Teleekspert: Coops kunder er uinteressante

En ekspert betegner kunderne i Coop Mobil, som 'ikke prisbeviste' og uinteressante. Sat på spidsen er der blandt andet tale om kriminelle.

Teleekspert: Coops kunder er uinteressante

Coop Mobils kunder er “rockere, kriminelle og andre der ikke vil spores, eller blot nogle som skal bruge et SIM-kort til skuffemobilen”. Så kontant er meldingen fra teleekspert John Strand, Strand Consult, om Coops nye mobiltiltag der åbnede for lidt over en uge siden.

Coop Danmark giver langt fra eksperten ret i hans vurdering af mobilselskabet.

 – “John Strands mening må stå for hans egen regning. Det er bestemt ikke vores opfattelse efter, at have haft Coop Mobil i luften over en uge”, siger nonfood-direktør Jesper Faurholdt i Coop Danmark.

 – “Vores produkt henvender sig til dem, som ikke er trygge ved at købe taletid på nettet, og finder det behageligt, at tanke mobilen sammen med de øvrige dagligvareindkøb”, tilføjer han.

Selvom Coop via sine godt 1000 salgssteder forventer mange kunder, er det ifølge John Strand ikke lig med succes.

 -“Segmentet Coop går efter, er ikke specielt prisbeviste, og egentlig ikke særlige attraktive som kunder, da de ikke taler ret meget. Teleselskaberne lever af trafik – ikke af en stor kundedatabase, som ikke benytter mobilen”, uddyber Strand.

Fra Coop lyder det, at salget har oversteget forventningerne. De ønsker dog ikke at uddybe af deres forventninger var.

Coop Mobil benytter TDCs mobilnet.