Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenor ”forærer” en Xbox væk sammen med Lumia 925

Telenor ”forærer” en Xbox væk sammen med Lumia 925

Køb en Nokia Lumia 925 og få en næsten gratis Xbox 360. Sådan vil Telenor sælge Nokias nye topprodukt.

Nokia Lumia 925 (Foto: John G. Pedersen)
Nokia Lumia 925 (Foto: John G. Pedersen)

Rundt i detailhandlen ses fra tid til anden bundles, hvor der gives et ekstra produkt med, oveni det der købes, for at få kunder i butikken. Netop det princip vil Telenor benytte, når Nokia Lumia 925 lander i butikkerne torsdag den 15. august.

Købes der en Lumia 925 gives en Xbox 360 Slim med til foræringspris. Helt præcist koster det kunden 240 kroner ekstra, at få Xboxen med. I forhold til dagsprisen på 999 kroner for Microsofts spillekonsol, er der næsten tale om en gratis, eller i hvert fald meget billig, maskine.

Telenors privatkundedirektør Mikkel Torsting lover, at der ikke er noget bondefangeri under bordet, eller andre overraskelser med småt.

Penge fra Microsoft og Nokia

Tilbuddet gælder når man vælger abonnementet Fri+ 20 GB til 299 kroner om måneden sammen med telefonen. Xboxen betales over 24 måneder og koster så kun 10 kroner om måneden.

- ”Grundlæggende ønsker vi at få mere gang i salget af Windows Phone-telefoner, og her har vi sammen med Microsoft og Nokia, fundet en mulighed for at understøtte opmærksomheden,” siger Mikkel Torsting.

Xbox-tilbuddet financierers af Telenor, Microsoft og Nokia, der alle har kastet penge i puljen.

- ”Vi har nogle tusinde Xbox på lager, så kampagnen kører indtil hylderne er tømt,” slutter Telenor-chefen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Onkel_Per 06-08-2013 15:22:19

Grundlæggende ønsker vi at få mere gang i salget af Windows Phone-telefoner...

Øhhhh, hvorfor?

Set fra telefonselskabets side er det vel lige meget om abonnenten har en Android, iOS, Blackberry, Windows Phone... smartphone.

0 0
hotpop 06-08-2013 17:24:44

Fordi det er et kedeligt og mystisk styresystem.
Har selv haft en windows phone til låns mens min egen android telefon blev lavet, og jeg skal aldrig have en windows telefon.

0 0
TF 06-08-2013 17:43:07

Smag og behag jeg foretrækker klart WP frem for et rodet og langsomt OS som android, WP er ligetil, hurtigt, nemt og overskueligt, frem for alt virker det færdigt bygget lige som ios.

0 0
Frederik 06-08-2013 19:04:31

Tja, det er kun lige så rodet som du gør det til. Android kan faktisk være det mest overskuelige af dem alle. Det afhænger kun af dine evner til at holde din telefon overskuelig og simpel.

I Ios er du tvunget til at se på ikoner du måske ikke skal bruge så ofte og i WP får du information overload hvis du ikke også passer på der.

0 0
07-08-2013 12:35:44

Lad ham bare :D Med snart 80% af markedsandelen i verden, må man sige at det vist ikke er alle der finder android uoverskueligt.

0 0
07-08-2013 14:00:47

Markedsandel på 80%
hmmm
nå, men under alle omstændigheder så er der Nokia jo kommet med 520 og den er prismæssigt et rigtigt godt bud på at ændre på det da den er væsentligt bedre end low end android telefonerne..

vedr. Overskuelig eller ej så er det jo en smagssag og jeg brød mig absolut ikke om den HTC jeg en kort periode havde til rådighed.
alt for meget arbejde i opsætningen og vedligeholdelse.

windows phone syntes jeg bare kører. så enig med thomas f

0 0
07-08-2013 22:41:05

Yup 79% af alle smartphones i Q2 var android mobiler....

http://m.cbsnews.com/storysynopsis.rbml?&pageType=moneywatch&catid=57597453&feed_id=76&videofeed=43&nb_splitPage=0

0 0
Alfix 11-08-2013 12:31:41

Mæhhhhhhh

0 0
Frederik 12-08-2013 10:03:10

Troll.

0 0
Frederik 07-08-2013 21:15:22

Ja det kører.. problemet er at det er hverken fugl eller fisk.. det er ikke så stilet som iOS og deres iPhone og til gengæld kan man ikke customize det lige så meget som android og samtidig kan man ikke have en ren forside men man skal se på de tiles hele tiden. Jeg tror desværre at WP i dets nuværende form kun vil appellere til en niche i markedet og kommer således ikke rigtigt til at true iOS og især Android.

