Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenor hjælper når mobilkatastrofen rammer

Telenor hjælper når mobilkatastrofen rammer

Teleselskabet Telenor hjælper dag og nat, hvis telefonen ryger i toilettet eller i en tyvs hænder

Fotos: Telenor
Fotos: Telenor

Epinion har foretaget en undersøgelse af teleselskabernes gøren og laden, når kunderne får deres telefoner ødelagt eller stjålet, og på baggrund af denne undersøgelse, vil Telenor optimere deres egen respons, når uheldet er ude.

Undersøgelsen, der er bestilt af Telenor, viser, at godt en tredjedel af danskerne i undersøgelsen har oplevet at få ødelagt eller stjålet sin telefon, eller endda begge dele. I undersøgelsen fik over en tredjedel af kunderne ikke hjælp fra deres teleselskab ved en stjålet telefon, og næsten halvdelen fik ingen hjælp ved en ødelagt telefon.

Læs også: Paii - ny mobilbetalings-app

På baggrund af disse tal indfører Telenor en udvidet hjælp til deres kunder, der får navnet Emergency Care. Denne service betyder, at man kan ringe døgnet rundt og få spærret sit SIM-kort, og næste arbejdsdag vil Telenor ringe tilbage og tilbyde hjælp med praktiske ting, eksempelvis at fremskaffe en kvittering i forsikringsøjemed.

Telenor vil også investere i en stor ladning lånetelefoner, så det er muligt for deres kunder at få en lånetelefon, med samme styresystem, når uheldet er ude for kundernes egne telefoner.

Læs også: Mobilnet kræver milliardinvesteringer

”Vi vil gøre det så nemt som muligt at være kunde. For eksempel skal en kunde, der bruger Android til daglig ikke låne en iPhone. Vi tilbyder en telefon, der tilsvarer deres egen med samme styresystem, så de hurtigt kan komme videre,” siger Marek Slacik fra Telenor i en pressemeddelelse.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hotpop 18-03-2014 19:47:04

Du havde sikkert købt den sammen med et mobilt bredbåndsabonnement.
Det er jo to forskellige varer, så er det tilfældet er det da ok at de opkræver dig penge for et abonnement.

Hardwaren er du jo selv ansvarlig for.

6 1
carsten guldhammer 18-03-2014 14:45:13

det er ihvertfald på ingen måde det jeg oplevede da jeg var kunde hos lorte selskabet telenor

for ca 5 - 6 år siden da jeg var kunde hos dem fik jeg stjålet en tablet

jeg indgav politianmeldelse og fik at vide af politiet at jeg skulle tage kontakt til telenor for at få sporet den da de ville kunne hjælpe mig med det

men det ville lorte telenor ikke, detn eneste de ville hjælpe med var at kræve penge op for et produkt jeg ikke længere kunne bruge og stævne mig tel retten selvom jeg ikke havde brugt lortet da jeg hverken kunne få et nyt simort eller modem eller noget

men sådan er der jo så mange ufine måder at fylde sine lommer uretmæssigt på

men hold jer helvedes langt væk fra telenor, de gør nemlig ikke en skid for kunderne som de ellers vil give indtryk af

2 9
Desperate 18-03-2014 13:58:20

Så de har udvidet den lovpligtige mulighed for at få spærret sit SIM-kort, med et tilbagekald dagen efter? Så vidt jeg ved tilbyder alle teleselskaberne, at man kan ringe døgnet rundt og få spærret sin mobil. Problemet er ofte, at man ikke har nogen mobil at ringe fra, hvis det eks. sker på vej hjem fra byen og man ikke går sammen med nogen! Hvorfor ikke være innovative og tilbyde spærring af SIM-kort via NemID? Så kunne de sende en e-mail dagen efter og være klar, når man svarer tilbage.

1 2

Om brug af cookies