Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenor er landet i en kæmpe Facebook-storm

Telenor er landet i en kæmpe Facebook-storm

En bruger har på Facebook ytret sig om kundeservicen hos Telenor, hvilket har affødt et sandt drama for selskabet. Mere end 20.000 personer har udtrykt deres utilfredshed.

Telenor er landet i en stærk modvind på deres Facebook-side, efter en kunde har indgivet en klage via det sociale medie.

Klagen kommer fra en Anders Brinkman, der har oplevet det han selv kalder "en kundeservice under alt kritik".

Anders har været kunde hos Telenor gennem en periode, hvor han har oplevet massivt bøvl med betaling af hans regninger. 

Ifølge Anders Brinkman drejer sagens kerne sig om, at Telenor ikke har kunne finde ud af, at tilmelde hans regninger til NETS (tidligere PBS).

Det har betydet, at Anders hver gang har måtte betale 50 kroner for at kunne betale sin regning, og samtidig har måtte tage fat i Telenors kundeservice, og bede dem tilmelde hans regninger til NETS.

Ud over dette har Telenor udsendt rykkere for manglende betalinger, men ifølge Anders Brinkman, har han ingen regninger modtaget. 

Samtidig har hans kæreste haft det omvendte problem. Her Telenor ikke kunne finde ud af at stoppe betalinger via NETS, efter endt abonnement hos selskabet.

Her ses Ander Brinkmans opslag på Facebook
Her ses Ander Brinkmans opslag på Facebook

Massiv Facebook kritik

Efter Anders har lagt sin klage op på Facebook sker der noget Telenor aldrig har oplevet før, nemlig en massiv kommentarstrøm på kundens opslag.

Lidt over 24 timer klagen kom på Facebook, er hans opslag blevet kommenteret af andre Facebook-brugere og Telenor kunder, mere end 2.300 gange og over 23.000 personer har trykket "syntes godt om". 

Comon.dk har været i kontakt med Telenor, og spurgt til den massive feedback der har været.

- "Det er klart, at vi undrer os lidt over omfanget. Det er ikke noget, som vi tidligere har set, og derfor tager vi naturligvis også sagen alvorligt", siger Telenor til Comon.dk.

Telenors beklager fejlene

Overfor Comon.dk beklager Telenor den oplevelse Anders Brinkman har haft, og erkender, at fejlen ligger hos dem.

- "Det er klart, at vi i den konkrete sag har begået fejl, og det beklager vi, og det har vi også gjort over for kunden. Så sagen er, så vidt jeg har forstået, blevet opklaret og løst," siger Tom Lehn-Christiansen, kommunikationrådgiver hos Telenor, til Comon.

Telenor vil nu gennemgå alle reaktionerne der har været på Facebook, samt undersøge om den store kritik skal give anledning til ændringer i selskabets kundeservice. 

- "Vi vil blandt andet kigge på om, der er nogle processer i forhold til vores regninger, der skal justeres på", fortæller Telenor.

Du kan læse Ander Brinkmans opslag på Facebook her, samt læse Telenors Facebook reaktion her

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Carsten 05-08-2012 16:10:09

Det kommer ikke meget bag på mig at Telenor er havnet i sådanne problemer. Min hustru og undertegnedes bekendtskab med Telenor blev fortrudt næsten fra start af. Vi købte en iPhone 4 hver dengang den havde "premiere", og fik med det køb også masser af problemer med regninger og midlertidige numre. Der skal selvfølgelig være plads til fejl, men fejlene blev måned efter måned gentaget i stedet for at blive rettet en gang for alle. Det blev for vores vedkommende 4-5 kedelige første måneder og vi lovede os selv ALDRIG at skulle have Telenor igen. Så ved første mulighed for at rykke selskab var der ingen tøven. Vores oplevelse var egentlig ikke at Telenor på nogen måde ikke var indstillet på at rette fejlene og de var høflige og prøvet at hjælpe det de formåede. Men problemet virkede mere som et kundeservice i kaos, systemer som ikke virker, manglende kommunikation mellem kundeservice og den forretning som havde solgt os vores mobiler. Men når det er sagt, så ligger Telenor som de har redt og jeg synes absolut godt at man kunne forvente noget mere at en sådan stor virksomhed. (Men måske det er det som er problemet). Det er muligt at der er mange hvor det bare kører fint, men det er når der er problemer at virksomheden og kundeservicen skal vise sit værd, og der har Telenor noget vej IMO. Vi brugte mange timer på at kommunikere, analysere regninger, sende mail og ringe mm. Vi brugte rigtig meget energi og det var virkelig frustrerende måned efter måned at se samme fejl og når den så var rettet, ny fejl. Det' sgu fair nok at de får lidt på "grillen", ville da meget gerne høre Telenors side i den sag som pt. er så aktuel på Facebook.

0 0
Rune 04-08-2012 22:15:29

Det er helt vild at en ret std. klage kan få så meget omtale.

Ville godt hører Telenors side af sagen.