0 0
Allan 08-08-2013 09:28:13

WP er netop både fugl og fisk.
Det virker, det er overskueligt, stilrent mobil OS, sikkert, hamrende stabilt, og kan bruges prof. i modsætning til noget andet mobil OS.
Og så er det i den grad en truslen mod Android og IOS, når app udvalget først har nået de nødvendige højder.

0 0
Frederik 08-08-2013 10:02:18

Ja sådan kan man godt vælge at se på det.. jeg synes bare at kompromis'erne for store i begge ender.

0 0
TF 07-08-2013 22:03:49

Jeg tror du har ret ang ios men jeg tror så også at WP/Nokia er en seriøs trussel mod android midrange og low da det køre så meget bedere end android på mindre hardware og der er en del der bare vælger android fordi det er billigt og ikke har brug for androids mange muligheder, men hellere vil have en nem og hurtig mobil til lav pris.

0 0
Frederik 08-08-2013 10:03:59

Hvor længe kan WP være førende på dette område? Nu hvor Android Jelly Bean er ude og telefoner samtidig bliver hurtigere, så tror jeg desværre at WP var 1-2 år for sent på den hvis de skulle nå at blive dominerende på baggrund af at deres telefoner skulle køre bedre end mange android telefoner.

0 0
07-08-2013 11:59:52

Frederik
det er netop det der er problemet med android
at det er din evner der bestemmer hvor overskuelig det er.
windows phone er uanset hvad det mest overskuelig styresystem der findes på marked og alle kan på få minutter lære det at kende, at det så er et minus for en teknik "nørd" (sagt på pæn måde)som dig er så en anden sag.

0 0
Allan 06-08-2013 17:38:02

Kedeligt og mystisk styresystem. :-D det er da det dummeste jeg har hørt længe.

iPhone er noget håbløst lort der ikke engang formår at gennemføre et alm. opkald uden udfald. Skod, aldrig mere Apple og iPhone her.

Andriod er også noget skrammel, det er rodet, grimt og ustabilt ad hel... til, slukker og genstarter i tide og utide. Aldrig mere Andriod her.

Windows Phone er prof. og spiller maks. For ever WP.

0 0
Peter Frederiksen 07-08-2013 00:10:55

http://goo.gl/j20aq7

0 0
TF 06-08-2013 20:04:26

Jeg vil så sige jeg har ikke haft udfald på mine opkald da jeg havde iphone, mon ikke du har haft ringe dækning istedet.

0 0
Kim 06-08-2013 15:30:14

Både og. Foreløbigt har WP ikke nær lige så meget signal-datatrafik som iOS / Android. Det er fordelen ved manglen på apps, at nettet ikke ligges ned af en masse nytteløs signal-trafik, fra apps som alligevel aldrig bruges ;)

0 0
Frederik 06-08-2013 15:48:41

Spoken like a true fanboy ;-)

Det er ikke fordi jeg som sådan har noget imod MS, og jeg har ejet 4-5 forskellige Windows Phones nu.. det er ganske okay telefoner, men heller ikke mere end det. Jeg må indrømme at jeg keder mig med min Lumia 920.. næste gang bliver det helt sikkert en iPhone eller Android.

0 0
Kim 06-08-2013 16:20:30

Og bare for god ordens skyld, hvad er jeg så fanboy af? WP, Microsoft, Nokia, teleselskaberne..? ;)

0 0
Frederik 06-08-2013 16:33:40

Det lignede at du var en WP fanboy da du lige skulle nedgøre Android og iOS et sted i dit indlæg.. men ja, jeg kan da godt se at WP brugere sikkert bruger mindre data end de andre platforme, men jeg tror ikke det er så stort et issue at det skulle være grund nok til at de store teleselskaber ønsker at promovere WP. Jeg tror de gør det for at intensivere konkurrencen og dermed håber de vel på længere sigt på nogle federe smartphones folk får lyst til at bruge penge på i stedet for at folk til sidst ikke kan se forskel på hvilken en der er den nyeste og hvilken en der er sidste års model. Med tre store spillere må man gå ud fra at mængden af innovation stiger i forhold til et duopol.

0 0
Kim 06-08-2013 19:46:14

Jeg "nedgjorde" ikke hverken iOS eller Android. Hvis jeg nedgjorde noget var det udviklerne, og måske i nogen grad brugerne, men ikke systemerne som sådan.
Det er ikke OS'ernes skyld folk syntes det er optur at have 359 apps installeret, der alle trækker signaltrafik, selvom de kun bruger de 50 til tider, og de 20 reelt.

