Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC-kunder klager, men få får medhold

TDC-kunder klager, men få får medhold

TDC er det af de største danske selskaber, som har færrest kundeklager, der er blevet dømt til kundernes fordel. Men det betyder ikke, at kunderne klager mindre: Tværtimod har TDC fået flere klager i 2005 end i 2004.

TDC er det af de største danske selskaber, som har færrest kundeklager, der er blevet dømt til kundernes fordel. Men det betyder ikke, at kunderne klager mindre: Tværtimod har TDC fået flere klager i 2005 end i 2004.
TDC er det af de største danske selskaber, som har færrest kundeklager, der er blevet dømt til kundernes fordel. Men det betyder ikke, at kunderne klager mindre: Tværtimod har TDC fået flere klager i 2005 end i 2004.

I en pressemeddelelse i dag praler TDC med fortsat at være det teleselskab i Danmark, der har haft færrest klager per kunde i forhold til de øvrige store selskaber, som også udbyder fastnet, internet og mobiltelefoni. Dette kan udledes af Teleankenævnets beretning og klagestatistik for 2005, som netop er blevet offentliggjort.

TDC skriver, at der ud af 210 kundeklagesager i 60 procent af tilfældene er blevet dømt til TCD’s fordel. Det gør samtidig TDC til det af de største danske selskaber, som oftest får medhold fra Teleankenævnet.

Det er selvfølgelig flot og dejligt for TDC, at selskabet har styr på det rent lovmæssige omkring deres procedurer. Men medhold eller ej er der stadig 210 kunder i 2005, som er utilfredse med den måde, TDC har behandlet dem på.

Og det handler vel ikke kun om at have ret men også om at have tilfredse kunder. Og utilfredse kunder havde TDC faktisk en del af i 2005.

Tallene viser nemlig, at der er sket en stigning i antallet af kundeklager over TDC fra 2004 til 2005.

Ifølge TDC skyldes dette primært en ophobning af sager, der handler om ufrivillig download af såkaldte ”dialere”, der automatisk ringer op til dyre udenlandsnumre.

TDC er kede af det stigende antal klager på den bekostning. Selskabet forsøger at afhjælpe det specifikke problem ved at øge informationsindsatsen, indføre saldokontrol og spærrer for udlandsopkald til udvalgte lande.

”Enhver klage er naturligvis én for mange”, påpeger Ulf Lund, som er kommunikationsdirektør hos TDC. Men utilfredse kunder eller ej er TDC stadig stolt af sin position som det store danske teleselskab, der har færrest kundeklagesager, som Teleankenævnet har dømt til kundernes fordel.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hans Hansen 21-11-2010 18:52:30

Jeg koebte en ny mobiltelefon hos Elgiganten med nummer og ny chip fra TDC. Jeg har aldrig modtaget min chip eller mobilaftale, men foerst en regning paa kr. 100 og 2 yderlige rykker og derefter en regning paa kr. 200. TDC svarede aldrig paa mine henvendelser og medarbejder i TDC callcenter svarede uforskammet og userioes. Foerst efter jeg truede med at aflevere sagen til min advokat som bedrag, stoppede TDC rykker og krav.

Jeg kan kun advare danskerne mod at vaere kunde hos TDC. Der findes mange andre serioese venlige mobilselskaber - og hos TELIA og flere andre kender deres medarbejder nogen til kundeservice og desuden er prisen hos de andre mobilselskaber langt under den halve pris fra TDC.

Holdt dig fra TDC.

0 0

Om brug af cookies