Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC sætter prisen op

TDC sætter prisen op

Generalle prisstigninger over hele linjen fra 1. januar

Det er ellers noget af en sjælenthed i mobilbranchen, men TDC har varslet generelle prisstigninger per 1. januar 2014 for en lang række af teleselskabets produkter.

For eksempel stiger TDC Mobilt Bredbånd Tablet 5GB abonnementer fra 149 kroner til 163 kroner svarende til en prisstigning på 9,3 procent. Et andet abonnement Mobilpakke 2Timer/3GB stiger fra 229 kroner til 244 kroner svarende til en prisstigning på 6,5 procent.

Som begrundelse for prisstigningerne skriver TDC på sin hjemmeside, at TDC er nød til at være lønsom for at kunne foretage investeringer selskabets netværk. TDC nævner i den forbindelse, at teleselskabet alene i 2013 har investeret mere end tre milliarder i netværk, og at selskabet frem mod 2020 har planlagt investeringer for op mod 25 milliarder kroner.

Se prisstigningerne her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mads Wiig 21-11-2013 10:44:36

Det er sjovt at man kan hæve prisen på noget som ikke eksisterer.
2t/3 GB og fri sms og mms eksisterer ikke længere i TDC, så hvorfor skrive noget som ikke passer? :)

0 0
Dade 20-11-2013 19:27:21

fx Bibob tager 119kr lige nu for 12timer og 3GB data, og jeg vil ik sige TDC er bedre da 2.4 ud af 10 på Trustpilot taler for sig selv

0 0
Robert 20-11-2013 19:03:27

Det er så anden gang prisen stiger indenfor de sidste par år hvor jeg har været kunde hos TDC. Da jeg fik TDC kostede min bredbåndsforbindelse 299,- pr måned, nu 314 og altså 15 kr mere oveni bøtten til januar.

Det rigtig kedelige er jo så at det ikke kan svare sig at skifte hvis jeg vil spare penge plus jeg kommer til at sidde med 6 måneders binding hvis linjen kører dårligt.

0 0
baagoe 20-11-2013 17:01:28

stabil netverk?
Min erfaring er at de har klart dårligste data netværk, klart dårligste service(tager en halv dag at komme igennem til kundeservice og så sker der ikke noget når man har snakket med dem) og så er de tilmed dyrest. har pt Telia de er klart bedre på både net service og pris Det samme er deres billig selskab callme. 3\pister er også klart bedre. undre mig etc stadig kan eksistere...

0 0
John 20-11-2013 17:13:15

Som 3-kunde er man jo alligevel på TDC's net halvdelen af tiden, pga. ringe dækning. Og kundeservice hos 3? Ikke sidst jeg var kunde der.

0 0
Rene 20-11-2013 10:33:34

Min første tanke når jeg høre TDC er at der er man ikke kunde pga. prisen men navnet.
Så vil tro at de ved at det her vil tjene dem penge og sikkert også lidt kunder - Hvilken de vel håber at de kan beholde i et af deres andre selskaber.

0 0
20-11-2013 14:49:48

Mon ikke en del også er der fordi TDC net har rygte for at være rigtigt stabilt..

men enig prisen er høj, omvendt han vi ikke forvente investeringer hvis der intet er af investerer af...

0 0
Claus Krogsgaard-Mattsson 20-11-2013 15:02:11

Det eneste stabile ved TDC net er den sørgeligt stabile manglende 3G dækning...

0 0
labodilsen 20-11-2013 10:31:29

Så er det da godt jeg netop har skiftet fra TDC, og pr. 12-12-13 er skiftet til et selskab der stadig bruger TDC's net.

At tage 141 dkr. for 0 timers tale, fri sms/mms og 500mb data. er da en rimelig sikker måde at sørge for man ikke får kunder på dette abo.

0 0
Urbanus 20-11-2013 09:47:36

Ja, når man i forvejen er landets dyreste teleselskab, og alligevel landets største, så kan man jo konstatere at ens kunder ikke er specielt prisfølsomme, og hvorfor så ikke malke koen yderligere...

Så kan man altid håbe på at samle de frafaldende op via nogle af deres datterselskaber.

Det er jo simpel logisk forretningssans.

0 0
Morten Jensen 20-11-2013 10:27:57

Du har nok ret i, at eventuelle flygtende kunder, nok i mange tilfælde vil lande hos én af deres datterselskaber, og dermed ikke forsvinder fra TDC koncernen.
Med hensyn til prisfølsomme kunder, så er der forskel på, om TDC er blevet de dyreste fordi de ikke er fulgt med alle prisfaldende, eller det som her sker ved deciderede prisstigninger.
Mange tilfredse TDC kunder spekulerer måske ikke så meget over, at mange andre selskaber sætter priserne ned, men deres eget selskab blot holder prisen. Men hvis disse kunder lige pludselig for besked om at deres abonnement stiger i pris, så tror jeg der er en del der pludselig reagerer.

0 0
Morten Jensen 20-11-2013 09:47:25

Man må håbe at de har foretaget en grundig research, inden de har taget denne beslutning. Nu har TDC vist aldrig været blandt de billigste, men når de ligefrem kommer med prisstigninger, så er det et ret negativt signal de sender til deres kunder. Det kan, formentlig, få et større antal kunder til at se sig om efter et andet selskab.
Og hvis prisstigninger fører til kundeflugt, så resulterer det næppe i flere ressourcer til netværksinvesteringer.

0 0