Og det er lige så meget ris til egen røv; Når din iPhone taber kald, eller generelt performer dårligt netværksmæssigt, så er det sikkert fordi du har for mange apps installeret, der alle skal tjekke ind hvert andet sekund, for at tjekke om der er ny udvikling i Den Store Tabel...

0 0
Frederik 06-08-2013 21:07:52

Jeg synes dit indæg er baseret på mange antagelser. Ja, selvfølgelig kan du finde brugere med rigtig mange apps installeret, men det gælder vel alle platformene. Det generelle problem med WP er manglen på officielle apps selv af de store slags. Hvor er f.eks. Groupon? Jeg ved at app'en har været klar i over et år da jeg har set den i den amerikanske store. Hvorfor gør de den da for h..... ikke tilgængelig i den danske? Det kan simpelthen ikke skyldes rettigheder, osv. da Groupon for længst blev introduceret på Android og Apple telefoner i DK. Og det er bare et eksempel. Det handler ikke om at have mange apps men at have dem folk bruger og gerne før konkurrenterne hvis man er seriøs omkring ens produkt.

0 0
Frederik 07-08-2013 09:13:06

Jamen hvis du læste mit indlæg og hvis du kendte mere til iOS og Android, ville du vide at Groupon allerede er tilgængeligt i DK. Så vi ved altså at der ligger en færdigudviklet Groupon app klar i WP Marketplace og vi ved at Groupon er til stede i DK på konkurrende platforme og sådan har det været længe... jeg undrer mig bare over hvorfor MS ikke gør den tilgængelig for os danskere.

0 0
Kim 07-08-2013 10:40:30

Jeg fristes så til at skrive, at hvis du kendte mere til Groupon, og ellers læste mit indlæg, så ville du vide at Groupon er regionalt inddelt. MS kan derfor godt gøre Groupon US appen tilgængelig, men du vil kun kunne bestille US groupons.

Det er Groupon DK der skal lave en porteret version der understøtter deres tilbud til WP, ikke MS. MS har jo næppe en interesse i at vi ikke får en Groupon app...

0 0
Frederik 07-08-2013 20:54:48

Ja? Det er groupon DK der skal portere app'en men det er vel også i Microsofts interesse at det sker da det er Microsoft der har et problem med en platform der stadig kæmper i forhold til konkurrenterne. Hvorfor er den app ikke blevet porteret for længst?!

0 0
Kim 07-08-2013 22:28:45

Du nægter jo at fatte hvordan det hænger sammen - ligesom hverken Google eller Apple har medvirket til at Groupon er kommet til deres platforme, er det ikke MS DK der står for at portere Groupon DK til markedet.

Det kan sagtens være i MS DKs interesse, men det betyder ikke nødvendigvis at det er i Groupon DKs interesse.
Desuden så er der nok en række andre apps, som MS DK arbejder hårdere på at få til WP platformen.

0 0
Frederik 08-08-2013 05:24:38

Nej det er dig der nægter at fatte at jeg ikke er enig i dit synspunkt. MS har tidligere betalt udviklere for at lave apps på deres platform. Da de fortsat er markedsudfordreren, bør de være med til at sikre at de store apps når ud hurtigst muligt. Det er vel ikke så svært at fatte?

0 0
Kim 08-08-2013 08:05:15

Det er jeg skam helt med på - jeg tror bare at der er andre, nationale, apps som det er langt vigtigere for MS at få til WP.
Og internationale for den sags skyld, der er det nok bare the big guns i US der arbejder.

Jeg har meget svært ved at følge at det er katastrofalt at der ikke er en dansk Groupon app. Og igen, så er det primært Groupon DK du skal rette din harme imod.

0 0
Frederik 08-08-2013 10:05:09

Nu var det jo også blot et eksempel som jeg skrev. Hvis du ser John Gs anmeldelse af denne mobil, kan du høre at han lister en række store apps op som ikke eksisterer og det er egentlig ikke i orden på nuværende tidspunkt at så store apps stadig mangler.

0 0
Peter Frederiksen 08-08-2013 13:15:07

@Frederik

Problemet som Kim også er inde på er, at det burde ikke være Microsoft ´, som skal levere de store Apps, men dem som laver appsne til f.eks. IOS og Android..

Men det skyldes nok at WP ikke sælger...

