TDC Group relancerer Fullrate med ny visuel identitet

Fullrate har fået en helt ny visuel identitet med turkise og blå farver og skal ikke længere kun være kendt for lave priser, men også god kundeservice.

TDC Group relancerer Fullrate med ny visuel identitet

Du kender formentlig det TDC Group-ejede teleselskab Fullrate bedst for de altid lave priser og den skrigende gule signaturfarve. Det symboliserer dog ifølge TDC Group discount, og det er ikke længere det eneste, som Fullrate skal stå for. Det fortæller TDC Group til mediet ITWatch.

Læs også: TDC Goup opkøber Plenti

Derfor blev Fullrate i forrige uge relanceret med en helt ny visuel identitet, så den gule farve er erstattet af turkise og blå farver. Det giver, ifølge administrerende direktør i Fullrate, Lars Asger Petersen, “mere spillerum til at snakke om andet end priser og hastigheder”.

“Den gule farve var fin, men den udtrykte nogle værdier om at være billig og skabte en position omkring pris, som ikke gav ret mange muligheder. Nu får vi flere muligheder for at udvikle os i en retning, som kunderne også efterspørger,” siger direktøren.

Fullrate
Til vestre ses Fullrates gamle hjemmeside og til højre den nye. Foto: Mobilsiden.dk

Den nye visuelle identitet og strategi betyder altså ikke, at priserne hos Fullrate ændrer sig. ”Men vi følger naturligvis hele tiden vores salgstal og justerer priserne i forhold til, hvordan salget går,” fortæller Lars Asger Petersen. Du kan derfor fortsat købe de tre mobilabonnementer til samme priser som før ændringerne.

Den største forskel er derfor det nye layout og de nye farver, som du vil møde på Fullrates hjemmeside, sociale medier og andre platforme, hvor teleselskabet markedsfører sig.

Mere fokus på bedre kundeservice

Forandringen, som beskrives som den største i Fullrates 11 år historie, betyder som bekendt, at der nu er større fokus på kundeservice og en god købsoplevelse.

“Vi har over længere tid været i gang med at finde en ny position i markedet. Nu forlader vi det der red ocean, der er fyldt med priser og tilbud og ikke andet, for i stedet også at tilbyde service, support, hardware og videoer, som eksempelvis viser, hvordan man kan optimere sit Wi-Fi. “Vi tror på, at den her position er meget mere rentabel for os i fremtiden,” siger han.

Det øgede fokus på kundeservice ses allerede, hvis du vil købe bredbånd hos firmaet. Fullrate fokuserer nu ikke kun på at levere en så høj hastighed til kunderne som muligt, men derimod at give dem den optimale Wi-Fi-dækning.

Derfor bliver det snart muligt at kunne købe forskelligt udstyr til sin router for at få optimeret forbindelsen, bl.a. Wi-Fi-forlængere. Fullrate har også lanceret produktet ’WiFi Patruljen’, som er en service, der kan tilkøbes. Her får du besøg af en tekniker, der foretager målinger og rådgiver om at forbedre din forbindelse.

Den øvrige kundeservice hos Fullrate forbedres også som konsekvens af den nye visuelle identitet. Der bliver nemlig ansat 20 nye it-kyndige medarbejdere, der skal sidde i TDC Groups support og kundeservice.

Læs også: TDC og YouSees netværk igen kåret som landets bedste

Det sidste tiltag fra TDC Group er, at der på Fullrates hjemmeside nu er offentliggjort en helt ny sektion kaldet ’Inspiration og guides’, hvor du kan læse små guides og artikler inden for de produktområder, som Fullrate opererer indenfor: altså mobil, bredbånd, tv og mobilt bredbånd.

Relanceringen af Fullrate skal formentlig også ses i billedet af, at TDC Group i sidste uge opkøbte Plenti, som i højere grad end Fullrate spiller på lave priser. Her får du nemlig fri tale og data for 119 kroner.

Mere til historien

Siden vi kørte denne historie er der kommet nyt om sagen. mobilsiden fortsatte historien. 11/9/2017 blev sagen bragt videre med en ny vinkling på emnet TDC Goup opkøber Plenti – Forstættelsen i sagen kan læses her. Seneste nyt om emnet finder du her.