Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   TDC vil tage penge for mobilsvareren

TDC vil tage penge for mobilsvareren

TDC vil snart begynde at sig betalt, når et opkald går på mobilsvareren.

En række mobilabonnementer i kategorien erhverv hos TDC vil fra 1. februar 2011 blive omfattet af en takstændring, der betyder, at der indføreres taksering når et opkald stilles om til mobilens telefonsvarer.

Prisen bliver 60 øre pr. minut plus opkaldsafgift.

Ifølge rådgivningsfirmaet Netplan er følgende abonnementer omfattet af ændringerne.

- MobilFlex Connect
- Mobil Connect Talk
- MobilFlex
- MobilFlex Let
- PlusNet Mobil
- TDC iTalk
- TDC Flex Go
- TDC Flex Talk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 17-01-2011 00:58:42

Klart det er en service, som når kunderde har vendet sig til, at bruge den, så vil det være svært, at undværer, og dem, som alderig har været inde på, den får lov til, at betale for noget, de ikke bruger. Typisk Tdc.sk

0 0
Lars Bjerregaard 15-01-2011 11:32:25

nuff said

0 0
dietrick 14-01-2011 22:59:57

Hvad så med folk der laver telefonfis??? Det kan ikke være rigtigt, at man skal betale for det folk gør.
Er enig med Ander W med at man ingen kontrol har. Jeg ringer ikke meget på telefon, men mange ringer til mig.

Det bliver dyrt, hvad vil der så ske med sms'erne, som man modtager . Vil man også begynde med at betale for dem? Det giver bare intet mening.

0 0
Thomas 16-01-2011 09:03:50

Tror det skal forstås, som om hvis DU ringer til nogen, og HANS telefonsvarer slår til, så skal DU betale 60 øre.

0 0
Anders W 16-01-2011 21:22:37

Her er en forklaring på hvad der sker med prisændringen

http://www.netplan.dk/joomla/index.php/artikler/313-tdc-strammer-prisen-pa-mobil.html

... og ja de tager penge fra mobilsvarerens ejer, når ANDRE indtaler beskeder.

Så hvis man har en af de abonnementer, så er det nok bare med at få nedlagt sin telefonesvarer på mobilen, ellers kan det blive en dyr fornøjelse :/

0 0
Benjamin Jensen 14-01-2011 22:38:17

TDC er vist ikke de eneste der har eller gør det der. Det er desværre meget almindeligt.

Men jeg kan se, at det kun er erhvervsabb der er berørt af det. De mener nok de er nemmere at manipulere.

0 0
14-01-2011 22:37:49

Det er da fair nok! Synes også, de var blevet lige lovligt billige... Skifter så snart bindingsperioden er slut.

0 0
Anders W 14-01-2011 22:02:07

Læser jeg det rigtigt??

".. der indføreres taksering når et opkald stilles om til mobilens telefonsvarer."

Det vil sige at deres kunder skal betale når andre folk vælger at lægge en hilsen?? .... så hvis mormor bliver ved med at ringe og lægge lange beskeder, så skrabes der lige 60 øre/min + opkaldsafgift fra modtageren?

Fed fidus ... for TDC ... for kunden har INGEN kontrol over den afgift.

0 0
Anders W 15-01-2011 02:01:07

og hvis det er mormor der ringer til mig, hvorfor skal jeg så betale opkaldsafgift??

Mon det kan være at det skal læses som at man selv betaler for at aflytte sin telefonsvarer?

0 0
claus p 14-01-2011 19:09:57

Gid de dog ville miste alle deres mobil kunder.Er heldigvis ikke kunde hos dem.

0 0
Kim Harder 14-01-2011 16:49:33

Gad så vide, om TDC, så denne gang husker, at orienterer de berørte kunder, eller om man blot starter med, at kræve op, uden at fortælle noget. Det er jo ikke lige sikker, at alle kunder læser Mobilsendes nyheder.

0 0
brian jensen 14-01-2011 18:20:41

tror jeg nu ikek du skal regne med. for så kan folk jo nå´at opsige deres abb. for det er dælme noget af en pris

0 0
Kim Harder 14-01-2011 20:35:35

Nej vi kender det fra e-mail sagen, hvor vi pludselig skulle til, at betale for e-mail adresse, uden forudgående meddelelse om det. Bare vent og se, der kommer mere fra deres side. TDC bliver ved og ved med, at finde nye guldklumper.

0 0
Mathias B 17-01-2011 21:59:30

For lige at nævne det, så blev der altså sendt breve ud til kunderne. Men hvorfor lige nøjagtig du, ikke har modtaget noget brev, er desværre ikke til at sige.

Så vidt jeg ved, er al information sendt ud til den adresse man boede på, da man fik oprettet Netbasis abonnementet. Men hvis man så er flyttet sidenhen, og ikke har meldt flytning, ja så kommer brevet jo sjovt nok ikke.. ;-)


- MBL

0 0
Kim Harder 18-01-2011 00:57:21

Det har jeg ikke fået indtryk af, at der skulle være sendt brev ud til kunderne, da sjovt nok alle dem, jeg har talt med, som havde en e-mail adresse hos TDC via netbasis ikke har fået meddelelse, så hvordan det kan se skal jeg ikke kunne sige. Går ud fra at det er lavet under den samme devise, som alle andre pludselige opstået betalinger for serviceydelser hos TDC, som tidliger har været gratis. Det kunderne ikke opdager, det er til glæde for os og vores pengekasse.

0 0
lsj 14-01-2011 16:46:55

godt man IKKE har tdc... bastardos!!!!

0 0