Der udover hvis man har brug for et kort overblik kan i se det her;
http://imgur.com/OhoJq

0 0
Robert 04-08-2012 20:00:14

En af mine kammerater sidder også i saksen med Telenor. I starten af året havde Telenor et fødseldagstilbud hvor man kunne få en af deres fastnet linier 30 kr. Min kammerat ringede så ind og fik at vide det måske var en god ide samtidig at få byttet modemet til noget nyere da det også understøttede trådløs forbindelse. Han tænkte det var umiddelbart ikke nødvendigt da forbindelsen kørte fint ved ham, men blev forsikret at medarbejderen om at det ikke kom til at koste ekstra.

De trak ham dog alligevel for modemet på næste regning og han har de sidste 3-4 måneder forsøgt at få dem til at modregne dette på en af de kommende regninger men det er stadig ikke lykkedes. Nu har han så givet dem besked på at sende en check, men det lader også vente på sig.

Personligt da var jeg indtil starten af sidste år både bredbånds- og mobilkunde hos Telenor men jeg begyndte så småt at få mine bange anelser da man på deres hjemmesides forside kunne se et kæmpe link hvor man direkte kunne kontakte deres kundeservice-chef med sine problemer. Hun var dengang også TV hvor hun prøvede at undskylde for det hele og opfordrede til at kontakte hende direkte. Det er trist at der på 1½ år ikke er sket en dyt i det selskab.

0 0
Kim Harder 04-08-2012 21:12:59

Der er intet sket for Telenor de sidste 3-5 år, da har det hele faktisk stået stille. Samtidig med skal man betale overpris for bredbånd hos dem. Det der koster 339 kr. hos dem koster kun 239 kr. hos andre. Jeg er blot blevet hængende, da jeg faktisk forventer, at de snart må komme igang igen. Sker det ikke må man ud og se efter andet et andet selskab. Jeg er meget gammel kunde hos dem, helt tilbage fra dengang Cyber City startede.

0 0
Robert 04-08-2012 20:02:03

Hovsa det jeg mener er selvfølgelig at linien blev 30 kr. billigere!

0 0
Carsten 04-08-2012 13:03:19

Det kunne være interessant i sådan en sag at høre, hvad modpartens reelle historie er. Men oftest får vi den ikke at høre, fordi det er langt nemmere for teleselskabet at beklage og føje kunden og dermed lægge låg på sagen, så den ikke udvikler sig. Også selvom kunden ikke har ret.

Det kan godt være, kunden i denne sag ikke har modtaget sine regninger, men har Telenor sendt dem? Og i så fald hvorhen? Måske til en mailadresse?

Der kan sagtens være problemer med Nets-tilmeldinger, og det bør Telenor selvfølgelig være gode nok til at løse, selvom problemet ikke nødvendigvis ligger hos dem. Men det er altså for nemt bare at fralægge sig alt ansvar som kunde.

Det lyder også rigtig underligt, at kæresten bliver opkrævet for noget over Nets, som ikke er reelt. Står der ikke nogen form for kundeinfo på Nets-oversigten, som Telenor kan taste ind i deres systemer og se præcis hvor det kommer fra og omfatter?

0 0
Kim Harder 04-08-2012 14:12:21

Har oplevet flere gange fra forskellige firmaer, at selv om ens betalinger stod tilmeldt til Betaling via PBS, så bliver de aligevel ikke taget og sjovt nok, så har firmaerne ikke kunne se, de var tilmeldt iflg. Deres udsagn. Så er det lige hvem der ikke har tykket på den rigtige knap. Om det er PBS eller det pågældende firma. Betalingerne stod klar i oversigten. Så kan jeg godt forstå, at nogle måske er så god troende, at de er overbevist om, at så bliver regningen også betalt via betalingsservice, og man behøver ikke, at bekymre sig om det girokort, som også er dumpet ind af døren.

0 0
Kim Harder 04-08-2012 12:07:48

Det er ikke usævanligt, at se firmaer have problemer med, at tilmede betalinger til PBS. Tror af og til man skal finde fejlen hos PBS og dres bøvlet system.

0 0
Khlad 04-08-2012 19:46:35

Jeg bad min bank om at flytte 3 af mine regninger til PBS, uden nogen problemer, næste betaling var gennem PBS.

Det er også sjovt nok, at bankerne kan finde ud af at overføre til PBS men telenor ikke kan. Mine bekendte har heller aldrig haft problemer med at få banken til at overføre til PBS.

0 0
hotpop 07-08-2012 21:52:42

M1 og Telia har også problemer til tider.

0 0
03-08-2012 21:29:47

Om telenor også ville have været så flinke og hurtige til at læse den lille sag, hvis der ikke havde været den reaktion..... Selskaberne burde tage sig gevaldigt sammen...... Har selv indtil videre ventet snart 3 måneder på at få flyttet et Nr.....

0 0
hotpop 07-08-2012 21:51:40

Det kan jeg garantere dig at de ville.
Tjek selv siden, og hvor hurtigt kunderne fik svar FØR sagen med Anders kom frem.

0 0
Per 04-08-2012 10:30:10

Hvis du har ventet 3 måneder på at få flyttet et nummer, så er det "modtageren" af dit nummer den er gal med, for du kan endda få nummeret flyttet, selvom du er i binding. Så en fejl er sket..

0 0

Om brug af cookies