Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC er blevet bedre til kundeservice

TDC er blevet bedre til kundeservice

Kundeservicen i TDC er ikke i top, men har dog det seneste halvandet år været i fremgang.

Nye tal fra TDC viser, at servicen hos telegiganten er i fremgang.

Kundetilfredsheden hos privatkunder ved TDC var pr. 31. marts 2008 på 61 procent, og nye tal viser, at den er steget til 67 procent pr. 30. september 2010.

TDC mener, at det er projektet TAK (Tag Ansvar for Kunden) der er skyld i den øgede tilfredshed hos kunderne. Med projektet TAK forsøger TDC, at minimere antallet af klager, reducere antallet af fejl og løse problemerne for kunderne første gang de ringer til deres call center.

TAK-projektet har forbedret kundeservicen hos TDC, og det er derfor planen at udvide projektet til alle afdelinger i TDC.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 16-11-2010 00:59:46

Sidste nye påhidt hvad angår kundeservice er, at nu skal man til, at have penge for mailkonti, som tilhører et abonnement. Det lusker man så ind ad døren, hvor man giver 14 dages betalingsfrist på noget, som i alt den tid netbasis har eksistert har været gratis. Men selve fristen for at trække sig ud af det er sat helt frem til 15 december. Havde det ikke været god kundeservice, at orienterer kunderne i god tid om, at fra en given dato, så ville det komme til at koste et given beløb, at have en mailkonto hos TDC ligemeget hvilket abonnement man har. Så havde vi haft mulighed for, at slippe ud af det, inden det kommer til at koste penge. Det kalder jeg god kundeservice. Det TDC har lavet nu er til - 6 piont, aså bedre hel til næste år med, at give god kundeservice, hvis altså TDC ved hvad det er.

0 0
Mathias B 18-11-2010 20:50:46

Kim:

Kan lige til din orientering fortælle, at jeg selv arbejder hos TDC, i én af de mange TDC Butikker, og ved med sikkerhed, at der ER sendt breve ud til folk, angående deres gamle NetBasis abonnementer..

Det hænger sådan sammen, at for mange år siden, oprettede folk NetBasis abonnementet, og fik ofte også oprettet sig en email adresse igennem dette. Den dag idag bruger alle jo bredbånd, og er næsten sikker på, at ingen fortsat kører på deres gamle modem længere. Men den gamle email adresse, som folk fik oprettet dengang, er stadig knyttet til et gammelt Internet-kundenummer, hvoraf folk der har fået oprettet bredbånd, nu har fået tildelt et nyt Internet-kundenummer.
Det vil altså sige, at ens email adresse, kører på det gamle NetBasis abonnement, og det Internet man reelt bruger, ingen email har knyttet til sig.

Da det koster en del penge, at have en server kørende med informationer på de gamle NetBasis abonnementer, som man ikke kan se bliver brugt længere, har man valgt at sætte et månedligt beløb på, så man kan få ryddet op i den gamle database, og få flyttet folks gamle email adresser, over på deres nyere bredbånd - hvilket også virker mest fornuftigt.

Hvorfor du aldrig har modtaget det brev angående prisstigningen, ca. halvanden måned før d. 1. oktober, ved jeg så ikke.. Måske du ikke har meldt flytning på dit gamle abonnement, for så kommer posten jo stadig på din gamle adresse, hvis du altså er flyttet siden du engang fik NetBasis.. ;)


Bare lige til info, til alle de utilfredse.. :)

Mvh.
Mathias

0 0
Kim Harder 19-11-2010 00:57:06

Jeg fik først en regning, og efterfølgende var TDC ikke til, at få fat i. Lige meget hvor mange gange man ringede. Først da jeg skrev en klage, så efter disse sædvanlige godt 10 dage, så kunne TDC besinde sig til, at svare. Det beviser jo også, når man skal bruge 12 dage på, at besvare, så må der godt nok gå mange klager ind. Gå i en TDC butik, det har jeg opgivet for Flere år siden. De har aldrig kunne hjælpe aligevel, andet end at sælge noget dyrt abonnement, det siger man blot ikke noget om. Det må man selv erfarer efterfølgende, når regningerne kommer.

0 0
Kristian 18-11-2010 21:00:51

Word Mathias :D du har ret :D bedre selv kunne jeg ikke selv sige det :D

0 0
Kristian 18-11-2010 21:02:36

Og lige en ting til.

Alle dem som er blevet opkrævet et gebyr på deres NetBasis,, Hvis man ringer ind og laver det om eller opsiger det. skal gebyret IKKE betales!

0 0
Rune Fick Hansen 15-11-2010 21:11:16

Hej JB,

Jeg kan godt forstå, at 6 indexpoint ikke lyder af meget, men det er det.

Vi har endnu ikke kunnet finde en teleoperatør i euopa, der har rykket sig så mange point i en ECSI og på så kort tid, som TDC har.

Kender du til andre større virksomheder, der har rykket sig længere på kortere tid i ECSI'en, så må du meget gerne sige til.

Ovenstående skal ikke forstås som "så tag dog at klappe i" - men som en oprigtig interesse.

Vi vil nemlig rigtigt gerne i kontakt med virksomheder, der rykker hurtigt fremad på kundetilfredsheden end vi gør, så vi kan lære af dem.