Og at WP ikke har fået et gennembrud på US markedet, som stadig roder rundt på en markedsandel på ca. 3%
http://goo.gl/yvTDDj
(Verizon har bidraget med 0.1% med Lumia 928)

Det ser ikke godt ud for Lumia 1020 med de tidlige rapporter om, som har beskedne salg når det er bedst..
http://goo.gl/S7Grih

No Users->No Apps->No Users...

0 0
Frederik 08-08-2013 14:02:33

Ja det har jeg forstået forlængst men manglen på store apps skyldes selvfølgelig det lille kundesegment og sådan kører det i ring indtil MS gør noget da det lige i øjeblikket vil være en størst fordel for dem at de manglende apps kommer.

0 0
Frederik 08-08-2013 14:03:34

Og derfor holder jeg fast i min kritik af MS vedr. manglen af apps på platformen. Længere er den ikke :-)

0 0
Alfix 11-08-2013 12:30:17

http://www.youtube.com/watch?v=FuiX9mlDY9E

0 0
Alfix 11-08-2013 12:31:00

Det er det jeg har at sig til alt det lort som folk dog kan fyre af

0 0
Frederik 12-08-2013 10:02:54

Hvad med at bidrage til diskussionen i stedet for? Eller du har måske ikke noget intelligent at sige?

0 0
Kim 08-08-2013 11:03:58

Og MS gør alt hvad de kan bagom kulisserne. Der er bare stadigt også grænser for, hvor meget de kan gøre for at få de store apps over. I sidste ende er det de store apps der afgøre hvilke platforme de vil understøtte.

Der er jo også en række apps der kun er på hhv iOS eller Android, men ikke den konkurrerende. Flipboard er et rigtigt godt eksempel på en stor app, der længe kun har været op iOS.

0 0
Frederik 08-08-2013 12:26:00

Det gør de givetvis. Eneste problem er at det kan den enkelte forbruger jo være ligeglad med når vedkommende konstaterer at der mangler en app og at man heller ikke ved hvornår eller hvis den kommer.

0 0
Kim 06-08-2013 21:43:45

Naturligvis gælder det alle platforme - men så alligevel ikke, for de maget app-tunge brugere skifter jo netop ikke til WP af samme grund. Det er ikke antagelser, men logik.

I forhold til Groupon, så må du huske på at det er et international firma, med nationale datterselskaber. Så at der findes en Amerikansk groupon app er langt fra det samme som at den vil give mening i DK på WP platformen.

... og den vigtigste pointe i den sammenhæng - det er jo Groupon DK der mangler at lave noget, ikke Microsoft og slet ikke Nokia. Det er nok den største og mest udbredte misforståelse at det er MS/Nokia der er bagud. Det er Groupon og de andre app leverandører der mangler at komme på vognen!

0 0
Peter Frederiksen 07-08-2013 02:26:42

Hvilket er noget sludder...

De tunge apps er streaming tjenester, som youtube (især HD), Netflix, pandora, spotify, wimp og mange lign. hvilket jeg går udfra at disse tjenester også er på WP?

Af baggrund tjeneste på min droid kan jeg se i mit dataforbrug ligger på under en megabyte om dagen, hvor topscorer er G+ med 10mb på et måned!

0 0
Kim 07-08-2013 08:05:59

Nej det er netop ikke noget sludder, fordi det ikke handler om datamængden med selve forbindelserne. Det er derfor at man skiller mellem datatrafik og signaltrafik.

Når dit vatterpas tjekker for ny udvikling hvert andet minut, så er det det jeg kalder nytteløs signaltrafik, hvor det omvendt ligger i f.eks. de sociale apps DNA, at det er det de skal gøre.

Nu kunne jeg kun finde en relativt gammel artikel her, der omhandler emnet. Og den handler så primært om om Android, det beklager jeg.
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/android-mobiler-overbelaster-mobilnettene,lid.16160/

0 0
Peter Frederiksen 07-08-2013 10:22:19

Der er sket noget siden 2.3 gingerbread dagene...

OG kunsten for teleselskaber er at sælge flere GB i deres abonnementer...

0 0
Kim 07-08-2013 10:37:04

Igen drejer det sig ikke om trafik - dit vatterpas sender ikke flere Mb afsted for at tjekke kalibreringen eller om "about" skal opdateres.

0 0
Peter Frederiksen 07-08-2013 22:36:20

Vatterpas?!? link?

0 0
Kim 07-08-2013 22:48:42

Nej det er netop ikke noget sludder, fordi det ikke handler om datamængden med selve forbindelserne. Det er derfor at man skiller mellem datatrafik og signaltrafik.

