alle de andre HTC. Der er lavet lidt farvesammensætning og et grafisk alseende øje, men ellers er det bare mere af det samme.

0 0
Brylle 14-11-2012 11:43:37

Tja men sådan er det jo med alle smartphone, der er grænser for hvor meget anderledes de kan se ud hvis de samtidigt skal fungere godt.

0 0
Brylle 13-11-2012 09:45:28

Kim du er da den største fanboy klovn. Du taler om en telefon og en styresystem der ikke er udkommet endnu og siger det er det bedste. Fanboy. Og du er selvfølgelig klogere end alle de programmøre og ingenøre der arbejder med android for f.eks google eller en telefon producent. Mærkeligt at de satser og bruger så meget tid på et system der er så dårligt.
Htc har innoveret en masse. De var først med zero shatterlag på kameraet og har beats audio. De var blandt de første med quadcore. De er de første med en 1080p skærm på HTC J Butterfly eller Droid DNA som den kaldes i usa.
Spil bliver udviklet i forhold den hardwares formåen.

0 0
Kim 13-11-2012 10:16:50

Styresystemet er da udkommet. Desuden har jeg ikke skrevet noget om at det er det bedste - jeg har bare skrevet at Android ikke er...

Og noget af det som alle programmørene og inginørerne jo netop arbejder på er, at gøre Android brugbart, og flydende. De er endeligt ved at komme op på niveau med Jelly Bean!

HTC har ikke udviklet Beats Audio, det har de købt sig til. Desuden lavede HP laptops med Beats Audio før HTC lavede telefoner. Zero shatterlag (går ud fra du mener shutter) er HTC's betegnelse for teknologien, og ja den er de de eneste der har. Men Nokia leverede en mekanisk shutter uden lag allerede med N8. At være "blandt de første" på quadcore er ikke særligt innovativt - desuden har de jo ikke udviklet deres egne cores, men bare passet dem ind.
HTC er ikke først med 1080p skærm, det er Oppo fra Kina. Men jo, de er de første på markedet med en 5" telefon med 1080p.

0 0
Brylle 13-11-2012 10:58:06

Den lag du kan finde på low-end android enheder skyldes ikke Java , men mere Dalvik virtuelle engine, som er ung og kan forbedres meget. Der findes andre Java virtuelle engines som performer meget bedre end dalvik. Men dem bruger Android ikke pga. Patenter og rettigheder.
Du har 100% ikke haft en wp 8 tlf. I hånden fordi de er ikke udkommet i dk endnu. Og der findes kun begrænsede antal ufuldstændige reviews.
Men lads os se hvad folk syntes om 920.
Bests audio er måske ikke htcs men de bragte det til smartphones. De er bestemt med til at rykke grænserne.

0 0
Kim 13-11-2012 11:05:46

Der er da f.eks. en fin og hel anmeldelse her:
http://www.b.dk/tech/nokia-lumia-920-en-dejlig-mobilmoppedreng

Til gengæld så var anmeldelserne af Beats Audio i f.eks. One X alt andet end positive, og med god grund. Omvendt så er Nokias partnerskab med Dolby noget der rykker grænser.

og ironisk nok så er WP 8 på markedet i dk. Med HTC's version - så der var noget de var først med!

0 0
Peter Frederiksen 14-11-2012 00:23:39

Og en ikke så fin anmeldelse, der bliver ligefrem anbefalet en HTC 8X

http://gizmodo.com/5957795/lumia-920-review-just-too-damn-heavy

0 0
Peter Frederiksen 14-11-2012 00:23:38

Og en ikke så fin anmeldelse, der bliver ligefrem anbefalet en HTC 8X

http://gizmodo.com/5957795/lumia-920-review-just-too-damn-heavy

0 0
Kim 14-11-2012 15:46:36

Hehe og! Når vi snakker om al den forfærdelige vægt, så se sammenligningen til iPhone her...

http://i.imgur.com/3IWdv.png?1

0 0
Kim 14-11-2012 06:53:06

Brylle efterspurgte et fuldstændigt review, og det syntes jeg ikke man kan kalde denne. Men derud over er jeg ikke enig med dig i at det er en dårlig anmeldelse. Han har et kritikpunkt i vægten, som han lader overskygge alt andet - f.eks. finder han designet og finishen så lækker at han sov sammen med den en nat...
Jeg ved ikke hvor seriøst man skal tage dette review, og da slet ikke når han afslutter men at anbefale HTC.

0 0
Peter Frederiksen 14-11-2012 19:47:20

Anmeldelser kan være forskellige, alt efter hvem der anmelder dem..

Personligt kan jeg bedst lide Techradar, da de går i mere i dybden og har en del kriterier.

