Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC: Staten skylder 300 mio. kr. for nødopkald

TDC: Staten skylder 300 mio. kr. for nødopkald

TDC kræver 300 millioner kroner fra staten til at dække teleselskabets udgifter ved at varetage nødopkald fra havet.

Foto: Mobilsiden.dk

Statskassen kan blive 300 millioner kroner fattigere, hvis teleselskabet TDC får held sin stævning af den danske stat. Det skriver business.dk.

Sagen bunder i, at TDC i årevis har taget sig af nødopkald fra havet uden at måtte tage betaling for det. I sidste uge vedtog Folketinget imidlertid at ændre på loven, så selskabet ikke længere skal afholde udgifterne for de såkaldte radiobaserede maritime nød- og sikkerhedstjenester.

Det betyder, at TDC nu slipper for en årlig udgift på 60 millioner kroner, men selskabet vil også have erstatning for de foregående år.

- "Man har fastslået, at det har været ulovligt. Derfor vil vi selvfølgelig have erstatning. Og derfor har vi stævnet Erhvervs- og Vækstministeriet og Erhvervsstyrelsen ved Københavns Byret for i alt 300 mio. kr., som går tilbage til 2007," siger TDCs juridiske direktør, Miriam Hvidt, ifølge business.dk.

Ifølge TDC varetager de 600-700 af disse opkald om året - eller cirka to om dagen - som primært kommer fra lystsejlere og mindre fartøjer.

Efter lovændringen skal en arbejdsgruppe nedsat af regeringen kigge på, hvordan nød- og sikkerhedstjenesterne fremover skal finansieres. Årsagen er, at Danmark har fået en løftet pegefinger fra EU-Kommissionen over, at regningen blev sendt videre til TDC.

Ifølge Miriam Hvidt fra TDC kan sagen om de 300 millioner erstatningskroner vare "i hvert fald fire år", hvis den skal ankes til Højesteret.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Frankness 19-03-2012 12:03:11

Hmm TDC glemmer vidst hvem der har gjort dem til landets største teleselskab. Men ja ja griskheden tager ingen ende. røvrender deres kunder. snyder med priserne. og nu det her

0 0
Simon 19-03-2012 19:23:16

Griskhed? TDC er en virksomhed der lever af at tjene penge så hvorfor skulle de ikke kræve de 300 millioner kroner tilbage som staten har snydt dem for? Hvor snyder de med priserne? Røvrender deres kunder? Der er vidst en som føler sig dårligt behandlet!

0 0
Frankness 19-03-2012 22:45:44

Ja ville mene at de godt kunne slappe lidt af over for staten da de fik eneretten på kobber nettet for næsten ingen ting,

Jo er blevet dårligt behandlet. Bestilte hometrio af tdc. 1: nettet var lort. high pingede over alt når jeg spillede spil online. 2: prisen var ikke den oplyste på deres hjemmeside. men derimod 200 kr dyre da de ikke havde oplyst div afgifter. slap dog ud af min bindings periode med dem da jeg troede med en klage til forbruger klage nævnet.

0 0
Naggie21 19-03-2012 11:57:59

Kan de ikke bare trække dem fra de penge de snyder staten for i skat hvert år? Så skulle tror jeg også kun det er til TDCs fordel.

0 0
Thomas 19-03-2012 11:46:43

Hvordan kan det koste 100.000 kr. pr. opkald?

0 0
Nikolaj 19-03-2012 12:44:20

Fordi det sikkert koster en del mere, at installere, vedligeholde og betjene disse master og anlæg..

Det er jo ikke et spørgsmål om at TDC tager betaling for x antal sekunder..

Ligegyldigt om der er 3 nødopkald på et år, eller der er 300.000 nødopkald om året, så vil regningen være det samme..

Du kan altså ikke regne en sekundpris ud, som om det var dit eget mobilregnskab..

0 0
Thomas 19-03-2012 13:02:36

Det har jeg heller ikke gjort. Jeg er fint med på, at der er udgifter forbundet med vedligeholdelse.

Men du svarede ikke på mit spørgsmål.

0 0
Nikolaj 19-03-2012 15:29:55

Fordi det åbenbart koster 60 mio. om året og opretholde det beredskab der muliggør de 600 opkald der er om året.. Og ja det giver 100.000 pr. opkald.. Som du selv har regnet ud..

Så hvad er dit spørgsmål? Det virker jo som om at du bare lige vil fortælle at du kan dividere 600 op i 60.000.000..

Hvis du mener at 60 mio. er for dyrt, jamen så skriv det, fordi den måde du skriver det på her, så er det som om du tror at opkaldene forgår vha. roaming ved et andet selskab, som TDC så betaler..

Det er jo ikke tilfældet.. Der er jo ikke just nogle andre selskaber derude, som TDC lige kan købe Roaming af..

Så grunden til at du ikke får noget svar på dit såkaldte spørgsmål, er jo nok at du ikke just har stillet noget spørgsmål som giver nogen mening..

Uddyb, hvis du virkelig vil have et svar, fordi spørgsmålet giver ingen mening, da svaret står i teksten..

0 0
Thomas 19-03-2012 16:10:50

At du ikke forstår spørgsmålet er ikke mit problem.

Jeg ved ikke om 60 mio. er for dyrt - jeg kender ikke de reelle udgifter til at drifte systemet, hvilket er grunden til at jeg spørger.

0 0
Rene 19-03-2012 20:03:15

Jeg forstår heller ikke dir spørgsmål? Er det om 60 mio er en for stor pris eller om 600 opkald er for lidt til at opretholde nettet eller hvad spørger du om?

0 0
Thomas 19-03-2012 20:13:19

Spørgsmålet er, hvorfor det skal koste 100.000 pr. opkald. Det er vel ikke raketvidenskab.

