Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenor rydder op i abonnements-kaos

Telenor rydder op i abonnements-kaos

Telenor har kørt grønthøsteren igennem abonnementeslisten og reducerer antallet til en tredjedel. Men mobilen bliver dyrere at købe.

Telenor er nu et af de første hovedselskaber på markedet, der for alvor rydder op i det hidtil herskende kaos af abonnementer.

16 forskellige hovedabonnementer med en uoverskuelig mængde af varianter skæres nu ned til fem taletidspakker, hvor kunderne kan tilkøbe SMS- og datapakker til en fast pris.

Samtidigt med det fjernes opkaldsafgiften fra abonnementerne.

Dyrere mobiler

Telenors forårsrengøring betyder samtidigt, at mobilen bliver dyrere.

- “Alle de store teleselskaber binder et stort tilskud i halen på de dyre telefoner for at få dem til at se billige ud. Nu gør vi op med den tankegang og fjerner tilskuddet. Til gengæld gør vi abonnementerne markant billigere,” siger Telenors markedsdirektør Peter Berg.

Resulatet for kunderne er, at mobilen skal købes via en afdragsordning på 6, 12 eller 24 måneder.

Læs også:
 - Nu bliver mobilen dyrere at købe
 - Afbetalingsordninger gør mobilen dyrere 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hotpop 19-04-2011 20:09:54

Hvorfor kan et selskab som telenor, ikke finde ud af at ansætte kompetente indkøbere, så de kan sælge deres mobiler til en ok pris?

0 0
Jack 20-04-2011 02:15:43

Pyt da med det, vi har http://www.mobilpriser.dk

0 0
Hotpop 19-04-2011 20:07:37

Kunne det tænkes at i som abb. ryttere uden sans for loyalitet overfor selskabet, har været medvirkende til at de har droppet de tilskud i har levet fedt på så i kunne få en ny mobil (selv om den gamle virkede upåklageligt) og prale lidt igen....????!!!

0 0
Hotpop 19-04-2011 20:07:35

Kunne det tænkes at i som abb. ryttere uden sans for loyalitet overfor selskabet, har været medvirkende til at de har droppet de tilskud i har levet fedt på så i kunne få en ny mobil (selv om den gamle virkede upåklageligt) og prale lidt igen....????!!!

0 0
David 20-04-2011 09:51:07

Teleselskaberne har tilbudt et produkt, og der har været helt klare retningslinjer omkring det. Der er sket utroligt meget med mobiler de seneste år, jeg har skiftet ca. hver halve år, fordi jeg synes det er spændende og jeg elsker at have de nye smarte gadgets. At du så kun køber ny telefon for at prale, skal jeg jo ikke komme mig til last (tyv tror hver mand stjæler).

0 0
Jack 20-04-2011 02:13:07

stop det.. selskaber har selv bedt om deres kunder køber ny mobil hvert ½ år, andet har jo været idioti, når mobilen næsten var gratis, dem som betalte gillet er det som bare blev med den gamle og bare betalte ;-) jeg har selv betalt ful pris for mine mobiler de sidste 5 år og er en glad Lebara kunde, der har jeg sparet mange penge, selv om min mobil har været uden tilskud

0 0
Hotpop 20-04-2011 19:16:33

Stop det?
Næh, for jeg har ret :)

0 0
Jack 18-04-2011 15:04:20

Jeg begriber ikke, hvorfor det er meget dyre at snakke mere end hvad pakken lyder på

5 timer's pakke koster 130,- snakker du 5 ekstra timer koster de 5x60x 0,59 = 177,- ?

10 timer's pakke koster 180,- bruber man ekstra 10 timer koster de 10x60x 0,59 = 354 ?

med andre ord minut pris

2 timer's pakke = 66,66 øre pr minut
5 timer's pakke = 43,33 øre pr minut
10 timer's pakke = 30,00 øre pr minut
50 timer's pakke = 12,66 øre pr minut

men så betinger det også man bruger alle minutterne, magen til idioti

Det koster kun 19 øre hos lebara & 3 (hvis man er heldig at ha fået et "3minium" men til gengæld koster det så 49 øre at ringe op, men de er tjent ind på et opkald på over 1 minut, hvis det er minut afregnet

5 timer kkoster 5x60x 19 øre = 57 danske kroner og ringer i til kina koster det kun det halve, med lebara... ta jer sammen telenor, intet er blevet mere simpelt

0 0
Hotpop 19-04-2011 20:03:58

"Jeg begriber ikke, hvorfor det er meget dyre at snakke mere end hvad pakken lyder på"
Svar: gennemskuelighed. Det koster kr. 0,59 pr. minut på alle abb. at snakke ud over det inkluderede.