Men jeg tror vi kan blive enige om, at de fleste Mags syntes den er for tung og Pureview er over hypet

Nu tror jeg ikke Dolby kan rykke så meget, Acer tablets har også et Dolby partnerskab..

Beats er et bedre brand i mobilbranchen også selv om det er en EQ setting, som DR. Dre vil have vi skal høre vores musik (måske med HTC 8X er hardwaren tilpasset beats)

Måske skulle Nokia heller lave partnerskab med Sleek by 50 cent, det jo mere street :-)

0 0
Kim 14-11-2012 21:24:42

Beats er til grin. Ingen der ved noget som helst om lyd syntes om beats. Min HP laptop er til grin. Det eneste Beats kan er at booste bassen, og det er fint nok til metervare - men ikke til musik.

0 0
Peter Frederiksen 14-11-2012 22:04:30

Men det sælger, begge mine hip hop nevøer har købt HTC med beats samt Beats hørebøffer fordi det er ordentligt NICE!

0 0
Kim 14-11-2012 23:15:53

og just for the record (no pun intended) så er jeg skam fan af gode gamle Dre som producer og hitmager. Tekniker, not so much ;)

0 0
Kim 14-11-2012 23:11:54

Hehe... Marketing - gotta love brands and impressonable teens. Hell, theres a reason for the iPhones success, right?

Man kan så diskuterer om Dolby Surround har en plads på mobiler i dag. Men vi skal ikke mange år tilbage før jeg f.eks. mente at kamera i mobiler var spild af tid...

Jeg har dog uanset hvad elendig lyd på min laptop med 5 eller 7 højtalere og Beats Audio. Min kones gamle JBL iPod højtaler owner den totalt. Også på bass... ;)

0 0
Kim 13-11-2012 10:18:24

bare så det ikke misforstås - ja HTC er de eneste der har "Zero shutterlag" fordi det er en intern betegnelse, ikke fordi de er noget nær ene om teknologien.

0 0
Michal 13-11-2012 08:17:45

den kommer ikke engang med den seneste krait snapdragon processor..........

Nej men bedste touch skærm, bedste Kamera.
Og efter min mening det bedste OS.

Kan være lige meget med det ikke er den nyeste processor, skal du spille har du sikkert kun din telefon 1-2år og så er jeg sikker på den nok skal klare alle spille fint. XBOX og PS3 er 6-7år gammel hardware, men klarer stadig spillene godt.

Så tror du er lidt for spec. liderlig.

0 0
Michal 13-11-2012 08:17:44

den kommer ikke engang med den seneste krait snapdragon processor..........

Nej men bedste touch skærm, bedste Kamera.
Og efter min mening det bedste OS.

Kan være lige meget med det ikke er den nyeste processor, skal du spille har du sikkert kun din telefon 1-2år og så er jeg sikker på den nok skal klare alle spille fint. XBOX og PS3 er 6-7år gammel hardware, men klarer stadig spillene godt.

Så tror du er lidt for spec. liderlig.

0 0
Brylle 14-11-2012 12:11:11

Specs liderlig... Lol. Uden et kapløb på specs og formåen på både pc og smartphone og andre områder, ville du stadigvæk stå med en commondore 64 og en Dancall (på blot 1000 g) det er hardwaren der er begrænsningen for hvad der kan lade sig gøre. Så kan kalde det hvad du vil.

0 0
Kenneth Sørensen 14-11-2012 13:36:24

Android er som en amerikaner bil. Der skal en kæmpe V8 motor i, før der sker noget. Og alligevel kan WP8 overhale den indenom, fordi MS har skruet OS'et meget bedre sammen.

0 0
Brylle 14-11-2012 14:29:46

Og hvad ved du overhovedet om WP8 for ikke at sige softwareudvikling?

0 0
Kenneth Sørensen 14-11-2012 16:14:49

Jeg har en gammel HTC HD2, som jeg har rootet. Kørte oprindeligt med Windows Mobile, men har så eksperimenteret med forskellige ROM's. Har haft Windows Phone 7.5 på den og det kørte fantastisk. Lige nu kører jeg ICS 4.04 (NAND) og det kører mindre godt, men stadigvæk ok. Så har jeg også en HTC Desire og har haft lejlighed til at lege med kammerats GSIII.

Men hvad er det lige jeg SKAL vide om softwareudvikling? Det ville vel svare til at jeg ikke måtte have nogen mening om den bil jeg kører i, fordi jeg ikke er mekaniker... eller hvad er din pointe?

Har ikke selv haft lejlighed til at ha et WP8 device i hånden endnu. Men sammenligningen holder alligevel med WP7. Næsten alle anmeldelser jeg har læst af L920, er positive. Med undtagelse af vægten og udbudet af apps.

