Telegiganter skjuler tilbud for trofaste kunder

Loyale mobilkunder skal selv opsøge selskabet for at få billige telefoner eller bedre abonnementer. Teleselskaberne vil ikke markedsføre dem.

Telegiganter skjuler tilbud for trofaste kunder

Det er måske de færreste, der ved det, men der er gode slagtilbud på billige mobiler og abonnementer at hente for teleselskabernes trofaste kunder – men de skal selv opsøge dem. Det skriver Politiken.dk.

Teleselskaber lokker i reklamerne med billige mobiler til de kunder, der er villige til at skifte selskab for til gengæld at binde sig i minimum i seks måneder. Ifølge Telenors pressechef, Peter Glüsing, har selskabet altid brugt mange penge på at få nye kunder ind blandt andet med tilskud til mobiltelefoner.

Der er imidlertid også gode tilbud til de faste kunder, hvis de vel at mærke selv spørger ind til det.

– “Vi går ikke ud og markedsfører muligheden, men til gengæld gør vi heller ikke forskel på, om du er storforbruger eller bare bruger din telefon en gang imellem,” siger Peter Glüsing ifølge Politiken.

Forsøger at beskytte loyale kunder

I fredags udtalte teleanalytiker John Strand og telepolitisk medarbejder i Forbrugerrådet Martin Salamon, at de trofaste kunder bliver straffet, når teleselskaberne giver slagtilbud til de mobilbrugere, der hopper fra selskab til selskab.

Christoph Nørgaard, underdirektør i TDC Privat, afviser udsagnet om, at loyale kunder betaler gildet for de nye kunder, der skal lokkes ind i butikken.

– “De kunder, vi har i TDC, skifter jo også løbende telefon, og de kunder får præcis de samme priser, som de nye får. Og med de priser vi har i markedet, forsøger vi at forhindre, at vi taber penge på de kunder, der skifter selskab hver 6. måned, så det ikke er vores loyale kunder, der betaler for dem,” siger Christoph Nørgaard til Politiken.

Specielle tilbud ved trusler om opsigelse

På Mobilsiden.dk’s debatforum, Mobildebat.dk, er der flere brugere, der kan berette, at de har fået nye tilbud fra deres teleselskab, når de har ringet for at opsige deres abonnement. I nogle tilfælde er der tale om billige telefoner, andre gange kan kunden få et billigere abonnement.

Et eksempel er 3’s såkaldte Simple-abonnement, som adskillige 3-kunder er blevet tilbudt ved opsigelse. Ved dette abonnement er sms-beskerne 5 øre billigere, og der takseres pr. sekund i stedet for pr. påbegyndt minut.

Har du oplevet at få specielle tilbud som trofast kunde?
Skriv gerne i kommentarfeltet nedenfor.

LÆS OGSÅ: “Illoyalitet betaler sig”