0 0
Carsten 19-03-2012 21:37:28

Hvorfor læser du ikke bare de svar, du har fået allerede? Det koster ikke 100.000 pr opkald. Det er et falsum, du selv har fundet på.

Det koster 60 mio kr om året i drift.

Som det allerede er blevet påpeget, er ligemeget om der er 6, 600 eller 6000 opkald. Driftsudgiften er den samme. 60 mio kr.

Dermed er det ikke raketvidenskab at erkende, at dit spørgsmål er ugyldigt og baseret på en forfejlet opfattelse af problemstillingen.

0 0
Thomas 20-03-2012 08:15:04

Christ. Skal man virkelig skære det ud i pap, før i forstår det?

Den årlige pris er 60 mio for drift mv. Der er 6-700 opkald årligt. Det må alt andet lige give en opkaldspris i omegnen af 100.000 kr.

Sig til hvis i vil se udregningen eller stadig har problemer med at læse og forstå.

0 0
Simon 20-03-2012 11:00:46

Thomas det er da dig der har problemer med at læse og forstå. Driftsudgifterne er de samme, om så der er 1000 opkald eller 600 opkald. Så derfor kan du ikke beregne en opkaldspris på 100000kr. Lad mig give dig et eksempel. Det koster 230kr at køre over Storebælt i personbil under 6 m. og dette er prisen uanset antal af personer i bilen.

0 0
Thomas 20-03-2012 12:25:38

Suk - jeg gentager lige mig selv én gang:

Opkaldsprisen er pt. omkring 100.000 kr. pr. stk. Påstår man andet, så har man problemer med at regne.

Spørgsmålet er således:

Hvordan kan det koste 100.000 kr. pr. opkald at drive dette system?

0 0
Thomas 20-03-2012 12:25:56

"Én gang til:" skulle der naturligvis stå.

0 0
Carsten 20-03-2012 18:33:02

Nu har 4 forskellige personer forsøgt at forklare dig, hvorfor dit spørgsmål er helt i skoven.

I stedet for ubehjælpeligt at fremture, burde det give lidt stof til eftertanke hos dig.

0 0
Thomas 25-03-2012 00:23:09

Jeg ser ingen grund til at trække mig - jeg hygger mig gevaldigt ved at se dine sørgelige og desperate forsøg på at ramme mig personligt.

Du har ikke patent på ordet "troll" (du ved vel ikke engang hvad det betyder?), der er ingen der er imponerende over, at du formår at slå op i en fremmedordbog og der er ingen, måske bortset fra dine medindsatte, der er imponerede over dine indlæg.

At du leger intelligent var i øvrigt ikke en påstand - det skinner ret tydeligt igennem, at det er et fact. Når du ikke forstår det spørgsmål som hele debatten udsprang af, så ser det i sandhed skidt ud for dig.

Og nåja - at du ikke formår at indse, når en anden person erkender en fejl siger ret meget om dig som person ;) I øvrigt, så mente jeg (igen har du tydeligvis problemer med at læse og forstå dansk på et rimeligt lavt niveau - sig til hvis jeg skal tage det endnu længere ned), at du kunne lære lidt af andre, der erkender deres fejl. Du slår mig ikke som typen.

0 0
Thomas 25-03-2012 09:15:31

Så ikke nok med, at det kniber med den sproglige intelligens, det kniber også med den tekniske?

Du har ikke gennemskuet, hvorfor jeg valgte at svare på et tidligere indlæg, i stedet for det sidste du skrev? I så fald, så ser det endnu værre ud end først antaget. Et lille hint - det havde intet med træthed at gøre.

Der tegner sig efterhånden et trist billede af dig Carsten. Jeg håber sandelig ikke, du har folk der er afhængig af dig til hverdag.

Jeg drager ingen konklusioner om din person. Jeg kender dig jo, heldigvis, ikke. Men er dine indlæg i denne tråd sigende for din generelle opførsel i hverdagen, så bør du søge hjælp.

0 0
Carsten 25-03-2012 13:05:19

Jeg konstaterer blot rent faktuelt, at du brød kontinuiteten i tråden. Men det hænger jo fint sammen med dine sproglige famlerier.

Du er helt ude i tovene nu, kan jeg se. Billedlig talt er du sendt til argumentatorisk tælling, når du forlader debattens sfære og begynder at fable om, hvilken person jeg måtte være eller ikke være i det virkelige liv.

Det er i øvrigt også både morsomt og slående, at du på så selvmodsigende vis først oplyser, du har et billede af mig som person og siden understreger, du ikke kender mig. Absurditeten lever i bedste velgående.

0 0
Thomas 25-03-2012 13:45:48

Fnis Carsten - godt forsøgt. Men det skjuler ikke rigtigt, at din tekniske forståelse ligger på et meget lavt sted.

Det eneste der er i problemer her er dine "argumenter", der bliver mere og mere hysteriske.

Jeg har diskuteret med mange forskellige mennesker på nettet, men jeg må give dig - du tager alligevel prisen som den mest vanvittige af dem alle.

Og nej, jeg kender dig ikke, men derfor er det jo ikke umuligt at danne et billede af, hvordan du er. Hvis din real-life persona bare smager lidt af online-Carsten, så bør du søge professionel hjælp hurtigst muligt. For alles bedste.

0 0
Carsten 25-03-2012 19:28:54

Vil du ikke være rar at opklare 2 ting for mig.

1. Argumenter venligst for, hvorfor du lige pludselig finder det belejligt at påstå, der er noget galt med min tekniske forståelse. Hvad har afstedkommet din påstand? Argumenter, argumenter.