Når dit vatterpas tjekker for ny udvikling hvert andet minut, så er det det jeg kalder nytteløs signaltrafik, hvor det omvendt ligger i f.eks. de sociale apps DNA, at det er det de skal gøre.


Vatterpasset er et eksempel på en af de mange apps, der bruger en masse nytteløs signaltrafik. Primært pga dårlige, selvglade og/eller optimistiske udviklere, der ikke har en realistisk tilgange til behovet for opdatering af appsne

0 0
Peter Frederiksen 08-08-2013 11:43:47

Men kan du ikke smide nogle links, som bekræfter dit Postulat?

0 0
Kim 08-08-2013 13:11:13

Det bliver lidt langhåret, men Cisco har f.eks. lavet en rapport om emnet sidste år:

http://downloads.lightreading.com/wplib/cisco/HR_Cisco_LTE_Signaling_WP_Final.pdf

Desuden nævnes signalerings trafik oftes som en faktor, når f.eks. Ingeniøren dækker antenneudfordringer:

http://ing.dk/artikel/tdc-smartphones-er-darlige-til-3g-telefoni-129611

Og mobilsiden har det ofte også med, uden at gå i dybden med hvad det dækker over. Det tætteste vi kommer, er dette "angreb" på gratis spil

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/gratis-spil-aeder-datatrafikken,lid.24609/

0 0
Peter Frederiksen 08-08-2013 20:32:26

Du begynder at snakke kinsisk, først handler det om vatterpas, nu handler det om dårlige antenner til vores egen Eldar murtazin iform af John Strand.

Kim, hvor vil du hen?

Jeg vil have vaterpas linket?

0 0
Kim 08-08-2013 21:55:29

Peter, læs hvad jeg skriver! Det handler ikke om et vatterpas, vatterpasset er et eksempel, jeg aner ikke om du har installeret et vatterpas på din tlf!

0 0
Peter Frederiksen 10-08-2013 03:25:17

"Vatterpasset er et eksempel på en af de mange apps, der bruger en masse nytteløs signaltrafik. Primært pga dårlige, selvglade og/eller optimistiske udviklere, der ikke har en realistisk tilgange til behovet for opdatering af appsne"

så kommer du med link om dårlig antenne, nået cisco og John Strand med hans historie om Telenor i Norge brød sammen på grund af signaleringstrafik, hvilket er Usandt...

http://mobil.nu/blog/nyheder/telenor-vaerste-nedbrud-i-18-ar-9448

"The Docomo spokeswoman explained to Light Reading Mobile that the operator was in the process of upgrading its network on Jan. 25 to cope with the increase in signaling traffic from smartphones. Within hours of the new system being activated, it was not able to cope with the level of traffic, which is something the operator did not expect, she explained. The service outage started at about 8:30 a.m. and lasted until about 1:00 p.m.

This sounds like a network upgrade that went wrong for Docomo and caused the outage."

Selvfølgelig sker der en eksplosion i signalering trafikken i takt med at der kommer flere og flere smartphones på market, og det er ligemeget om det er WP, BB, Android eller IOS.

Da alle har Push notifikation, exchange, facebook, Voip, mail osv... Nogen Apps er værre end andre, f.eks. i NSN Voip test var Skype den værste...

Men faktum er Lumia 925 er fladet med 1000 kr i DE på 1 1/2 måned...

Elgiganten har den som pre order til 4199 og Proshop koster den 3600 kr. og kan købes idag....

"But more significantly, Windows Phone is on the verge of disappearing in the United States and parts of Western Europe"
http://goo.gl/kSE2O

"”Grundlæggende ønsker vi at få mere gang i salget af Windows Phone-telefoner, og her har vi sammen med Microsoft og Nokia, fundet en mulighed for at understøtte opmærksomheden,” siger Mikkel Torsting."

Hvilket man nok skal se Telenors, Nokia og M$ "tilbud" i og ikke alt muligt andet...

0 0
Kim 10-08-2013 14:37:04

Eftersom du tydeligvis ikke besværer dig med at læse det jeg skriver, så gider jeg heller ikke spilde min tid på det du skriver.

Der er færre apps til WP, derfor naturligt mindre signalleringstrafik. Derfor kan Telenor have en interesse i at udbrede en anden platform end iOS/Andriod, men det har jeg ikke skrevet at de har. Det ville jo bare være at tisse i bukserne for at holde sig varm.

