Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC: Stop med store prisfald på mobilregningen

TDC: Stop med store prisfald på mobilregningen

TDC melder sig ud af priskrigen på mobiltelefoni, da de mener grænsen for billig mobiltelefoni er nået.

Teleselskabet TDC melder sig ud af den priskrig, som har hærget markedet for mobiltelefoni det seneste halvandet års tid. TDC mener, at grænsen for prisfald på mobiltelefoni er nået. Det skriver Jyllands-Posten.

Carsten Dilling, som er ny topchef i TDC, langer ifølge Jyllands-Posten ud mod rivalerne fra Telenor og 3, som via deres discount-selskaber har sat store rabat-kampagner i gang. Der kommer efter, at priserne i forvejen er mere end halveret siden 2010.

Telenors discount-selskab CBB Mobil har eksempelvis en pakke med seks timers tale, gratis sms, mms og en datapakke på 10 GB for 74,50 kroner. Det er ifølge Carsten Dilling ikke langtidsholdbart, og han udtaler til Jyllands-Posten, at TDC ikke ”kommer til at følge trop”.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gabry 09-08-2012 14:46:32

TDC har i den grad været med i priskrigen via Onfone, Telmore, M1, Home Mobil og hvad de ellers hedder. Man skal være naiv hvis man tror at et teleselskab kan leve af at sælge abonnementer med 6 timers tale, fri sms/mms og 10 GB data for 74,50.

TDC tilbyder jo i sine abonnementer fri TDC til TDC og ikke mindst TDC Play, det glemmer folk når de sammenligner. Der er stor forskel på at kunne ringe grtis til 200.000 andre kunder med CBB fremfor 2.000.000 mobiler med TDC...

0 0
DX 10-08-2012 08:41:44

Ha ha, TDC tilbyder gratis TDC til TDC - FLOT
Jeg har med mit meget billigere abb. "gratis" tale TIL ALLE, inden for det antal timer der er i abb. + 10 gange så meget data, og det er på TDCs net.

0 0
Gabry 10-08-2012 11:06:13

Man kan ikke sammenligne TDC med internetfirmaerne. De har en butik du kan gå i og få service, de har en langt bedre support du kan ringe til, du får TDC Play, DU får TDC til TDC.. Noget som mange mennesker sætter stor pris på - der kan sammenlignes med Telia, Telenor og 3... Når det drejer sig om internettelefoniudbyderne er TDC jo i den grad med med både M1 og Onfone der ligger helt i front på pris og ikke mindst dækning. Telmore har europas bedste kundetilfredshed blandt teleudbydere, så hvis det er det man er til, er TDC også ledende...

0 0
DX 10-08-2012 15:48:45

@Gabry Du er ikke selv TDC kunde kan jeg konstatere, hvis du selv havde prøvet at ringe til TDC kundeservice for at få løst problemer, ville du vide hvad du snakkede om. ( Jeg har været kunde hos dem i 40 år, med fastnet / bredbånd samt mange mobil nr.- men det lykkedes til sidst for TDC at få mig til at skifte selskab )De kan lave totalt kludder i alt, selv de simpleste ting. Nu nævner du selv Telmore - måske det var en ide for TDC at tage på en studietur til Telmore.

0 0
Peter 09-08-2012 20:45:39

Kom med bare ét godt eksempel på hvordan TDC har været med i priskrigen?
og eksemplet med de 75,5 kr/md er jo bare i et par måneder hvorefter prisen stiger til det dobbelte (men stadig langt langt billigere end tdc)

Mit tidligere abonnement hos tdc: 2 timers taletid + 1gb data = 199/md. Jeg taler for mere end 2 timer = mit abo. endte på ca 300 kr hver måned. Det samme kan jeg få for 119 kr/md alle andre steder.
Ja man får TDC til TDC med i prisen, men en meget stor del af de 2 mio abonnementer er jo erhvervsabonnementer, og næsten ALLE unge mennesker (inkl mig selv) har jo et lavprisselskab, hvorfor det (i min verden) ikke giver mening at bruge TDC til TDC som argumentation for at beholde tdc.

0 0
Gabry 09-08-2012 23:10:11

TDC har været med i priskrigen via Telmore, M1 og Onfone...

0 0
DX 10-08-2012 08:44:47

Ja så bliver det jo spændende at se om TDCs Carsten Dilling trækker Telmore M1 & Onfone ud af "priskrigen"

0 0
DX 09-08-2012 14:34:49

Citat "TDC melder sig ud af priskrigen på mobiltelefoni" Citat slut. Det var godt nok den "sjoveste" udtalelse i dag. TDC har sku aldrig været med i nogen "priskrig" jeg har været kunde der i 40år, men tilsidst knækkede filmen så det er slut nu. Jeg har bla. været med til at betale Henning Dyremoses mange mange millioner dyre gyldne håndtryk. TDC er rent til grin, bla. når de vil have 199 kr for et abb. med 1GB data, imens andre udbydere, der også benytter TDC net, sjovt nok kan levere 10GB data for 79,- pr måned. ( og de må vel tjene lidt på det stadigvæk ) TDC er en kolos på lerfødder og med garanti med i DKs top 3 over dårlig kundeservice.

0 0
Peter 09-08-2012 13:03:51

Efter mere end 12 år hos TDC har jeg endelig taget mig sammen og skiftet til et billigere selskab. Jeg kontaktede TDC for at høre om min relativt store anciennitet ikke kunne få dem til at give mig et godt tilbud på enten et abonnement eller en billigere telefon, men er var svaret 'at jeg da bare kunne se priserne på hjemmesiden'. Det var dråben som fik bægeret til at flyde over.
Så nu har jeg fået mig en 11 timers pakke med 2 gb data til 119 kr/md frem for at betale fuldstændig ågerpris hos TDC.

og ps, ja, jeg brugte TDC play engang i mellem, hvilket var hovedårsagen til til at jeg blev hos tdc, men jeg har fundet andre alternativer.

0 0
Michael Larsen 09-08-2012 13:03:39

TDC har ikke været billige på hverken mobilerne eller abonnementerne, så har TDC overhovedet deltaget?
Det eneste positive man kan sige om TDC er, at det er en klods om benet på udviklingen herhjemme. Nå, det var ikke positivt alligevel...

mvh

0 0