2. Venligst opklar hvad du mener med "Det eneste der er i problemer her". Jeg forstår ikke sort tale.

0 0
Thomas 25-03-2012 20:41:25

1;

Du er af den opfattelse, at jeg flyttede mit indlæg grundet træthed, selvom det skete af tekniske årsager. Du kan (forhåbentlig) selv se hvad der sker, når indlæggene bliver smallere og smallere. Det er ikke raketvidenskab kære Carsten.

2;

Du forstår ikke alment dansk nej. Det har vi jo allerede konkluderet.

Sætningen lød: "Det eneste der er i problemer her er dine "argumenter"[...]" - forstår du ikke den, så er der ikke mere jeg eller andre kan gøre for dig.

0 0
Carsten 25-03-2012 22:06:31

Aha. Så udover ikke at kunne formulere valide spørgsmål har du også problemer med almindelig tekstlæsning?

Den såkaldte "tekniske årsag" er altså, at du ikke magter at læse tekst i smalle spalter? Haha, det er hysterisk morsomt.

0 0
Thomas 25-03-2012 23:33:30

Det er ikke mig, der har problemer med at læse kære Carsten - det har vi efterhånden flere eksempler på. Lever du i selvfornægtelse?

Og nej, den tekniske årsag er, at mobilsidens forum er en bunke bæ. Jeg forventer dog ikke du forstår ræsonnementet bag. Du har efterhånden bevist, at du er ganske tungnem.

0 0
Carsten 26-03-2012 00:10:21

Hvis du ikke har problemer med at læse smalle spalter, hvorfor så ændringen? Jeg havde ingen problemer med det.

Det er noget af en tilsnigelse at anklage mobilsidens forum for dine læseproblemer og kalde det en "teknisk årsag".

0 0
Thomas 26-03-2012 07:07:26

Jeg har heller ikke problemer med at gå uden mad en hel dag - det er dog ikke specielt behageligt, så det plejer jeg at undlade.

At du ikke forstår det, overrasker mig som sagt ikke. Du virker ikke som den skarpeste kniv skuffen.

0 0
Carsten 26-03-2012 20:49:15

Vil du købe et forholdsord?

Jeg forstår skam godt, når du siger, det er ubehageligt for dig at læse tekst i smalle spalter. Jeg finder det såmænd bare ustyrligt morsomt.

0 0
Thomas 26-03-2012 22:29:35

Jeg har aldrig påstået, det var ubehageligt.

Jeg holder med vilje mine indlæg på et rimelig lavt niveau, så du har muligheden for at kunne læse med - det kniber dog stadig gevaldigt kan jeg se.

Du bliver sgu nødt til at bede om hjælp, hvis du har problemer det danske sprog Carsten.

Der findes garanteret en pædagog på institutionen, der kan læse og forklare mine indlæg for dig.

0 0
Carsten 27-03-2012 00:35:40

Det er vist ikke mig, der har problemer med det danske sprog. Snarere dig, der ikke er den skarpeste kniv i skuffen.

Har du et problem med forholdsord? Finder du også dem ubehagelige? Er det noget, du føler behov om at tage en snak om?

I min optik er det noget mere behageligt at læse tekst i smalle spalter end at læse en tekst fyldt med fejl. Men sådan er vi jo åbenbart så forskellige.

0 0
Thomas 27-03-2012 07:08:55

Åh nej, jeg har glemt at skrive et par ord. Jeg er ved at dø af skam.

Det er længe slået fast, at det er dig, der ikke kan læse og forstå Carsten. Du må gerne snakke udenom, hvis du vil - det ændrer bare ikke på facts :)

0 0
Carsten 27-03-2012 18:26:00

Aha. Så du er altså typen der bortforklarer egne kommunikative fejl med, at man da bare kan læse hvad du mener i stedet for hvad du skriver.

Modent.

0 0
Thomas 27-03-2012 19:02:27

Jeg elsker, at stort set alle dine indlæg er propfyldt med stråmandsargumenter. Det er underholdende, bevares, men det siger også en hel del om personen bag indlægget.

Og nej, jeg har intet problem med at erkende, når jeg tager fejl, er en idiot eller lign. Til gengæld har jeg et problem med folk som dig, der nægter at erkende, at de ikke formår at læse og forstå dansk, og så ovenikøbet skyder skylden på modparten.

Det er vel nærmest lidt folkeskoleagtigt, vil nogen påstå.

0 0
Carsten 27-03-2012 21:04:29

Igen udøver du plagiering. I det hele taget er du ret ferm til at sige en masse uden faktisk at sige noget som helst. Argumenter er en by i Rusland for dig og substans er uopdrivelig i din tekst.

Hver gang, man har trængt dig op i et hjørne og håber på noget, der bare ligner et kvalificeret svar, bliver man mødt af et barnligt "nej, du er den...".

Det er tid at skifte rille og mande dig op, hvis du vil gøre dig håb om at slippe herfra med bare en smule værdighed i behold.

0 0
Thomas 27-03-2012 22:35:22

Nu er problemet jo lidt, kære Carsten, at du ikke forstår hvad man skriver til dig. Hvis du nu rent faktisk læste de ting, der blev skrevet, så ville du også finde en masse argumenter for det oprindelige indlæg.

I øvrigt har du på intet tidspunkt trængt nogen op i et hjørne. Ikke herinde ihvf. Måske på instutitionen, hva' ved jeg.

Jeg har masser af værdighed tilbage. Så længe jeg uden problemer kan udstille dig for den du er, så hygger jeg mig :)

0 0
Carsten 28-03-2012 14:18:38

Igen et indlæg uden argumenter. Suk.

Nå, men lad mig prøve at følge dit forslag og rent faktisk læse, hvad du skriver.