0 0
Brylle 14-11-2012 16:34:51

Du siger at WP8 er skruet bedre sammen end Android . Og dermed taler du om noget du ikke ved noget om, med mindre du alene hentyder til det visuelle og det du kan se ved at holde telefonen i hånden.
Men en' ting vil jeg give dig ret i og det er at tredjeparts apps til WP8 generelt vil have et højere kvalitetsniveau for udviklingsværktøjerne som f.eks visual studio er en stor hjælp og sikre højere kvalitet, samt C# er mere finpudset end java, mere restriktivt og har bedre gabage collection. Der vil blive lavet færre af de små fejl. Tror jeg

0 0
Kenneth Sørensen 14-11-2012 15:15:09

:-) du er i hvert fald en meget passioneret debatør med klare fanboy tendenser, ellers ville du jo heller ikke ryge op i det røde felt som du gør. (Har rettet dine stavefejl og manglende ord, fordi jeg er så flink. :-))Jeg er i hvert fald IKKE en fanboy. Jeg overvejede skam at købe en Android, men OS'et er for kedeligt og så lagger det for meget. Men det er jo heller ikke et fejlfrit OS, det er intet OS.

0 0
Brylle 14-11-2012 14:28:11

WP8 har ikke overhalet noget som helst, hvad taler du om mand? Det er en platform med en markedsandel på ganske få % og der mangler mange apps og features.

0 0
Kenneth Sørensen 14-11-2012 16:00:23

Jeg snakker ikke om apps. Jeg siger bare at selve OS'et kører meget bedre. Men apps skal der nu nok komme masser af. Dog kan jeg sagtens leve uden den overflod af pruttelyde apps o. lign., der findes til Android og iPhone. Retfærdigvis vil jeg godt indrømme at der findes mange flere gode apps også. For nu.

0 0
Brylle 14-11-2012 16:22:36

I ekstrabladets review af nokia 920 skriver de at den er 4 gange langsommere end iphone5 i browsermark og er også tungere i interfacet ved daglig brug. Det kunne de have undgået ved at sætte en nyere cpu i f.eks snapdragon s4 pro krait (cortex A15) som på næsten alle fronter ejer apples A6 cpu. Det bør bare være således, uanset hvilket OS man køre, at man putter sidste nye komponenter i hvis man vil konkurrerer med de andre. Men WP8 behøver jo ikke top hardware høre jeg nogen sige. Pphhff.

0 0
Kenneth Sørensen 14-11-2012 17:48:13

HTC 8X (med dens "middelmådige" hardware) jorder da alt i Sunspiders JavaScript benchmark. Inkl. iPhone og SGIII...

Men det kan nu ikke bringe mit pis i kog, om det tager 1 sek, el. 1,5 sek at læse en eller anden web side ind. Du kan komme med alle mulige tal og benchmarks, men enhver der har haft WP7/8 i hånden, ved at OS'et opleves meget mere flydende og lynhurtigt, især i forhold til Android. Selvom det er blevet bedre med JB.

0 0
Brylle 14-11-2012 14:15:42

Det er jo KUN den generelle UI. Og sådan er det jo heller ikke mere. Tror et eller andet sted at din mening om android er baseret på en htc wildfire eller sådan noget og du har ret i at i den billige ende af udvalget er der dårlige oplevelser med android.
Nokia 920 s snapdragon er den samme som der sidder i blandt andet en US version galaxy s 3. Og med jelly beans er interfacet ligeså hurtigt og lagfrit som IOS og WP8
Så er 920eren vel også en amerikaner bil. Latterlige argumenter du kommer med

0 0
Brylle 14-11-2012 12:06:59

Bedste kamera i dårligt lys, dårligere end konkurrenterne i normalt lys. .. Iflg. Hvad jeg har læst. Mon ikke nogle af de nye 1080p skærme er lidt bedre, dog tror jeg at nokias skærm er rigtig god i sollys. Og ang. OS så er der jo ikke rigtigt nogen der har prøvet wp8 gennem længere tid og det er uvist om hvor meget marked de vil tage... Det gik jo elendigt for tidligere wp versioner og de er nærmest blevet ladt i stikken

0 0
Kim 14-11-2012 13:07:00

Det er kun meget få. meget iPhone entusiastiske sites der påstår at kameraet skulle være dårligere end konkurrenterne i normalt lys.
Og der er jo ikke rigtigt nogle seriøse sites der snakker om hverken SGSIII eller One X som kamera-konkurrenter.

http://www.lydogbillede.dk/test/nokia-lumia-920/

0 0