Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC skruer op for hastigheden på det mobile bredbånd

TDC skruer op for hastigheden på det mobile bredbånd

Nu får TDC-kunder endnu mere mobilt bredbånd for pengene.

TDC giver fra mandag den 7. marts deres bredbånds-kunder enddu højere hastighed.

På de to mindste bredbåndsprodukter bliver hastigheden sat op til 6 Mbit/s, og fordobler datamængden på den store pakke fra 10 GB til 20 GB.

Som privatkunde kan du nu vælge mellem en mobil bredbånds-pakke i størrelse Mellem, Stor eller Ekstra Stor.

  • TDC Mobilt Bredbånd Mellem er til dem, der bruger internettet til at tjekke mails, se nyheder og være på Facebook
  • TDC Mobilt Bredbånd Stor er til dem, der bruger mobilt bredbånd dagligt og også downloader musik og ser film
  • TDC Mobilt Bredbånd Ekstra Stor er til dem, der bruger internettet hele tiden, ser film og downloader musik i store mængder

De nye mobilt bredbånds-pakker fra TDC 
De nye mobilt bredbånds-pakker fra TDC 
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anders 07-03-2011 19:50:03

.....når de alligevel kun leverer 3mbit! Jeg bor i et område (Ørestad i København), hvor TDC jf. deres dækningskort kan levere "op til 15 mbit". Da min hastighed er faldet kraftigt på det sidste tog jeg kontakt til TDC og fik følgende svar:

Kære Anders. Tak for din henvendelse vedr. datahastighed. Vi har undersøgt den mast du benytter, som under den nuværende belastning og samtidige antal brugere vil kunne tilbyde dig ca. 3 Mbit i DL. Sagen betragtes som afsluttet. Ved spørgsmål til sagen, kan du kontakte os på 70100212. Venlig hilsen TDC

Så lad jer ikke nare af den teoretiske hastighed i kan købe hos TDC!

0 0
Carsten 07-03-2011 21:11:09

Så lad jer ikke nare af den teoretiske hastighed i kan købe hos TDC!

...eller hos nogen som helst anden, så længe det drejer sig om mobilt bredbånd :o) Der er jo en grund til, det hedder "op til", ikke?

0 0
Brian Lynderup 08-03-2011 09:33:44

Anders: Som udgangspunkt skal du ikke betragte mobilt bredbånd som din primære linie. Mobilt bredbånd er tja - bredbånd du kan tage med dig...

Hvis du tror det er det samme som en fiberlinie eller ADSL har du misforstået eller er blevet misinformeret.

Jeg tror kun det er 3 som mener at mobilt bredbånd er nok som primær linie.

0 0
Anders 08-03-2011 14:22:49

@Carsten: Ja, du har helt ret. Jeg ved dog ikke, om jeg som kunde føler jeg får det jeg betaler for, når TDC leverer 3 mbit samtidig med, at de på deres hjemmeside fortæller, at 15 mbit kan bruges til streaming (her er ca. 3 mbit lige i underkanten) og at de via deres dækningskort viser at de kan levere op til 15 mbit. Intet sted på deres hjemmeside kan jeg få fornemmelsen af, at det TDC rent faktisk leverer i forhold til 15 mbit svarer til 20%. Det er med andre ord en klar taktik fra sælgers side at angive maksimalydelsen som egentlig brugerydelse....hvor jeg så mener, at forskellen er blevet lidt for stor og TDC's taktiske valg om hastighedsangivelsen er blevet lidt for smart i forhold til det de rent faktisk leverer.

@Brian: Tja....hvem har lavet den regel? TDC's eget udsagn om deres 15 mbit mobilt bredbånd "Til alle os, der bruger nettet hele tiden, downloader musik, streamer film mm." passer meget godt til mit daglige forbrug.....kan ikke se, at dette ikke kan sidesættes med en ADSL-linje.