"instutitionen". Hmm, nej. Igen må jeg give fortabt overfor dine danskkundskaber, som åbenbart bare er på et anderledes niveau end alle andres.

Det kan godt være, du mener, du har værdighed. Men stave, skrive og formulere dig kan du ikke prale af at mestre.

0 0
Thomas 28-03-2012 16:47:11

Åh nej, endnu en stavefejl. Det er dog forfærdeligt.

Man kan jo så spørge sig selv om, hvad der er værst:

At lave enkelte trykfejl hist og her eller være Carsten?

Og der er vist ingen tvivl om svaret der.

En mand med en (umiddelbar) IQ på omkring 90, der ikke formår at forstå dansk og tydeligvis får pædagogen til at hjælpe sig med at skrive er absolut ikke en mand, der bør klandre andre for trykfejl hist og her.

Og ja, Carsten, det er dig jeg snakker om.

0 0
Carsten 28-03-2012 21:37:27

Så selvom du allerede har erkendt, du intet ved om mig, er det eneste, du har tilbage nu spekulative personangreb. Og en fortsat lind strøm af sølle bortforklaringer, naturligvis. Det er vel nok ærgerligt for din "argumentation" om dårlige danskkundskaber, at du er den eneste, der til stadighed træder i sprogspinaten. Og at vi har det hele på skrift.

Oh, den desperation.

0 0
Thomas 28-03-2012 22:32:36

Nu er det jo heller ikke fordi du brillerer med fantastiske og velgennemtænkte indlæg. Det eneste du har præsteret er at få pædagogen til at finde trykfejl og enkelte manglende ord hist og her og så bruge det til at hævde dig selv.

Det er i sandhed sørgeligt at se på.

Og så er det jo også et fact, at du ikke formår at forstå dansk. Det er udstillet gentagne gange nu og vil være det, indtil nogen fjerner det.

Jeg hæfter mig dog ved, at du ikke afviser min opfattelse af dig. Et gammelt ordsprog lyder jo "Den der tier samtykker". Jeg tillader mig at gå ud fra, at det er tilfældet her. Og så må jeg jo alligevel rose dig - det er flot, du har lært at bruge internettet!

0 0
Carsten 29-03-2012 00:10:52

Forstår du ikke ordet "spekulative"? Det var sørens.

Det affejer såmænd på elegant og kortfattet vis alle dine indbildte angreb. Slå gerne ordet op. Noget med sten og glashus kommer mig i hu her.

Jeg har i øvrigt intet imod, du opbygger din egen fantasiverden og opfinder alskens ting for at flygte fra din egen utilstrækkelighed. Det er trist, ja, men det er altså noget, du helt selv må ligge og rode med.

0 0
Thomas 29-03-2012 07:08:20

At du kalder det "spekulativt" er absolut ikke det samme som at afvise det. Det kan tænkes, du bør læse lidt op på hvad det rent faktisk betyder. Du må gerne slå op i ordbogen - jeg venter gerne.

At du bilder dig selv ind, at du ikke er sølle osv. er jo helt fint. Måske det er medicidinen der hjælper dig? I så fald, så må man kippe med hatten og rose dine læger/pædagoger!

0 0
Carsten 29-03-2012 22:06:34

Bliv du bare ved at tro på dine egne mærkværdige fantasier. Når du ikke engang vil acceptere et ords betydning, ser det dog håbløst ud for dig.

Jeg ved ikke, om "medicidinen" hjælper mig eller nogen som helst. Der var nemlig ingen betydning at hente hverken i ordbøgerne eller på google.

Dine patetiske forsøg på personangreb vækker altså kun latter, når de præsenteres på så dilettantisk vis.

0 0
Thomas 29-03-2012 23:06:15

Det er herligt, at det eneste du har at byde ind med er mine tastefejl der mestendels er lavet klokken lort om morgenen. Som jeg vist har skrevet før - hellere et par tastefejl hist og her end at være den parodi på et menneske du er. Hvis jeg gad bruge energi på de ting jeg skrev til dig, kunne tastefejl sagtens undgå. Men uanset hvor meget energi du bruger, vil du formentlig aldrig blive værdsat af ret mange andre end dig selv.

At du så ikke kender betydningen af spekulativ går nok. Pædagogen var vel ikke lige i nærheden til at hjælpe dig videre, går jeg ud fra?

0 0
Carsten 30-03-2012 21:14:41

Hvad kunne tastefejl undgå? Kunne de undgå dine dårlige undskyldninger for manglende evner til at skrive og formulere sig? Eller kunne de undgå dine ynkelige personangreb på et individ, der kun har latter tilovers for dine barnlige perfiditeter?

0 0
Thomas 30-03-2012 22:56:48

Fnis Carsten - det eneste du lever højt på er tastefejl. Hvor må du have et sølle liv. Jeg forstår godt du bliver sur. Sandheden er jo ofte ilde hørt :D

Men sig til, når de engang lukker dig ud. Jeg skal gerne stå klar med en øl til dig. Jeg vil måske endda lade som om det rent faktisk interesserer mig, hvad du lukker ud af vanvittige ting og sager.

0 0
Carsten 31-03-2012 14:29:14

Det er som om, jeg har læst det samme indlæg fra dig utallige gange nu.

Er du kørt uhjælpeligt fast i en rille, fordi du bare ikke har mere at byde på, eller der mon tale om begyndende demens?

0 0
Thomas 31-03-2012 15:15:47

Det er såmænd for din egen skyld Carsten. Du har jo problemer med at forstå ting, så jeg tænkte, at hvis jeg nu omformulerede dem lidt og gentog dem for dig et par gange, så kunne det være de sad fast. Du må ikke være i tvivl om, at du er et sørgeligt individ.