Signalleringstrafik er blandt de største udfordringer for teleselskaberne. Punktum. At der ikke skrives en masse pop-artikler her eller på andre mobilsites om emnet, skyldes at det er kedeligt. Men det er f.eks. også derfor at LTE-netværk i New York og andre (rigtige) storbyer har langt større validitet end i f.eks. Danmark, hvor problemerne er relativt små. I New York er det stort set umuligt at trække trafik over 3G nettene, fordi de er overbelastede af især signalleringstrafik.

0 0
Peter Frederiksen 12-08-2013 11:34:38

Signalleringstrafik er blandt de største udfordringer for teleselskaberne. Punktum.

Ja, Om der er mange eller få apps, er ikke problemet, men det er bestemte apps...

Hvor teleselskaberne har Root of Problem, som er IM, VOIP, SNS, Push Email og P2P apps..

Disse Apps findes også på WP, så dine argumenter bliver skudt i sænk...

NSN, SK Telecom og Samsung arbejder på at SmartPush..
http://goo.gl/0Hozm7

Huawei
http://goo.gl/SfAYm3

Ericsson
http://goo.gl/31pHVm

0 0
Kim 12-08-2013 12:15:19

Som jeg jo har skrevet, er der naturligt forskel på f.eks. de sociale apps, hvor det ligger dybt i deres DNA at de skal bruge en masse signaltrafik, og så andre hvor det er "unødigt" og bare spild.

Og med 1 mia. apps af mere eller mindre tilfældige udviklere, med forskellige behovsanalyse er nødvendigheden af brug af signaltrafik, har Android en større sandsynlighed for at der anvendes unødig signaltrafik end WP.
Af den simple årsag at WP brugere har færre apps, grundet et mindre udvalg.
Det var mit argument, igen hvis du gad at læse hvad jeg skrev, og det er på ingen måde skudt i sænk.

0 0
Peter Frederiksen 12-08-2013 21:19:18

Nu har jeg henvist til teleselskaber og producenter af udstyr og software til industrien..
Som påpeger at roden til alt ondt er IM, VOIP, SNS, push beskeder og emails.

Og der ikke 1 milliard apps, men 1 million.

Og hvor mange disse pruttegenatorer og data slugende vaterpas apps og lign. lavet af primært dårlige, selvglade og/eller optimistiske udviklere der ikke har en realistisk tilgange til behovet for opdatering af apps finder frem til masserne?

0 0
Kim 12-08-2013 22:26:04

sorry, 1 mio. apps.

Men Peter, troll du bare løs; HTC laver jo også fantastiske kameratelefoner, så fakta er tydeligvis ikke et begreb du operere med.

Og da det nu ville være 5 eller 6 gang jeg skulle gentage det samme, der vælger jeg at trække stikket. Hvis du vil have et svar fra mig, kan du bare kigge op i toppen af posten, så hyg dig!

0 0
Kim 06-08-2013 16:07:29

Der er ikke meget fanboy over det - spørgsmålet var om teleselskaberne kunne have en interesse i hvilket styresystem der anvendes, og det kan de pt. fordi fraværet af apps til WP gør, at der naturligt gennemsnitligt er færre apps der trækker (nytteløs) trafik i nettet.

At den mest positive vinkel på manglen af apps jeg kan komme med er, at WP trækker mindre trafik i nettet, det er ikke ligefrem et salgsparmeter jeg selv ville gå efter...

0 0
Frederik 06-08-2013 14:24:42

Det er et typisk tegn på et skidt produkt hvis de tyer til at sælge en telefon på baggrund af at man så får en spillekonsol med.. hvis telefonen var populær eller efterspurgt, ville dette ikke være nødvendigt.

0 0
Jannick Christensen 12-08-2013 09:33:57

Ja sådan kan man hurtigt komme til og se på det.
Men hvis du har fulgt lidt med, vil både Lumia 1020 og Xbox One udkomme senere på året. Derfor er det ikke en dum idé, at smide gamle Xbox konsoller med i dealen, for at skabe bredere interesse for telefonen.

Mange vil måske tænke, de gerne vil give en Xbox i gave til en eller anden, hvis de nu alligevel skal have ny telefon.

Konsollerne bliver alligevel ikke dyrere, jo tættere vi kommer på release af de nye. Så hvorfor skulle man ikke (set fra microsofts side), forsøge at sælge så mange som muligt af de snart udgåede konsoller?
Nokia har været kendt for kvalitetstelefoner gennem mange år, så hvorfor skulle de ødelægge det nu?

0 0
07-08-2013 11:51:21

Troll
så samsung fjernsyn er ligeledes dårlige produkter.
tillader mig at latter, det er sgu for langt ude...

