Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenor støtter ikke Danmarks Indsamlingen

Telenor støtter ikke Danmarks Indsamlingen

Hvis du på lørdag sender din støtte til Danmark Indsamlingen via SMS, går beløbet ubeskåret til formålet. Undtagen hvis du er Telenor-kunde. Telenor står som de eneste uden for støtten.

Teleselskaberne har i fællesskab udsendt en pressemeddelse om, at de eftergiver alle gebyrer i forbindelse med lørdagens Danmarks Indsamling 2011, så alle pengene går direkte til det velgørende formål.

Men Telenor har - sammen med sine underselskaber - som de eneste valgt at stå uden for.

Hvis du er kunde hos Telenor, CBB eller BiBob, og gerne vil støtte Danmarks Indsaling 2011, betaler du 3 procent af beløbet til Telenor.

De penge ryger dog ikke ned i Telenors lommer, forklarer kommunikationsmedarbejder hos Telenor, Claes Amundssen.

-"Ofte bliver vi ved større indsamlinger, der har stor medie-bevågenhed, spurgt, om vi ikke vil støtte, og eftergive gebyret. Men vi vil gerne stille indsamlingerne lige, så de har samme vilkår, uanset hvor meget mediebevågenhed der er," siger han og fortsætter:

-"Vi har faktisk udgifter ved det her. Vi er ikke ude på at tjene penge, men vi vil heller ikke per automatik gi til indsamlingen. Vi vil hellere selv vælge, hvor vi vil støtte."

Claes Amundssen påpeger, at Telenor i øvrigt for nyligt blandt andet har givet et tocifret million-beløb til Røde Kors og 11 millioner kroner til Pakistan efter oversvømmelserne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Harder 29-01-2011 13:06:49

Ja ja om telenor får 3%, gad så vide, hvor meget der går af den øvrige indsamlig til administration. Ofte er det desværre ikke ret mange af disse midler, som indsamles, som aligevel når frem.

0 0
Hotpop 29-01-2011 13:11:58

Lige præcis.
Telenor 3%, men ofte 50% eller mere til administration.

Hvorfor er det så lige Telenor det skal gå ud over?

(Der er aldrig nogen der har brokket sig over at Post Danmark tager gebyr for et girokort med donation til f.eks. kræftens bekæmpelse, og her er der tale om et helt andet beløb...?)

0 0
Jesper 29-01-2011 21:01:53

50 %... Det er en dum kommentar John. Der er ingen grund til at miskrediterer de velgørende foreninger.

Hvis du nu havde brugt 30 sekunder på at tjekke fakta, så ville du finde ud af at eksempelvis Dansk Røde Kors bruger 9 % af din donation til administration.

0 0
Hotpop 29-01-2011 22:24:49

Hvad snakker du om?

Jeg miskrediterer ikke de velgørende foreninger.
Jeg undrer mig over HVAD det er folk brokker sig over.

Desuden skriver jeg ofte!

0 0
Jesper 30-01-2011 01:17:06

Jeg mener heller ikke der er nogen grund til brok. Jeg synes det er interessant at teleselskaberne får 3 % af det donerede beløb - det er godt at vide. Ligesom jeg også gerne vil vide hvor meget Unicef-manden der ofte passer mig op på Strøget tjener på min donation.

Jeg mener heller ikke teleselskaberne skal føle sig pressede til at donere, bare fordi Danmarks Indsamlingen har en masse mediebevågenhed.

Men dine 50 % er stadig helt i skoven.

Nu har jeg brugt lidt mere end 30 sekunder og tjekket halvdelen af de foreninger der deltager i Danmarks Indsamlingen. Her er deres administrationsomkostninger:

ADRA 11 %
Børnefonden 14 %
CARE 12 %
Folkekirkens nødhjælp 11 %
IBIS 7 %
MSF 6 %
Dansk Røde Kors 9 %

I følge Den Danske Ordbog betyder dit "Ofte": "i mange tilfælde ud af et maksimalt antal tilfælde".

Din indvending omkring "ofte 50 % eller mere i administration" mener jeg derfor stadig er helt i skoven, og en urimelig tilsværtning af generelt hæderlige organisationer.

0 0
Hotpop 30-01-2011 12:24:09

Du har ret og jeg beklager.
50% er og bliver alt for meget.
Havde ikke facts på plads.

Tak for rettelsen.

0 0
Nygaard 28-01-2011 22:27:42

Jeg har ikke Telenor, og jeg hælder ikke mine surt tjente penge ned i den slags sorte huller.

Pointen: Telenor har ret til at vælge selv, ligesom jeg har. Så jeg har svært ved at se, hvorfor nogen føler de har ret til at have ondt i røven over det.

0 0
TJ 28-01-2011 16:22:16

Send lige dit hovedmål Claes A, så sender jeg en glorie du kan gå med

0 0
Hotpop 29-01-2011 13:08:52

Sjovt nok er det videnskabeligt bevist, at dem der brokker sig mest over sådanne ting, er dem der i forvejen støtter mindst...

Er du ved at prøve at godtgøre din egen manglende støtte?

0 0
Kristoffer 28-01-2011 16:49:04

Helt enig, hvis ikke han havde noget problem den måde de håndterede det på ville han ikke føle behov for at vaske sine hænder!

0 0
Hotpop 29-01-2011 13:13:35

Well...
Det er jo direkte spurgt, og så svarer han.
Uanset hvilket svar han havde givet, ville det ikke have været godt nok for jer.

0 0