Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenor-kunder får skræddersyet Android Market

Telenor-kunder får skræddersyet Android Market

Telenor og Google har indgået et samarbejde, og giver nu Telenor-kunderne specielle vilkår i online-butikken. Blandt andet bliver det muligt at købe apps over telefonregningen.

Telenors 200.000 kunder med en Android-mobil får nu adgang til en helt speciel version af Android Market.

Telenor og Google er nemlig indgået i et globalt samarbejde. 

-”Telenor vil ikke nøjes med at levere taletid og datapakker til kunderne, vi vil også give kunderne skræddersyet indhold og hjælp til at navigere i de mange nye muligheder, som smartphones og apps åbner for. Samarbejdet med Google er et vigtigt skridt, som ligger i forlængelse af vores andre initiativer i forhold til kundeservice og indhold på mobile enheder,” siger markedsdirektør Johan Rostoft fra Telenor.

I det skræddersyede Android Market bliver lokal-relevante applikationer fremhævet, ligesom det er muligt at købe apps over mobilregningen, i stedet for over kreditkort. Branchedata viser, at 70 procent af kunderne vælger at betale over telefonregningen, frem for kreditkort, oplyser Telenor.

Android Market registrerer automatisk, at der er tale om en Telenor-kunde, og viser en speciel forside i online-butikken.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Exert 17-11-2011 12:51:30

Det kan virke som en fin ting for kunderne, men hvis det betyder at opdateringer bliver yderligere forsinket, så ved jeg ikke rigtigt.
Spørgsmålet er om alle opdateringer skal igennem Telenor og rettes til, før de bliver skudt ud til kunderne.

0 0
Jonas_a 17-11-2011 21:03:48

Det tænkte jeg også på. 3's kunder klager tit over manglende eller forsinkede opdateringer.

En af fordelerne kunne være at man bedre kan styre børn og teenageres forbrug af spil og apps.
Kender personlig en, hvis barn havde købt spil og apps for 900,- i løbet af 3-4 dage!

0 0
Alex 16-11-2011 21:53:13

Heldigvis giver Telenor også mulighed for at blokere for betalingstjenester...

Denne blokade har vi i firmaet så man ikke kan købe apps og andet via telefonregningen.

0 0
Henrik 16-11-2011 17:58:17

Klart at betale over telefonregningen, hvis man har firma-telefon, og de betaler ens forbrug.

Personlig har jeg desværre ikke betalt firma-telefon, så jeg holder mig bare til mit kreditkort.

0 0
Per 16-11-2011 20:27:01

Tvivler på, at din eventuelle arbejdsgiver ville betale for dine køb i android marked.. Tror du kunne regne med en pæn reprimente hvis du gjorde det, uanset virksomhed..

0 0
Henrik 16-11-2011 21:45:40

En ting er at de ikke vil ha' det.
En anden er om de ser det.

Hvis de ikke får en detalieret regning, eller ikke gider kigge på den.
Så er en telefon regning bare en telefon regning.

Og hvis du alligevel bruger data i udlandet, til dit arbejde, så er der ikke så mange der vil ligge mærke til det, hvis du køber små ting i ny og næ

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 21:52:48

Så stor en virksomhed som jeg var ansat i, har altid en politik omkring brug af telefon. Men det var ikke forbudt at købe særtjenester på sin mobiltlf, og ej heller at bruge data i udlandet - hvilket jeg gjorde meget. Jeg skulle ikke bruge det i forbindelse med arbejde, skal jeg lige skynde mig at sige.

Jeg har også sagt nej til at få firmatelefon, fordi der var alt for mange restriktioner på, til at jeg kunne bruge det til noget fornuftigt, når man ser forholdet beskatning kontra forbrug.

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 21:00:41

Nej, det tror jeg ikke på Per. Men det er der desværre nogen der gør.

Det åbne Google bliver mere og mere lukket med det her. Ikke at det er et afgørende tiltag, men det er et skridt i den retning.

Du skal ikke tvivle på, om en arbejdsgiver vil det. Jeg har brugt min telefon til netop disse ting i et større firma, men firmatelefon. Da man bliver beskattet af fri telefon, kan man rent faktisk godt tillade sig det, medmindre det står i ens kontrakt. Jeg har da heller aldrig hørt noget for det, selvom det drejede sig om flere tusinde kroner på årsbasis.

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 18:47:21

Ja, umiddelbart virker det bare til, at Telenor gerne vil have snablen ned i pengekassen.

De gør det næppe for kundernes skyld i hvert fald.

0 0
Per 16-11-2011 20:29:07

Tror du virkelig selv på, at der er, bare én, virksomhed i DK, eller i verden, som uden indtjeningsøjemed, gør noget for kundernes skyld?

0 0