"men så betinger det også man bruger alle minutterne, magen til idioti"
Svar: ja set er samme stup som Onfone, M1 m.m.

Lebara?
Svar: de har vist også kun mobil abb. (get it!?)

0 0
Jack 20-04-2011 02:09:40

Hvad mener du ?

Lebara har alt hvad ander også her bare meget mere simpelt og gennenskuligt ;-)

Hvis det er mobil data du hentyder til, så er det lige kommet i år, 50 kr. pr 1000 MB.

Har ikke til dato set andet abb. som kan måle sig med Lebara på nogen måde, så undre mig el del hvorfor de aldrig bliver nævnt når der sammenlignes priser her på siden ?

0 0
Hotpop 20-04-2011 19:11:55

Ja det er billigt, og nogle steder skal de jo tjene, og det er på data!
49 Kr. for 1 Gb er ikke særligt billigt + "Hvis du kommer over 1 GB forbrug fornyer vi automatisk din pakke til 49 kr." ??? Det er sgu ikke smart...

0 0
Hotpop 20-04-2011 19:14:05

Telenor har 3 Gb til 50 og bruger man mere, nedsættes hastigheden. Man kan aldrig blive takseret for mere end 50 kr. når det er 3 Gb surf man har valgt.

0 0
Jack 20-04-2011 20:18:22

Så hold du dig til telenor, der kommer du bare til at betale dit mobile internet på en anden måde, ca. 3x så dyrt at ringe som hos Lebara

0 0
Hotpop 20-04-2011 22:13:03

Det gør jeg da, for man kan ikke gøre alt op i penge.

0 0
Jack 21-04-2011 00:02:05

Det er da dumt at betale for meget ha ha, før i tiden, kunne min mobil regning godt være op til 2000, efter mit skifte til Lebara er den aldrig over 450 og ofte kun på 300 de 300 får jeg så ca. 26 timers tale for til danmark eller 52 timer til kina ;-)

0 0
Hotpop 21-04-2011 11:46:23

"Det er da dumt at betale for meget"???

Næh, ikke med den kanonservice jeg har fået indtil nu.

Citat: "Det gør jeg da, for man kan ikke gøre alt op i penge."

0 0
Jack 21-04-2011 15:32:27

Service ????????

Hva ska vi bruge det til .. det skal jo bare virke :-)

Jeg har aldrig haft brug for service, det virker, så ingen grund til at undersøge hvorfor ha ha

0 0
Hotpop 21-04-2011 16:12:08

Der er vi jo alle forskellige :D

0 0
Jack 24-04-2011 01:05:43

Tror du forbinder service med kredit, har det fint med at betale forud og ikke ha mulighed for en tilskuds mobil for tilgengæld at få det primære til en 1/3 af prisen..
Det er jo bedre end Udsalg :-D

0 0
Hotpop 19-04-2011 20:04:24

stup = setup

0 0
Jesper Nielsen 18-04-2011 14:34:43

Med hensyn til priserne på mobilerne, så er det rigtigt at de koster mere, til gengæld har de fysiske butikker hvor du til hver en tid kan komme ned og aflevere telefonen til reparation. Og det er der bare stadig nogen der gerne vil betale ekstra for denne service.

Så hvis I ikke lyster at have denne service, så kan I jo bare købe jeres telefoner andre steder.

Jeg betaler gerne de penge ekstra for at kunne gå ind og snakke med en mand ansigt til ansigt.

0 0
18-04-2011 18:26:03

Sludder, du kan da også gå ind i en 3 eller TDC butik, priserne efter 6 måneder er selvfølgeligt lidt højere, men så får du også et abonnement med i prisen, som jo heller ikke er gratis.

Jeg håber du forstår deres taktik, for ja du køber en mobiltelefon uden abonnement, men i stedet er der afbetalinger på mellem 6 og 24 måneder. Lad os bruge 6 måneder som eksempel for en SE Arc, den koster 680kr/md i 6 måneder. 680 kr. som du kun får mobiltelefon for. Før havde du også fået et abonnement med. Hvis du ikke ønskede abonnementet, så kunne du bare smide simkortet i en skuffe uden at bruge det(=afbetaling), det valg har du ikke længere hos telenor.

Hos 3 koster samme telefon 650kr og så koster 600kr/md, her får du et abonnement med. Hvis du bare er interesseret i en afbetalingsordning så smider du simkortet i skuffen, ellers får du gratis internet i 5 måneder(ikke 6 fordi 3 er dyrere) sammen telefonen.