For at det skal være sammenligneligt, er det dog nødvendigt, at virksomheden bruger ECSI og ikke en ikke-standardiseret målemetode, som vi ikke kan sammenligne os direkte med.


Med venlig hilsen

Rune Fick Hansen
Kommunikationsafdelingen, TDC

0 0
15-11-2010 22:23:31

Jeg tror ikke du får folk til at klappe i herinde :)

Det er meget fint at du er stolt af din virksomheds fremgang, men 67% virker stadigt ikke imponerende, det ville ikke få mig til at vælge TDC, medmindre alle konkurrende selskaber ligger dårligere.

Og lad os lige huske at TDC har et lidt blakket ry:
1. TDC virker som et selskabet der primært skal pumpes for at skaffe penge til en investeringsfond(Nyrup er en af dem der har udtalt sig som skuffet i den sammenhæng)
2. Man ikke ved om selskabet er købt eller solgt, eller om kunden eller investoren er i centrum(jeg er i tvivl), men TDC virker ikke som en frontløber, inden for fx mobilt bredbånd er 3 langt foran, ikke et stort selskab som TDC, jeres priser er generelt uintessante, dog ofte til den dyre side, hvor er stordriftsfordelen.

3. TDC er med i front i forhold til underlige synlige og skjulte gebyrer, uigennemskuelige abonnementer(jeg har kikket på dem), så i er i den grad med til at fastholde et negativt ry i hele it og telebranchen og det virker ikke som i vil gå forrest og ændre noget, igen et eksempel på at kunden ikke virker i centrum.

Så er 6 meget, det ved jeg ikke, jeg har ikke noget at sammenligne med, men i har lang vej før jeg ser jer som et positivt brand(hvoraf kundeservice er en vigtig del, men ikke den eneste).

Du skriver desuden i gerne vil i kontakt med andre virksomheder der har en kundeservice, hvorfor spørg i ikke kunderne, det må være muligt at få fat i en del af dem som er utilfredse eller meget utilfredse når de næsten udgør en tredjedel.

Jeg ved at jeg måske skriver meget direkte, men jeg håber at it og telebranchen på et tidspunkt vågner op.

0 0
Kristian 15-11-2010 23:20:58

og dog er TDC danmarks største teleselvskab, med flest kunder, hvis folk som du giver udtryk for har så dårlig synspunkt, kan de skifte,, dette sker dog ikke. så TDC har fat i den lange ende.

0 0
16-11-2010 11:36:17

Selvom TDC er størst så kan du jo ikke vide om folk faktisk skifter selskab. Så det er muligt de har fat i den lange ende i endnu.

0 0
JB 15-11-2010 20:38:35

Så vidt jeg kan se er der gået 2 ½ år - og så er 6 procentpoint altså ikke særligt imponerende...

0 0
Bepper 15-11-2010 16:31:54

Uuuhh, TDC kigger med herinde :-)

Jeg har bestilt mobiltelefon hos TDC, der overraskende nok kunne de lave et konkurrencedygtigt tilbud! :-) Da jeg så ringer for at høre hvordan det går med den telefon jeg bestilte onsdag sidste uge, og om jeg snart får den posten? så fortæller damen med selvsikkerhed i stemmen, at de jo har op til 5 dages behandlingstid. Jeg tænker så bare: Nu BEHØVER man vel ikke at gøre brug af samtlige 5 dage, bare fordi man kan? (telefonen lå stadig på deres lager ifølge telefondamen, her mandag eftermiddag)

Til sammenligning bestilte jeg et kabel fra nedenstående forretning en eftermiddag kl. 15.17, og dagen efter lå kablet i min postkasse.
http://www.av-cables.dk/

Nu ved jeg godt at et kabel og en mobiltelefon ikke er det samme, men alligevel...

0 0
Rune Fick Hansen 15-11-2010 15:50:37

Hej PeterL,

Vi måler kundetilfreds efter en europæisk standard, der hedder ECSI (European Customer Satisfaction Index), netop for at sikre en uafhængig kilde - og at vi kan sammenligne os med andre europæiske virksomheder.

Det er et system, hvor du på flere parametre måles i en skala fra 1-10. Derfor kan man ikke sige, at alle 67 procent er 100 procent tilfredse, mens resten er stærkt utilfredse.

TDC har et mål om at være blandt de bedste blandt teleoperatørerne i Europa målt på ECSI i 2012.

I følge ECSI er det ret sjældent, at en virksomhed flytter sig mere end 2 point i løbet af et år, og derfor er TDC's ryk interessant at se på i Europa.

Du kan læse lidt om analysen her: http://www.van-haaften.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=134%3Aesci&catid=54%3Acustomer-satisfaction&Itemid=53&lang=nl


Med venlig hilsen

Rune Fick Hansen
Kommunikationsafdelingen, TDC

0 0
15-11-2010 10:54:12

Nu er tal om TDC's kundeservice fra TDC jo ikke ligefrem uafhængige.

Nu er jeg heller ikke sikker på at 67% er så imponerende, for det betyder at næsten hver tredje kunde er utilfreds.

0 0
Kim Harder 15-11-2010 10:24:28

TDC og kundeservice, de kender ikke det ord, der må være sket en fejl, eller også må det være en statisktisk tilfældighed. De arbejder med noget de kalder kundetilfredshed, ikke kundeservice.

0 0