Telebutik straffes for at smide mobil væk

Online-butikken Telespecialisten.dk får fjernet E-mærket, efter at have smidt en kundes mobil i skraldespanden, i stedet for at reparere den.

Telebutik straffes for at smide mobil væk

Som Mobilsiden.dk tidligere skrev, er Telespecialisten kommet i modvind, fordi de tilbage i 2007 smed en telekundes telefon væk, der var til reparation hos dem.

Kunden havde for tredje gang sin mobil til reperation på Telespecialisten.dk’s værksted, hvorfra den forsvandt.

Forbrugerklagenævnet mente i sin afgørelse, at det er Telespecialisten.dks ansvar at telefonen er blevet smidt ud. Derfor har Telespecialisten.dk nu mistet retten til at bruge e-mærket på sin hjemmeside.

Også på Firmatjek.dk

Telespecialisten.dk er samtidig endt på Forbrugerklagenævnets sorte liste Firmatjek.dk. Her kan kunder tjekke virksomheder inden de handler hos dem, og se verserede sager, hvor virksomheden ikke har efterlevet Forbrugerklagenævnets afgørelser.

E-mærket er e-handelsfondens garanti til kunderne for, at online-butikken drives lovligt og etisk forsvarligt. Efter fratagelsen af mærket kan Telebutikken.dk søge om mærket igen efter et år.

Når Forbrugerklagenævnet har truffet en afgørelse, skal butikken efterleve den, ved enten at acceptere afgørelsen og give kunden en telefon der virker, eller tage sagen til domstolene. Ellers mister de e-mærket, som i tilfældet med Telespecialisten.dk.

En anden telebutik ved navnet Okaymobil har netop også fået fjernet E-mærket.

Læs også
Mobilbutikken må ikke smide din mobil væk