0 0
07-08-2013 11:52:56

Den var til Frederik og august

0 0
Frederik 07-08-2013 20:56:56

Så bare fordi du ikke er enig er vi andre trolls? Jeg har været WP bruger i over to år, men nu må jeg bare erkende at de stadig ikke kan følge med konkurrenterne og jeg skifter min L920 ud med en fra en af de to konkurrende platforme næste gang.

Og Samsung fjernsyn er ikke dårlige produkter. Det var derfor jeg skrev at det er et typisk tegn på dårlige produkter. Der vil altid være undtagelser, men derfor ville jeg da stadig hellere have et Sony tv eller B&O hvis jeg drømmer lidt :-)

0 0
07-08-2013 21:53:20

Frederik
Jeg har bemærkede dig før og været enig med dig før og uenig. Men at påstå at Nokia Lumia 925 er et dårligt produkt er så forkert at det fik mig til tasterne igen..

At NL 925 bliver solgt hos telenor med Xbox kan skylde flere ting og du gætter på det er fordi NL925 er et dårligt produkt
Det mener jeg er en fejl, vi er ude i gætterier her og min budt er mere at den får det svært fordi at Nokia Lumia 1020 er på trapperne og at det er topmodellen i Nokia. Derfor forsøger man at hjælpe salget på vej. Det finder jeg faktisk ikke der er noget galt i!!
Vedr. Kvaliteten af 925 så er selv normalt meget Nokia negative sites ude i at det er den bedste på marked lige nu. Indtil 1020 kommer..

Jeg mener bestemt at kunne huske at du selv har bemærket 920 var for tung og tyk, Nokia har lyttet og værsgo 925 tyndere og lettere men stadig med alt det gode fra 920 og forbedret software og kamera oveni..


Samsung del var til august...

0 0
Peter Frederiksen 07-08-2013 22:35:39

Det er ikke fordi jeg syntes, at Nokia laver dårlige produkter, det er OS og ecosystemet der er en Lackluster hos forbrugerne (og især High End), hvilket gør det overall et dårligt produkt... baseret på markeds andel og vækst..

0 0
Frederik 08-08-2013 13:58:07

Enig.. dog er jeg lidt skuffet over at min hvide L920 'giver sig i siden hvis man trykker sammen om den.

0 0
Frederik 07-08-2013 22:03:50

Du må forveksle mig med en anden med samme brugernavn. Jeg synes netop at vægten og tykkelsen på Lumia 920 er en af de positive ting. Jeg ejer den selv ;-)

Grunden til at jeg tror det er et halvskidt produkt er at telefonen bygger på et år gammel teknik samtidig med at de nu har fjernet trådløs opladning og samtidig med at systemet jo stadig mangler apps..

0 0
Peter Frederiksen 07-08-2013 01:33:19

@Frederik

Det har du absolut ret i...

Nokia har et problem, som jeg ser det, og det er Lumia 920, som er næsten 2000 kr billigere, som mange andre mags har påpeget, samt at Lumia 920 kommer til at få de samme features (Amber).

Man kan se 925, som en upgrade eller man kan se den som en downgrade specs og feature (f.eks. QI)mæssigt, og den extra linse ser ikke ud til at blive den store betydning...

Et andet problem er Lumia 520....

"Usually the number one place in our top lists is claimed by a powerful, flagship smartphone but as you can see here that's not always the case will the incredibly affordable Lumia 520 grabbing the "Best Windows phone" title."

http://goo.gl/7PrHfm

Det er imponerende at Nokia har kunne lave WP8, som køre ligeså godt, som en topmodel til 1299kr, men jeg kan ikke lade vær med at tænke, hvad ville så incitament til købe en Lumia 620 el. 720? specielt efter den også er blevet discounted til 888kr i elgiganten?

0 0
Kim 06-08-2013 15:27:34

Ja, det er det, det viser alle de tidligere eksempler på det jo tydeligt..?

Desuden skal du jo huske på, at Microsoft nok har et restlager af Xbox360 der ikke sælger skide godt. Alle venter jo på den nye.
Det er nok nærmere Xboxen der mangler efterspørgsel.

0 0
TF 06-08-2013 21:29:27

Det lyder som en meget rigtig mulighed.

0 0
August 06-08-2013 14:53:44

Præcis! Ville Apple nogensinde give en iPod Classic væk, fordi man køber en Mac?

Det virker sgu lidt desperat, når man i elektronikforretningerne ser Samsung TV, hvor der på salgsteksten skrives:

"Køb Samsung 46" Full HD TV og få en mikroovn med i købet"!!!!

That´s what I call cheap business.