0 0
Carsten 31-03-2012 18:07:34

Spejl.

0 0
Thomas 31-03-2012 19:04:13

Carsten - 12 år. Så fik vi da det på plads også.

0 0
Carsten 31-03-2012 22:03:09

Jeg venter i spænding på din gentagelse.

0 0
Thomas 31-03-2012 23:30:49

Er du virkelig så uintelligent, at mit foregående indlæg skal gentages, før du forstår det? Din stakkel.

0 0
Carsten 01-04-2012 13:07:01

Du har jo selv sagt, det er din stil at gentage dig selv. Jeg ser ingen grund til at tilføje noget nyt, før du holder inde med din evindelige repetition. Det giver ingen mening.

0 0
Thomas 01-04-2012 14:04:16

Selvfølgelig gentager jeg mig selv Carsten. Ellers forstår du jo ikke, hvad der bliver skrevet til dig. Sådan er det jo, når ens IQ ligger omkring de 90. At du så lever i blind fornægtelse er da synd og utroligt trist, men medicin kan ikke udføre mirakler desværre. Jeg ønsker dig rigtig god bedring fremover.

0 0
Carsten 01-04-2012 15:42:27

Endnu en gentagelse. Som at være tvangsindlagt til at se en reprise af et afsnit fordummende reality-TV. Suk. Jeg afventer stadig i spænding, om du har noget nyt at sige, eller om du er kørt uhjælpeligt fast. Rækker evnerne ikke til mere?

0 0
Thomas 01-04-2012 17:03:29

Jamen kære Carsten dog. Du nægter jo tilsyneladende at indse, at du er tabt for omverdenen, og jeg har virkelig svært ved at se noget som helst formål i at bruge energi på at finde på nye måder at forklare dig det på.

Hvis du ikke har forstået det de første tre forskellige gange man skriver du er uintelligent, så forstår du det næppe heller fjerde gang. Måske du kan få pædagogen til at forklare dig det på et sprog, du forstår. De er jo ofte trænede i at kommunikere med børnehavebørn og med udviklingshæmmede.

0 0
Carsten 01-04-2012 18:16:24

Endnu en gentagelse uden nyt indhold. Det er ved at være pinligt for dig nu. Men det mest morsomme er næsten, at jeg har fået dig til at blive ved at skrive indlæg i 1-bogstavsspalter, meget mod din vilje. Jeg ler.

0 0
Thomas 01-04-2012 20:07:37

Du har ret Carsten. Det er lidt pinligt, at jeg er så naiv, at jeg tror på du kan hjælpes. Små hjerner små fornøjelser. Er det medicinen, der gør dig så lattermild? Og du har ikke "fået mig til" noget. Det er ren service over for dig. Hvis teksten står et bogstav af gangen, så har du ikke længere undskyldning for ikke at kunne stave dig vej igennem et indlæg.

0 0
Carsten 01-04-2012 21:39:18

Selvfølgelig har jeg ret. Det er godt, du er ved at se lyset. Til gengæld bekymrer alle dine gentagelser mig stadig. Det er som om, du på barnlig vis prøver at gentage tingene for dig selv om og om igen, i håbet om at det, du siger til dig selv, pludselig kommer til at passe. Men her må jeg skuffe dig. Den eneste, du fører bag lyset, er dig selv.

0 0
Thomas 01-04-2012 22:11:16

Jamen kære Carsten - jeg har intet behov for at overbevise mig selv om din utilstrækkelighed. Den er så rigeligt udstillet her. Hvilken institution er du indlagt på? Jeg bør vist tage fat i den og snakke med din pædagog. Det kan umuligt være sundt for dig at blive til grin på den her måde.

0 0
Carsten 01-04-2012 23:38:19

Igen kopierer du min sprogbrug. Og igen skriver du intet andet end gentagelser. Dit problem er en blanding af misundelse og desperation. Du har trængt dig selv op i en krog, og du ved det. Jeg ler stadig.

0 0
Thomas 02-04-2012 00:12:33

Hvad er det helt præcist jeg skulle være misundelig på? Er det dig? Jeg har svært ved at se hvad der er at være misundelig på. En 12-årig dreng (mentalt ihvf.), der har problemer med at forstå dansk og bor på institution er ikke ligefrem noget at være misundelig på. Men hvis det kan gøre dig glad og give dig en nogenlunde rolig nattesøvn, hvis pillerne ikke hjælper, så er det jo fint.

Jeg må dog give dig - ser man på dine problemer, så lader du til at være forholdsvis velfungerende. Ca. på samme niveau som folk med Downs Syndrom. Så kudos til dig!

0 0
Carsten 02-04-2012 01:19:53

Din misundelse skinner klart og tydeligt igennem, når du kopierer mit sprog og mine vendinger. Selvom du måske ikke er bevidst om det, er du også misundelig på, at jeg har formået at trække dig helt ud i tovene uden brug af ynkelige personangreb uden substans. Du ved jo godt selv, det er noget patetisk pjat, du har gang i. Men nu ser du sikkert ikke anden udvej end at gentage og gentage og inderligt tro, det kommer til at passe, hvis du siger det mange gange nok. Du kunne også prøve med "jorden er flad".

0 0
Thomas 02-04-2012 01:34:53

Fnis. Så længe du selv tror på det Carsten. I øvrigt er der slet ingen tvivl om, at du har problemer, men det havde du nu også haft, selvom jeg ikke havde gjort opmærksom på dem. Sandheden er ofte ilde hørt, men efterhånden må det vel sive ind, også selvom du er enormt langsom.

