Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenor hænger HTC ud i kundebrev

Telenor hænger HTC ud i kundebrev

I et brev til kunderne giver Telenor uretmæssigt HTC skylden for et MMS-problem i HTC Wildfire, der i virkeligheden er teleselskabets egen fejl. HTC undrer sig.

Nogle Telenor-kunder har problemer med at gemme billeder fra MMS-beskeder på HTC Wildfire. (Foto: Mobilsiden.dk)
Nogle Telenor-kunder har problemer med at gemme billeder fra MMS-beskeder på HTC Wildfire. (Foto: Mobilsiden.dk)

Telenor-kunder, som har oplevet problemer med at gemme MMS-beskeder i HTC Wildfire, opfordres i et brev fra Telenors Servicecenter til at droppe mobilens indbyggede besked-del.

I brevet skriver Telenor, at “HTC anbefaler, at du downloader en gratis applikation ved navn ‘Handcent’”, som erstatning for mobilens eget SMS/MMS-program.

Der står også, at “HTC arbejder fortsat på højtryk på at løse problemet”.

Men Mobilsiden.dk kan nu afsløre, at fejlen slet ikke er HTCs, men derimod ligger i Telenors eget netværk, og det er Telenor selv, der opfordrer kunderne til at bruge den alternative applikation, og samtidig prøver at sende Sorte Per videre til HTC.

HTC undrer sig

Da Mobilsiden.dk kontakter HTC for at høre nærmere om problemstillingen og kundebrevet, viser det sig, at fejlen slet ikke er i mobilen, men hos Telenor selv. Og at indholdet i brevet står for Telenors egen regning.

- “Det undrer os, at Telenor sender den slags breve ud. Derfor har vi nu en dialog med dem om det, og om hvordan vi i fællesskab kan håndtere lignende sager fremover på bedste vis,” siger HTC’s pressechef Rikke Juul Hansen, til Mobilsiden.dk

HTC ønsker ikke at fortælle, hvilken indflydelse det falske brev får på samarbejdet med Telenor.

Telenor: Beklagelig fejl

Over for Mobilsiden.dk beklager Telenor brevet og kalder det for en “beklagelig fejl”.

- “Der er beklageligvis sket det, at nogen i Telenor har haft den fejlagtige opfattelse, at MMS-problemet skyldes hardwaren. Men der er tale om en kommunikationsbrist mellem medarbejdere hos os og HTC,” forklarer kommunikationsrådgiver Mads Rudbøl fra Telenor.

- “Vi er rigtig kede af, at vi er kommet til at skrive noget ukorrekt i brevet. Og da vi bliver opmærksomme på dette, stopper vi straks med at udlevere brevet til kunderne. Men der er heldigvis tale om ganske få sager”.

Telenor arbejder på, at løse de MMS-problemer i netværket, som har ramt HTC Wildfire - og i enkelte tilfælde også HTC Desire.

Link: Se kundebrevet fra Telenor (PDF)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

K 19-04-2011 12:13:42

Hmm, jeg har nøjagtig samme problem på min HTC Legend. Jeg kan dog underligt nok godt gemme billeder fra MMS-beskeder, som er sendt fra andre HTC telefoner.

Efter at have mailet frem og tilbage med HTC's support, får jeg følgende svar:

"okay - det ligner at det er en general software fejl i den opdatering du har hentet -

jeg vil eskallere sagen videre til vores udviklere som vil tage udvikle en opdatering som vi løse dette problem"

0 0
Dan 18-04-2011 18:04:40

Telenor er også fortid for mig!

Kan ikke, at alle mine samtaler falder ud og bliver afbrudt hele tiden.

trods det er i københavn, at jeg færdes og ikke udkantsdanmark

0 0
Hotpop 18-04-2011 19:11:36

Tjah...
Håber ikke du er skiftet til TDC så...

0 0
RA 19-04-2011 12:18:59

til holle
hvad er der i vejen med TDC ???

0 0
Hotpop 19-04-2011 20:00:21

Dækning

0 0
Dan 18-04-2011 20:26:43

Nej det er blevet til 3
som jeg nu har haft lidt over en månedstid.

Super dækning, især bredbåndsdelen som gik helt galt hos Telenor

0 0
Shawn S. Ø 18-04-2011 16:11:08

Hvis det er et problem hos Telenor hvorfor kommer det så kun til udtryk på Wildfire og i enkelte tilfælde Desire ;)

Hmm mystisk

0 0
Mikkel 18-04-2011 15:27:58

Nu da Bibob kører på Telenors netværk, er det nærliggende spørgsmål, om det har påvirket disse kunder også. Jeg selv er Bibob-kunde med en Desire, og bruger rent faktisk ind imellem mms (utroligt nok). Jeg har dog ikke oplevet nogle problemer.

Andre?

0 0
Robert 18-04-2011 15:34:19

Ja nu hvis jeg ikke læser helt forkert var det Wildfire det var galt med. Men jeg er da glad for at jeg endelig fik skiftet fra Telenor, de kontaktede mig jo i tide og utide med nye tilbud.

0 0
Mikkel 18-04-2011 16:47:10

Der står i artiklen, at det i enkelte tilfælde også var Desire.

0 0
Robert 18-04-2011 20:15:55

Jeg læste altså helt forkert. Jeg skammer mig. :(

0 0
Hotpop 18-04-2011 15:41:43

Ja det er da træls at de vil gøre det godt for kunderne...

0 0

Om brug af cookies