Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC vil ikke længere reparere mobiler

TDC vil ikke længere reparere mobiler

Det er snart slut med at lave mobiltelefoner på eget mobilværksted hos TDC.

35 medarbejdere hos TDC Electronic Care Center i Odense skal fremover arbejde ved Telecare i Esbjerg, eller finde andet job. (Foto: Mobilsiden.dk)
35 medarbejdere hos TDC Electronic Care Center i Odense skal fremover arbejde ved Telecare i Esbjerg, eller finde andet job. (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Den 1. december 2011 er TDC færdige med at lave mobiltelefoner og smartphones på eget værksted. Her lukker teleselskabet nemlig reparationsværkstedet Electronic Care Center i Odense, der hidtil har stået for serviceringen af mobiltelefoner fra TDC og underselskaber, som Telmore.

Fremover vil det være det eksterne reparationscenter Telecare i Esbjerg, der skal lave de defekte mobiltelefoner, som indleveres i TDCs butikker landet over. Det sker blandt andet, fordi der ikke længere er nær så mange mobiler at reparere.

- "Behovet for mobilreperationer er faldende. Det skyldes blandt andet at folk køber en ny mobil, fremfor at få den gamle lavet. Samtidigt er kvaliteten på lowend-terminalerne blevet bedre," fortæller presserådgiver Rasmus Avnskjold i TDC til Mobilsiden.dk.

TDC mener, at når Telecare overtager reperationerne, vil det betyde bedre service overfor kunderne. (Foto: Mobilsiden.dk)
TDC mener, at når Telecare overtager reperationerne, vil det betyde bedre service overfor kunderne. (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

TDC sparer penge

TDC vil i forbindelse med outsourcingen af mobilværkstedet spare penge, hvilket har været en væsentlig overvejelse i forbindelse med lukningen.

- "Jeg vil ikke kalde dette for en spareøvelse, men hvis vi skal blive ved med at investere i intrastruktur, så er vi nødt til at se på omkostningerne. Det vigtige i aftalen med Telecare er, at vi kun betaler for de opgaver vi reelt har behov for. Vi har altså ikke omkostningerne ved at have et hold af teknikkere siddende standby," forklarer Rasmus Avnskjold.

I alt 35 medarbejdere i Odense bliver berørt af lukningen. Men de har alle fået tilbud om at flytte med til Esbjerg. I den forbindelse vil TDC kompensere medarbejderne der flytter med for transportudgifterne i det første halve år.

Hvis en medarbejder ikke ønsker at arbejde i Esbjerg, vil vedkommende få hjælp til at komme i anden beskæftigelse.

Bedre service for kunderne

TDC erkender, at Telecare kan servicere mobiltelefoner bedre end TDC selv kan, blandt andet fordi Telecare også står for servicen af enheder fra konkurrerende teleselskaber.

På grund af mængden af reparationer, er Telecare dermed mere effektive.

- "Den almindelige kunde vil ikke mærke en forskel, når vi flytter mobilservicen til Telecare. Hvis det betyder noget, så vil det være en hurtigere ekspeditionstid," lyder det fra TDC.

Der har været serviceret mobiler i Odense siden mobiltelefonen blev allemandseje.

Web-TV: Med mobilen på værksted

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 21-07-2011 12:09:51

Hvem kan også undværer sin mobiltelefon i flere dage/uger? En af grundene til, at en mobiltelfon ikke bør koste over 2.000 i indkøb for forbrugeren.Vi er blevet så afhængig,af mobiltelefon, da den er nærven til omverdenen, så man farer ud, og køber en ny i stedet for, at undværer den i flere uger. Derfor er det også alt afgørende når man køber mobil, at man finder ud af hvilken mobil der er egent til en og ikke ser på hvor smart den er. Det netop derfor man mange gange ser mobiler, der går forholdsvis hurtig i stykker.

0 0
Per 22-07-2011 11:27:34

Øhh nej?

Det som mobilen kan, har intet at gøre med hvor "nemt" den går i stykker?

0 0
Vitar Enluns 20-07-2011 20:30:21

Det virker stadig ulogisk i mine ører...flere reparationer fører vel til hastværk, og muligvis en dårligere reparation? Jeg taler kun ud fra mine seneste erfaringer med en bærbar computer som blev samlet elendigt efter endt reparation.

0 0
Andreas 21-07-2011 13:07:21

Nu skal du dog også lægge mærke til at TDC tilbyder medarbejderne at flytte med. Derfor bliver der ikke nødvendigvis meget færre teknikere per reparation end der er nu. Derudover må man antage at der kommer nogle stordriftsfordele ved at have et større værksted - det kræver dog at tingene organiseres på den rigtige måde.

Store hospitaler kan også opretholde et bedre fagligt niveau end mindre, fordi de simpelthen har flere patienter med en given lidelse og derfor får mere erfaring i at håndtere dem.

0 0
Per 20-07-2011 10:50:46

Umiddelbart, i mine ører betyder "mere at lave" = langsommere ekspeditionstid..

--------------------
CITAT: "TDC erkender, at Telecare kan servicere mobiltelefoner bedre end TDC selv kan, blandt andet fordi Telecare også står for servicen af enheder fra konkurrerende teleselskaber."

Hvordan det? nu hvor de flytter de 35 mekkere, som vil, over til telecare, hvordan kan telecare så blive en bedre service? umiddelbart vil holdet fra TDC, jo bare sidde ved Telecare nu i samme hold..?

0 0
Andreas 20-07-2011 12:59:52

Det kommer jo an på hvordan du vælger at tolke det: Hvis man et sted laver flere reparationer får man også mere erfaring, hvilket ofte giver en bedre service for kunderne, fordi man så kan finde og evt. udbedre fejl hurtigere.

0 0

Om brug af cookies