Og dit selvbedrag når da efterhånden nye højder, når du har præsteret at bilde dig selv ind, at jeg er misundelig på dig. Har du ikke fået dine piller i dag? Det smager lidt af storhedsvanvid og vrangforestillinger. Jeg er ikke psykolog, så jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed, men jeg er sikker på, at din psykolog ser dig som en enormt spændende case, uanset om det er storhedsvanvid eller ej.

0 0
Carsten 02-04-2012 18:52:18

Du kan ikke sige det med sikkerhed, men du er sikker? Den lader vi lige stå et øjeblik. Det kniber stadig gevaldigt med at formulere sig, kan jeg se. Tsk tsk. Og plagieringen kører også lystigt videre - jeg tror snart, du har brugt alle ordene i mine indlæg. Har du ingen skam i livet, Hr. kopist?

0 0
Thomas 02-04-2012 21:52:27

Igen fremviser du dine enorme mangler, når det kommer til at forstå dansk. Hvis du var i stand til at læse, så ville du selvfølgelig straks se, at det er to forskellige ting, der bliver talt om. Det overrasker mig dog ikke, at du ikke forstår det. Der blev jo brugt ord, der var over 6 bogstaver lange. Det er sgu også lidt unfair over for dig, og det beklager jeg naturligvis.

0 0
Carsten 02-04-2012 22:28:40

Du brugte - som sædvanligt - mine ord. Så det argument falder lige så tungt til jorden som en bautasten, Hr. kopist. Hold nu op med at plagiere - det er dybt pinligt for dig.

0 0
Thomas 03-04-2012 00:26:47

Har du lært et nyt ord, siden du gentager dig selv? Det eneste pinlige her er dig Carsten. Det skinner også tydeligt igennem, at du er fuldt ud klar over det og forgæves forsøger at flytte fokus. Jeg har virkelig ondt af dig.

0 0
Carsten 03-04-2012 18:16:49

Jeg gentager blot sandheden. Jeg har tilsyneladende flere ord i mit ordforråd end du nogensinde kan drømme om, og derfor ser du dig nødsaget til at plagiere, Hr. kopist. Men det er da godt at se, du tilsyneladende har lært nye ord. Tsk tsk, tyv tror hver mand stjæler...

0 0
Thomas 03-04-2012 19:16:28

Så længe du selv tror på det, så er det jo godt. Du bør sende en varm tanke og evt. en buket blomster til din pædagog. Han/hun har da formået at lave nogle forståelige indlæg. Jeg tør ikke tænke på, hvordan de ville se ud, hvis ikke vedkommende gennemlæste dine vanvittige rablerier inden de blev smidt til offentligt skue.

0 0
Carsten 03-04-2012 21:49:21

Det er lidt sjovt, du først anklager mig for at gentage mig selv og siden selv repeterer dine ord for 117. gang :) Hykleri er dig ikke fremmed, ser jeg. Men jeg må give dig én ting: dine indlæg blev en anelse mere interessante at læse, efter du begyndte at kopiere mig i stor stil.

0 0
Thomas 21-03-2012 08:04:22

Man kan sige mange rigtig gode ting om mobilsiden.dk, men niveauet hos debattørene er vel ca. det samme som på Ekstra Bladets "Nationen".

Det overrasker mig derfor ikke, at folk ikke forstår et forholdsvis simpelt spørgsmål.

0 0
Carsten 21-03-2012 10:32:51

Lad os prøve på anden vis: hvis du på samme insisterende måde bliver ved at spørge, hvorfor der ikke er 2 fredage i en uge, skal du heller ikke regne med at få svar.

Var det simpelt nok for dig?

0 0
Thomas 21-03-2012 11:42:13

Ja, det kan jo helt sikkert sammenlignes.

Men fair nok - det er nok for optimistisk at få et nogenlunde seriøst svar herinde. Næste gang skal man måske spørge mere alá "HVORFOR ER DET SÅ DYRT??? TDC ER GRISKE OG NOGLE IDIOTER!!!1". Det ser ud til at være niveauet.

0 0
Carsten 21-03-2012 13:06:13

Det eneste, der nogensinde har manglet her, har været et seriøst spørgsmål.

På forunderlig vis har du alligevel fået mange seriøse svar, hvilket må siges at være noget af en bedrift på så ubehjælpsomt et grundlag.

Men jeg kan nu se på dit seneste indlæg, at din hensigt heller aldrig har været andet end at forsøge at piske en stemning i vejret. Heldigvis er folk herinde tilsyneladende intelligente nok til ikke at lade sig narre af den slags. Hele denne tråd står således tilbage som en monumental udstilling af en enkelt persons vrangforestilling, der tilsidst ikke viste sig at være andet end et skalkeskjul for grundløs mudderkastning.

Tsk tsk.

0 0
Thomas 21-03-2012 14:36:25

"Hele denne tråd står således tilbage som en monumental udstilling af en enkelt persons vrangforestilling, der tilsidst ikke viste sig at være andet end et skalkeskjul for grundløs mudderkastning."

Altid noget du selv kan se det Carsten. Jeg letter på hatten over din evne til at se ind af.

0 0
Carsten 21-03-2012 17:11:40

Det var i sandhed et særdeles sølle forsøg på et comeback fra en, der tidligere har prøvet at hævde sig ved at angribe sine meddebattørers vid og niveau.

Det må du kunne gøre bedre, Thomas.

0 0
Thomas 03-04-2012 22:39:48

Storhedsvanviddet trives i bedste velgående må man sige. Det er lidt bekymrende efterhånden. Det burde have været dine forældre, der fortalte dig det, men eftersom de har fejlet i opdragelsen og ingen andre har fortalt dig det, så må det åbenbart blive mig. Du har problemer Carsten. Du bør søge hjælp hurtigst muligt.

