Telenor-kunder dropper fastnet

Mange flere mobile bredbåndskunder, færre fastnetkunder og øgede udgifter til markedsføring er resultatet af Telenors kvartalsregnskab.

Telenor-kunder dropper fastnet

Mobilt bredbånd har i de sidste par år været en af de få vækstlommer på det danske telemarked. Netop derfor har der fra Telenors side været stor fokus på at skabe en kundebase på dette område, også selvom det betyder, at man giver produktet gratis væk i en overgang.

I efteråret kørte Telenor en kampagne, som gav deres kunder gratis adgang til mobilt bredbånd i en periode, disse kunder begynder nu at komme ind i betalingsperioden, og det kan ses på omsætningen som stiger med to procent i forhold til samme periode sidste år.

I andet kvartal i år har Telenor fået 39.000 nye mobilkunder, dette indbefatter også dem med mobilt bredbånd.

Fastnetkunder falder fra

Alt imens mobilforretningen går fremad, falder antallet af fastnet kunder. Antallet af kunder med fastnet eller bredbånd, er dalet fra 555.000 i andet kvartal sidste år, til 513.000 i år, et fald på lidt over 7%.

Telenor fortæller, at det hovedsagligt er fastnetkunder som falder fra, danskerne er ikke interesserede i en telefon med ledning mere.

Kvartalsregnskabet viser et mindre fald i den rå drift, 373 millioner imod 381 millioner sidste år, det skyldes hovedsagligt øgede udgifter til markedsføring fortæller finansdirektør Thomas Zeihlund.

Seenste nyt om emnet

Redaktionen følger op med den seneste udvikling om temaet. mobilsiden gik et skridt videre. 8/4/2010 blev fortællingen ført videre med fortællingen WiMP – ny Telenor musiktjenesteKlik her og læs historien.. Se også seneste nyt om tematikken her.