0 0
Martin 06-08-2013 19:24:30

"Præcis! Ville Apple nogensinde give en iPod Classic væk, fordi man køber en Mac?"

Nej, Apple gav ikke engang en 'Lightning to 30-pin Adapter' med deres nye iPhones og iPads da de skiftede stik.

Det ville stort set ikke gøre dem noget at forære sådan et stik væk for at glæde deres trofaste kunder. I stedet opkræver de ekstra $29 per stik.

De ved deres fans er så hjernevaskede, at de til enhver tid vil kunne tørre røv med deres dem og få et "tak" og et buk tilbage.

0 0
TF 06-08-2013 20:00:45

Jeg har aldrig modtaget et adaptor stik med en mobil ved stik skift og jeg kender ikke til et firma der har gjort det du syntes apple skulle, gør du ?

0 0
Kim 06-08-2013 20:16:08

Nokia har da leveret op til flere forskellige adapters med ved deres stikskifter. Det mener jeg bestemt også at have set andre producenter gøre.
Nu har jeg selvfølgeligt ikke oplevet det i nyere tid efter at alle produ... alle producenter pånær Apple, har standardiseret.

0 0
TF 06-08-2013 20:22:30

Jeg kan nu ikke huske at have fået en og iværtfald ikke til en smartphone, jeg kan heller ikke se hvorfor de skulle ligge en ved, man får jo ny lader med det nye stik med og det er jo langt fra alle der bruger andet extra udstyr og der er jo ingen grund til de mange skal betale extra for nået de ikke skal bruge bare fordi de få vil have det med.

0 0
Kim 06-08-2013 20:34:23

Og igen, af alle burde Apple give en adapter med når de skiftede stik. Der er trods alt ikke andre producenter, der har B&O anlæg, biler osv fitted til et helt særligt stik, som kun de bruger.

0 0
TF 06-08-2013 20:40:22

Ok jeg tillader mig at være uenig, jeg syntes det er fint de sælger det ved siden af så alle dem der ikke har brug for det ikke ender med at betale extra for nået de ikke har brug for.

0 0
Kim 06-08-2013 20:43:59

I Foxconn priser snakker vi en 7-8 øre's produktionspris. I Apples design model kan omkostningerne med rigtigt god vilje og dårlige forhandlingstekniker snige sig op på 1 krone. I salg til dig, med Apples normale markup, burde det ikke være mere end 15 kr. Dvs. ikke den store forskel i forhold til hele enheden.

0 0
TF 06-08-2013 21:28:41

Det er da ligemeget hvad prisen er jeg vil stadig helst undgå at betale for det vis jeg ikke har brug for det lige meget hvad mærke.

0 0
Kim 06-08-2013 21:37:29

Jeg ville hellere have en enhed der var bagud kompatibel. Men smag og behag.

0 0
TF 06-08-2013 21:49:33

Jep smag og behag :-)

0 0
Kim 06-08-2013 20:30:56

Det har jeg, Nokia har haft overgangsperioder med flere oplade-muligheder.

Men når du skriver smartphone, hvor definerer du så det? For mig bekendt har alle smartphones kørt mini-usb eller micro-usb. Eller Apple-usb... ;)

0 0
TF 06-08-2013 20:35:56

Jeg tænker helt tilbage til windows mobile og symbian start.

Jeg har prøvet mange mobiler med mange stik, specielt nokia, men jeg har nu aldrig fået en adaptor, men jeg har nu heller aldrig haft brug for en, man får jo hvad man skal bruge i vær mobil pakke.

0 0
Kim 06-08-2013 20:47:04

Det er helt rigtigt at f.eks. Nokia har haft mange stik. Særligt husker vi stort rundt, der blev til lille rundt, som blev til stort (mini) usb for en kort periode, inden det blev micro-usb. Men de fleste modeller i overgangsfaserne havde flere tilslutningsmuligheder.

Det er jo selvfølgeligt ikke det samme som at der fulgte adaptere med, bare at de var bagud kompatible med seneste model, som jo i virkeligheden er pointen :)

0 0
TF 06-08-2013 18:02:47

Apple gav faktisk for 1-2 år siden en ipod med ved køb af en mac :-)

0 0
06-08-2013 14:17:55

det ville nu være rart om telenor var lidt hurtigere ude med prisen på telefonen.
det er jo i næste uge den bliver frigivet og både 3, callme og TDC har prissat telefonen

0 0
hotpop 06-08-2013 17:20:22

Og det er ikke sikkert den pris holder, så det er egentligt fornuftigt nok!

0 0