0 0
Carsten 03-04-2012 23:36:07

Nå, så måtte du igen give op og i stedet famle dig ind et tilfældigt sted? Tsk tsk. Er det ikke ved at være trættende at måtte strække våben hele tiden?

Jeg morer mig stadig over dine ynkelige forsøg på at snakke udenom kendsgerningerne. Bliv bare ved, hvis det kan give lidt mere næring til din allerede stakkede frist. Men du bør nok forberede dig på, at boblen uundgåeligt brister for dig på et tidspunkt, der nærmer sig med ubønhørlig hastighed. For inderst inde ved du jo godt, du er på en mental slingretur af de helt store.

0 0
Thomas 04-04-2012 00:29:57

Haha - jeg elsker, at du tilsyneladende ser det som en sejr, at jeg smider mit indlæg et sted, hvor det er letlæseligt.

Men ok, en dreng i din position skal vel tage de sejre, du kan få, hvor små de så end måtte være.

At du forgæves forsøger at slynge svinere afsted kan man jo kun grine lidt af. Gav de så bare mening, så kunne man måske gå med til det - men sådan som du vrøvler løs, så er det jo bare et perleeksempel på en trist trist skæbne. Et sted hvor velfærdsnettet herhjemme ikke har været finmasket nok, og du er faldet igennem.

0 0
Carsten 04-04-2012 22:44:54

Du er helt gal på den. Jeg har mange sejre, men jeg tæller ikke dine utallige personlige nederlag blandt dem. De er simpelthen ikke værdige til andet end et let træk på skuldrene.

At du opfatter kendsgerninger som svinere må stå helt for din egen regning. Men man kan vel ikke forvente andet af en person, der på patetisk vis prøver at ramme manden, nu det står klart efter adskillige forgæves forsøg, at bolden er aldeles uden for rækkevidde. Du bliver bare ved, amigo. Jeg er helt uanfægtet af det. Men det er du derimod ikke - du ved nemlig udmærket godt, du er på rystende usikker grund.

0 0
Thomas 04-04-2012 23:25:30

Jeg er meget imponeret over dit selvbedrag. Det er jo tydeligt for enhver, at du fisker desperat efter selv de mindste sejre. Fint illustreret ved at hylde dig selv som en champ, fordi jeg flytter et indlæg f.eks. Eller ved at gå helt i selvsving og skrige af fryd, fordi jeg laver en trykfejl.

Det er indikationer på, at der er noget galt med dig Carsten.

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen. Du bør søge hjælp hurtigst muligt.

At du så forgæves forsøger at konkludere en hel masse om mig er meget interessant. Det er altid spændende at få et indblik i, hvordan intellektuelt mindrebemidledes hjerne fungerer.

0 0
Carsten 05-04-2012 00:41:23

Dit manuskript for hvert eneste indlæg er gabende kedeligt efterhånden.

a. Plagier modparten
b. Gentag tidligere indlæg
c. Udfør barnlig tilsvining

Helt ærligt. Er det alt, dine evner rækker til? Modspil er blevet en by i Rusland i dine indlæg, efter din facade krakelerede for utallige indlæg siden. Det er en smule trist.

0 0
Thomas 05-04-2012 00:49:30

Der er ikke rigtig noget at svare på.

Dine indlæg er gentagelser af gentagelser af dine allerførste indlæg. Du er længe gået i stå.

At du ikke er intelligent nok til at komme videre og komme med nogle argumenter er jo ikke min skyld.

Indtil det sker, så forbeholder jeg mig retten til at udstille dig for hvad du er.

0 0
Carsten 05-04-2012 01:25:42

Og straks beviser du på fremragende vis min pointe :o)

Bravo!

0 0
Thomas 05-04-2012 01:56:26

Christ. Det er sgu som at diskutere med en dør.

Forskellen er bare, at en dør har en nytteværdi. Det har du ikke.

0 0
Carsten 05-04-2012 02:26:07

Har du rent faktisk prøvet at diskutere med en dør?

Fascinerende.

0 0
Thomas 05-04-2012 11:40:40

Og igen fremviser du din enorme mangel på forståelse af det danske sprog.

Stakkels dreng.

0 0
Carsten 05-04-2012 14:13:30

Jeg hæver med din kolossale mangel på selvforståelse.

0 0
Thomas 05-04-2012 15:17:38

Haha. Javist, javist.

Det er altid underholdende at blive analyseret af en mindre intelligent person som dig. Det kommer der nogle sjove resultater ud af.

0 0
Carsten 05-04-2012 17:59:03

IATP

0 0
Thomas 21-03-2012 22:42:57

Det var nu ikke noget forsøg på et "comeback", som du kalder det. Jeg roste dig blot for din selverkendelse.

Det kan du tage til dig eller ej - jeg er såmænd ligeglad.

0 0
Carsten 22-03-2012 00:13:40

Stadig kørende i den barnligt fornægtende rille? Skuffende. Jeg havde forventet mere fra dit overlegne intellekt.

Måske skal du bare hjælpes lidt på vej. Jeg har en ide: prøv at formulere det som et spørgsmål.

0 0
Thomas 22-03-2012 08:07:39

Et lille tip til når du skal til den skriftlige afgangseksamen snart - når en sætning afsluttes med et spørgsmålstegn, så plejer man normalt at betragte det som et spørgsmål.

0 0
Carsten 22-03-2012 22:28:38

Hmm, udover formulering af spørgsmål er sarkasme altså heller ikke din stærke side. Nuvel.

Lad mig høre, hvad du ellers kan komme med - du er jo ved at udvikle dig til et uovertruffent studie i fejlslagne comeback.

0 0
Thomas 23-03-2012 08:04:22

Fnis - der var intet sarkasme over det Carsten.