0 0
Brian Lynderup 08-03-2011 15:27:49

Well - Jeg vil mene at den "regel" kommer lidt mere fra teknologien, frem for ét firma.

TDC's mobilt bredbånd adskiller sig lige så meget på det inkluderede forbrug eller faktisk mere, end det adskiller sig på hastigheden. Så jeg vil mene kommunikationen er fair nok.

Man får 20GB til normal hastighed (Ekstra Stor) den store hedder 6mbit og 10GB, mellem hedder også 6mbit men kun 1gb.

Der er med andre mere fokus på mængden, frem for hastigheden.

Umiddelbart vil jeg mene at man sagtens kan streame video med 3mbit - nok ikke HD, men alligevel.

Jeg er dog enig i at man godt kunne få en forkert opfattelse generelt i markedet - Jeg ved at der bliver gjort noget for opfattelsen af hastighed generelt i markedet, men jeg er bange for at de tiltag ikke passer til WiMax og 3G

0 0
PJ 05-03-2011 23:37:53

Så mangler vi bare at vi kan få et abonnement UDEN de skal have CPR nummer, som ikke vedkommet dem.
(og spar mig forklaringer om hvad de bruger det til, jeg ved hvad de bruger det til - halvdelen rager ikke dem og den anden halvdel kan de få oplyst af andre veje)
CPR nummre bliver misbrugt på en måde som det aldrig var tiltænkt. Brug NemID i stedet!

0 0
Carsten 06-03-2011 11:53:36

Det lyder som om, du har fuldstændig styr på tingene, PJ. Jeg går ud fra, du så har fundet (og taget patent på) en anden - tilsyneladende magisk - måde at undgå svindel og misbrug på, som også involverer tjek af kreditværdighed?

*venter i spænding*

0 0
Thomas Møller 06-03-2011 01:41:51

Hvordan skal tele selskaberne få oplysninger om man er kreditværdig uden ens cpr nr? Det er vel det eneste fælles nummer som er det samme i ribers/inkaso mm. ?

Og hvordan misbruger TDC / Telenor / Telia dit cpr nr? Såfremt man mener at det bliver misbrugt, så er det vel ens pligt at tage det videre til tele styrrelsen eller hvem der nu står for den slags klager.

0 0
Jonas 04-03-2011 19:31:30

Hvis man læser i de danske gratisaviser i dag, man man se at de 3 pakker vil alle blive skruet op til 15mbit download og 1mbit uploade. Eneste forskel kommer til at være mængen. Så hvor har i jeres oplysninger fra?

0 0
May Frederiksen 04-03-2011 20:35:10

Hej Jonas,
vores kilde er en pressemeddelelse fra TDC. Hvor gratisaviserne har deres oplysninger fra skal jeg ikke udtale mig om.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Jonas 04-03-2011 19:32:43

Rettelse: Med mænge mener jeg den inkluderede trafik ;) Den store pakke vil være 20gb. Jeg har ikke lige avisen ved mig, men mener det er 2 og 5 gb de små pakker bliver med. Retter mit indlæg når jeg finder avisen :)

0 0
Frank Hansen 05-03-2011 20:56:35

Her er pressemeddelelsen:

http://om.tdc.dk/publish.php?id=28341

0 0
Kim Jensen 04-03-2011 17:38:37

Hvordan kan det være at hastigheden er så lav, 3 har op til 16 Mbit/s .. og ja dækningen skal også forberedes jeg har TDC på mobilen men synes godt nok også at dækningen er lidt lavsig

0 0
TF 04-03-2011 17:03:07

Så mangler de bare en ordenlig dækning og vis de får det er der nået ved at være kunde ved dem, men indtil da er de jo intet værd

0 0
Brian Lynderup 04-03-2011 14:30:36

Halløjsa

Uploadhastigheden bliver også sat op. Nemlig til 1mbit/s og det gælder for alle 3 varianter.

Jeg ved ikke om jeg er den eneste som synes det er væsentlig. :-)

0 0