Teenagerne har de nyeste mobiler

Den unge målgruppe er dem, som oftest udskifter mobilen. Har du en meget gammel mobil, er du sandsynligvis selv oppe i årene.

Teenagerne har de nyeste mobiler

Nye mobiltelefoner skal sælges til teenagerne, dokumenterer en analyse af mobilmarkedet.

62 procent i aldersgruppen 13-24 år har en mobiltelefon, der er under ét år gammel. Helt modsat er det for befolkningen over 55 år, der hovedsageligt bruger mobiltelefoner med mere end ét år på bagen.

Tallene som TNS Gallup har udarbejdet for TDC, viser tydelig sammenhæng mellem alderen på mobilen og brugeren. Jo yngre man er, jo nyere er mobiltelefonen.

Sony Ericsson er en af de mobilproducenter med mange produkter til teenagere, og her nikkes genkendende til analysens konklusion.

 – "I vores markedsføring af f.eks. Walkman-serien retter vi bevist kampagner mod den unge målgruppe, både i udtryk og musikvalg. Og da vi ved lanceringen af W580, valgte tennisstjernen Caroline Wozniacki som frontfigur, er det fordi vi mener, at Caroline er en god ambassadør for mange unge – og i øvrigt utrolig kendt i målgruppen", siger Kenneth Møller, national account manager for Sony Ericsson i Danmark og Island.

Analysen Telecom Index er foretaget blandt 5600 repræsentativt udvalgte fra alle teleselskaber, til og med kvartal 2008.

EKSTERN LINK
 – Caroline Wozniackis officielle website…

DEBAT
 – Klik her…

Sidste tilføjelse til historien

Næste interessante artikel i sagen. mobilsiden kunne ikke slippe historien. Allerede d. 23/6/2008 publicerede vi en opfølgning med en vinkel omkring Du kan overvåges via GPS i mobilenKlik her for at åbne artiklen.. Meget er sket siden. Klik her for at læse seneste nyt om emnet..