I øvrigt misforstår du mine hensigter. Jeg er ikke ude på at lave "comebacks" (det kræver normalt, at der er noget at komme tilbage fra), jeg underholder blot mig selv ved at se dig udstille dig selv, så fortsæt endelig.

0 0
Carsten 23-03-2012 16:40:23

Jeg ved, der ingen sarkasme var i dit indlæg - jeg hentydede til, at du ikke formåede at tyde sarkasmen i mit indlæg. Men så fik du da lige understreget den pointe.

Jeg kan se, du er glad for at kopiere min sprogbrug. Selvom man ellers normalt burde kunne forvente andet og mere af så veludviklet et væsen som dig, er det rart at se. Så har det da ikke været helt forgæves at tage dig i lære.

0 0
Thomas 23-03-2012 18:37:23

Det var også dit indlæg jeg snakkede om. Det er et typisk forsvarstræk at dække over sin uvidenhed ved at kalde det for sarkasme.

Men nå, nu er du ikke sjov længere.

Og nåja, jeg skal gerne indrømme, at du har lært mig et par ting i løbet af vores hyggelige samtale. Jeg vælger dog at holde dem fra mig selv - der er jo ingen grund til at udstille dig mere end højst nødvendigt, ikke sandt?

0 0
Carsten 23-03-2012 19:25:17

Godt at høre, du har taget ved lære.

Jeg vil dog anbefale dig at arbejde videre med emnerne selvbedrag og plagiering.

0 0
Thomas 23-03-2012 20:47:01

Ja, jeg har da lært lidt om at man tilsyneladende har fri internetadgang i diverse offentlige institutioner.

Nuvel - det er jo ikke nødvendigvis din egen skyld, så det skal jeg ikke holde imod dig.

Rigtig god weekend Carsten.

0 0
Carsten 24-03-2012 00:17:09

Touché. Eller noget.

Jeg kan forsikre dig om, min weekend vil være uanfægtet af din mening desangående.

Held og lykke med at udtænke mere meningsfulde spørgsmål i fremtiden.

0 0
Thomas 24-03-2012 01:07:29

Jeg formulerede det med vilje forholdsvis simpelt, så folk herinde skulle kunne følge med.

Det er selvfølgelig min fejl, at jeg overvurderer jer på den måde. Det erkender jeg blankt.

Jeg skal nok se om ikke jeg kan finde en endnu simplere formulering til næste gang. Så burde selv du kunne følge med :)

0 0
Carsten 24-03-2012 19:13:50

Du har skam allerede gjort det endog meget klart, at du er et exceptionelt væsen højt hævet over alle andre.

Faktisk så højt hævet, at din sprogbrug - omend simpel for dig selv - for den almindelige menneskerace er absurd og meningsløs.

Onde mennesker kunne selvfølgelig også finde på at påstå, du i stedet blot er en simpel troll. Men hvis det skulle være tilfældet kan jeg berolige dig med, jeg er overbærende og stadig har masser af delikat føde at give væk af.

0 0
Thomas 24-03-2012 20:57:59

Du overvurderer dig selv Carsten.

I øvrigt hedder det "dit sprogbrug". Det er så sørgeligt, når folk forgæves forsøger at lege intelligente ved at skrive indlæg langt over deres sproglige niveau.

0 0
Carsten 24-03-2012 21:23:25

sprogbrug sb., -en el. -et

Tjek fx på retskrivningsordbogen.dk eller ordnet.dk, for det tyder ikke på, du er typen, der har bøger stående på hylden.

Der er altså ikke noget mere grinagtigt, end folk, der skal spille smarte og korrekse andre, når de tydeligvis ikke selv har styr på sprog og grammatik. Tsk tsk.

Jeg ser med spænding frem til dit næste indlæg. For nu påstår du vel, det kun er dig (o ophøjede væsen) og ikke den menneskelige fagkundskab der bestemmer, hvordan ord skal staves?

0 0
Thomas 24-03-2012 21:42:41

Nå for søren - jeg er ikke bleg for at indrømme, når jeg tager fejl. Det kunne du nok lære lidt af, tænker jeg.

I øvrigt var det i bedste mening og ikke et forsøg på at "spille smart", som du så fint udtrykker det.

Det behøver jeg slet ikke - i dit selskab ser alle jo intelligente ud.

Jeg må dog give dig - du er en af de bedste trolls, jeg endnu har mødt her på mobilsiden. Du formår jo gang på gang at tiltrække min opmærksomhed med dine fantasifulde (og lettere idiotiske, hvis jeg må være så fri) indlæg :)

0 0
Carsten 24-03-2012 23:02:50

Aha. Så det var ikke et forsøg på at spille smart, da du i din dilettantiske rus påstod, jeg legede intelligent og jeg skrev over mit sproglige niveau? Hvis det var i bedste mening, gyser man jo nærmest ved at tænke på, hvad du kan finde på, når du er i ondt lune.

I øvrigt må jeg le af din såkaldte indrømmelse. Når du tager fejl, er det dig, der skal tage ved lære. Ikke andre.

Hvis du havde haft pli og mandsmod, havde du taget ordentligt ejerskab for både den fejlagtige påstand og den nedsættende følgeslutning.

Men du har velsagtens på nuværende tidspunkt gravet dig ned i en mental skyttegrav, hvor alt håb om retræte er forduftet i dine øjne.

Det ville dog være forfriskende, hvis du i det mindste kunne undlade at blive ved at plagiere min (!) sprogbrug. Når jeg nu lige har brugt et bestemt udtryk, er det altså symptomatisk for enten barnlig adfærd eller desperation, at du på ubehjælpsom vis prøver at bruge selvsamme udtryk imod mig umiddelbart efter.

0 0