Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC er også klar med mobil på afbetaling

TDC er også klar med mobil på afbetaling

Afbetalingsordninger vinder frem på mobilmarkedet. Nu er TDC også kommet med på bølgen. Produktet hedder TDC Rate.

Med TDC Rate kan fx en HTC Desire S købes til 130 kroner om måneden i 24 måneder. (Foto: Mobilsiden.dk).
Med TDC Rate kan fx en HTC Desire S købes til 130 kroner om måneden i 24 måneder. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Telia har det. Telenor har det også. Og nu kommer TDC også med det. Fra i dag åbner TDC også op for, at man kan købe sin smartphone på gebyr og rentefri afbetaling.

Hos TDC kan man vælge at betale mobilen over 6, 12 eller 24 måneder - uden at produktet er blevet dyrere.

- “Priserne på mobilerne er ikke blevet dyrere, for at dække de manglende renter og gebyrer på rate-ordningen. Det har været magtpåliggende for mig at komme ud med et produkt uden skjulte gebyrer eller anden figumdik,” siger mobildirektør for privatmarked i TDC, Johan Kirstein Brammer, til Mobilsiden.dk

Han fortæller, at produktet er blevet efterspurgt af kunderne i butikkerne, som typisk gerne vil købe en mobil, der koster mere end det pengepungen rækker til.

Ikke en forlænget bindingsperiode

Teleselskaberne taler ofte om, at vi bør have længere bindingsperioder på abonnementer i Danmark - sådan som det er tilfældet i andre lande. Men forbrugerpolitikerne har ikke være med på en forlængelse fra de nuværende 6 til fx. 12 eller 24 måneders binding.

Alligevel afviser TDC, at TDC Rate er et forsøg på at snige en længere bindingsperiode ind af bagdøren.

- “Folk kan frit opsige abonnementet når det udløber. Jeg tror ikke folk glemmer, at abonnementet kan opsiges efter seks måneder - og at rateordningen fortsætter i f.eks. yderligere seks måneder. Kunderne i Danmark er godt uddannet i telemarkedet,” forklarer Johan Kirstein Brammer.

- “Jeg ser ikke en stor informationsbyrde, der skal løftes efter de første seks måneder, “ slutter mobildirektøren.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper N. 30-05-2011 20:15:17

Og hos TDC, får man stadig det samme tilskud(rabat) på telefonen, og så kan man så afbetale resten, fremfor at skulle afbetale telefonens fulde pris. ;-)
Så fedt tiltag!!

0 0
Jens Sørensen 30-05-2011 20:32:28

Jesper, hvad er det for noget fis at sige.. De har fjernet tilskuddet og blevet betydelig dyrere end de andre selskaber.
Tag f.eks iphone 4 nu hos tdc

udbetaling 0 kr.
Abbonnements pris 599
Tdc rate i 24 mdr. 13+
oprettelse 249
mindstepris 6963 kr.

der er fri snak til tdc uden opkaldsafgift
fri sms/ mms
5 GB data
4 timers tale MED OPKALDSAFGIFT
ringer du udover bliver det til 0.79 øre i minuttet..

Kan du ikke selv se at det du siger er forkert nu ?

Tag så telenor

Abonnement pr. mdr 230 kr.
smartaftale 24 mdr. 184 kr.
oprettelse 100 kr.
mindstepris 5872 kr.

der er med i det

5 timers tale
fri sms/mms
3 GB data ( falder til 256 kb/s efterfølgende i hastighed
INGEN OPKALDSAFGIFTER!!

Hvad er biligst ?

0 0
Carsten 30-05-2011 21:21:26

Jens, hvis du blot sammenligner mindstepriser på forskelligartede produkter skal der jo ingen studenterhue til at konkludere, hvad der er billigst. Det er tydeligt for alle.

Du udstiller dog dig selv lidt ved at sige "de har fjernet tilskudet". Lad os lige sammenligne afdragsordningerne:

TDC: 24 mdr x 130 kr = 3120 kr.
Telenor: 24 mdr x 184 kr = 4416 kr.

Medmindre du mener, en iPhone4 kan købes uden tilskud til 3120 kr har du dermed et forklaringsproblem...

Derudover får man ikke det samme ud af de 2 abonnementer, du nævner, hverken trafik- eller indholdsmæssigt.

Hvis Telenorløsningen rammer lige nøjagtigt ens behov, er det selvfølgelig den bedste løsning målt på mindstepris.

Det er bare ikke alle, der går efter pris alene, og for den enkelte vil der nemlig altid være individuelle faktorer som gør, at det, der er bedst for dig, ikke nødvendigvis er det for din nabo. Og det gælder over hele linjen og for alle selskaber.

0 0
Jens Sørensen 30-05-2011 21:40:04

kald det hvad du vil... Det er stadig en skjult stigning hvordan du vender og drejer den. De har smidt den ekstra pris ind i selve abonnementet istedet for. det er derfor du gir 200 kr. ekstra pr. mdr de første 6 mdr. DVS at telefonen pludselig hedder 3120 + 1200 kr. = 4320 kr. Er vi enige ?

0 0
Carsten 30-05-2011 23:18:53

Her er prisen på det abonnement, du har beskrevet, før og efter ændringen:

Før: 599 kr i binding
Efter: 599 kr i binding

Så nej, vi er ikke enige. Medmindre det er stigningen på 0 kr, du kalder for "skjult", for det må jeg selvfølgelig give dig helt ret i ;o)

Kom nu ind i kampen, Jens.

0 0
Jens Sørensen 30-05-2011 21:43:06

og apple tager 4699 kr. for den kontant u ab.
Tror du ikke tdc stadig tjener lidt på selve telefonen ?
DVS at tilskuddet er væk do !!

det er bare en anden måde at skjule prisen på telefonen for det de gør

0 0
Noia 30-05-2011 19:35:30

Jeg synes det er godt de er begyndt med afbetaling, da jeg ellers ikke ville have råd til en af de store mobiler :)
Men hvorfor er det kun Telia der tilbyder afbetaling i alt fra 1 til 24 måneder? Hvorfor skal det være 6, 12 eller 24 måneder hos TDC eller Telenor, hvis man nu gerne vil betale over 14 måneder? :)

0 0
Jens Sørensen 30-05-2011 19:55:28

tænk dig nu lidt om inden du snakker :)

F.eks. en iphone hos telenor med smart aftale 24 mdr. Telefonen koster et total på 4.416 kr plus abonnementet. Abonnementet er jo kun bundet i 6 mdr, mens telefonen har du lavet på en 24 mdr´s ordning..

Dansk lovgivning skriver, at alle mennesker skal have mulighed for at komme ud af en afdragsordning når det passer dem ved at betale det skyldige beløb.. Dvs.

Køber du iphonen hos telenor, har du bare HØJEST 24 mdr. at betale den i. Dvs, du kan godt betale den ud før, det må bare max tage 24 mdr. RENTEFRIT!

Telenor.dk/smart/ der kan du lave ekstra ordinære indbetalinger. Hvor er problemet i at betale den på 14 mdr ?

0 0
Noia 30-05-2011 22:52:19

Ja det vidste jeg ikke, har jeg ikke set dem sige :)
Jeg undrede mig bare over hvorfor det kun var Telia der tilbød upfront at selv at bestemme længden.

0 0