Efter 6 måneder koster mobilen ca. det samme begge steder, der er ca. 500kr forskel, til fordel for telenor, så i tilfælde af at man vitterligt kun er interesseret i afbetaling, så er det billigst der. Men det ændrer ikke ved at man får langt mere for pengene det andet sted. Men... hos TDC som også har butikker, der koster SE Arc 4400kr uden at du påtvinges et abonnement, det er ca. det samme som hos Telenor.

Med andre ord, hvis du kun er interesseret i en mobiltelefon, så er telenor ikke specielt billige, hvis du er interesseret i en mobil og et abonnement, så er de afsindigt dyre fordi abonnementet ligger udover. Med andre ord så tjener de mere på dig som kunde.

0 0
David 20-04-2011 09:47:11

Jeg synes egentlig ideen om at fjerne IMEI tilskudet og gøre abonnementerne billigere er fin, når jeg nu ikke køber min telefon med IMEI tilskud, og andre gør, så er det ikke svært at regne ud hvem der skal betale for de andres IMEI tilskud.

0 0
Dan 18-04-2011 14:28:03

Er lige gået fra Telenor efter et år over til 3

Føj for et net Telenor har.
Og hver gang jeg ringede ind, kom standart beskeden over dem alle, vi er også lige ved at opgradere vores net lige i det område du er i nu.

Så sådan kan man også rydde op i kunder. og ja de har en slem prispolitikl.
Jeg havde feks. det der super extreme xxxxxl turbo.

en fast pris - fra 700kr (dvs. nåsten altid 800-900kr)

0 0
Skolekridt 18-04-2011 11:08:47

Ja, og hvad folk ikke ligger mærke til. Så får man slet ikke de antal timer der står man får. Da de afregner pr. min. og ikke pr. sek.

Synes simpelthen de skulle skamme sig!

De udtalte selv igår, at de nu ville fjerne alle gebyr, og de skjulte ting.

Hvorfor så gemme min afregning så langt væk som de har gjort?? Håber de får en ordentlig over fingerne for denne her!

0 0
18-04-2011 12:12:39

Det kan vel ikke komme som en overraskelse. Jo desto mere julelys selskaberne har i øjnene jo desto mere snyder de. Hvis alle havde den samme moral som teleselskaberne så ville der jo aldrig være nogle betalte det beløb, der står på varene.

Hvis teleselskaberne solgte mælk så ville tilbudet lyde en liter mælk til 5 kr. Men så ville der også være de skjulte gebyrer på 1 kr. for hver gang du åbner kartonen, 50 ører for hver gang du lukker den, 3 kroner for at tømme kartonen og yderligere 1,37kr for hver gang den stilles i køleskabet, dog er det gratis at tage den ud af køleskabet og 7,5 kr for at du kan få lov til at læse varedeklarationen(men så får du også grå stær og et slag i hovedet som bonus).

Telenors øvelse minder mig om Sonomio, "ingen komplicerede abonnementer, ingen skjulte gebyrer"... og det gjorde de så, med absurde priser og skjulte gebyrer.

0 0
Jesper 18-04-2011 09:15:02

Jeg synes for så vidt det er en fin idé. Jeg havde selv tænkt mig at købe min næste smartphone uden abonnement. Men det er primært for at få opdateringer direkte fra producenten, i stedet for at vente på at de bliver godtkendt af mobiloperatøren.

Der er dog stadig et problem hos Telenor. Deres telefoner er alt alt for dyre.

Eksempelvis koster en Sony Ericsson Xperia Arc 4.599 uden abonnement hos Telenor.

Til sammenligning koster samme telefon 3.699 hos deres datterselskab Bibob.

Jeg tvivler på at Bibob sælger telefonen med et tab, så det betyder at Telenor stikker næsten tusind kroner mere i lommen.

Denne form for opblæste mobilpriser kunne de tillade sig da de gav rabat på telefonen. Men det går altså ikke når du kun sælger telefonen uden abonnement.

0 0
Jacob 18-04-2011 10:16:44

Er helt enig, jeg kunne bare personlig aldrig finde på at købe en telefon ved telenor. De er simpelthen alt for dyre :)

0 0
miniclausen 18-04-2011 08:39:22

Mobilen kan også godt købes uden afdrag.. :) efter hvad jeg kan finde mig frem til.. :)

men det bliver spændende, at se hvordan de andre selskaber (TDC, Telia mfl.) reagere.. :)

0 0
Mike Wazowski 22-04-2011 00:19:09

har Telia haft et stykke tid nu... købte min "gamle" n900 på den måde... me no like! Det er/var sgu federe dengang man købte en mobil og et abonnement med minimumsforbrug og på den måde betalte telefonen af ved at bruge den ;-)
det var tider... den gang skiftede jeg telefon hver halve år :-D

0 0