Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telenors iPhone-kunder får gratis navigation

Telenors iPhone-kunder får gratis navigation

Navigon Select tilbydes nu gratis til Telenors iPhone-kunder.

Hvis du er kunde hos Telenor og samtidig har en iPhone, kan du gratis hente navigations-applikationen Navigon Select i App Store.

Programmet fylder 1,5 - 2 GB data da man udover selve app’en, også henter kortmaterialet der anvendes under navigation.

Telenor oplyser på deres website, at Navigon Select koster maksimalt tre kroner pr. måned at bruge i Danmark, hvis ikke man har en datapakke på abonnementet.

Skal programmet virke i udlandet, er det nødvendigt at aktivere data-roaming på mobilen, ved opstart af programmet. Efterfølgende, kan roaming igen deaktiveres.

Navigon Select er gratis i to år.

Det er umiddelbart ikke planen at give Android-brugerne samme tilbud, oplyser Telenor til Mobilsiden.dk 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 26-05-2011 17:13:03

Jeg har selv en Iphone 4, og købte navigon til den til nedsat pris.

Jeg har haft GPS i en del år, og har brugt dem dagligt som konsulent for TomTom.

Der er kæmpe forskel på det mobile navigation, og så en standalone GPS. GPS antennen er betydeligt bedre end dem der eksistere i nogen telefon - android eller Apple. Desuden tilbyder TomTom og Navigon Live tjenester, som ikke eksistere på telefonerne. Trafikinformation er TMC, hvilket er virkelig ringe. Hardwaren reagere i det hele taget betydeligt hurtigere i en standalone end i en mobiltelefon.

Jeg kan ikke bruge mobilnavigation til noget, når jeg skal bruge det dagligt. Det er et for stort irritationsmoment.

Desuden kan man ikke sammenligne Android med Navigon, da det er 2 forskellige kortmaterialer. Android og Google bruger Teleatlas, som er ejet af TomTom, og Navigon bruger Navteq som jo er blevet opkøbt af Nokia i 2008.

Googles kort bliver ikke opdateret dagligt. Jeg vil tro, at der bliver udrullet opdateringer i samme stil som Teleatlas udsender nye opdateringer - altså 4 gange årligt. Det samme gør Navteq, og navigon får så også opdateringer 4 gange årligt.

Til privat brug kan Navigon og Googles kort sikkert godt bruges, men bruger man det i forbindelse med arbejde, så kan det ikke anbefales.

0 0
iPhoneHacks2009 23-05-2011 12:49:07

Mange iPhone bruger Jailbreaker deres iPhone så Skal de bare installer et program med navn install0us igennem det kan man jo hente Navigon ..


Men desværre bruger jeg ikke iPhone men der er guide på youtube hvordan man gøre

0 0
Hotpop 23-05-2011 14:05:53

Navigon er normalt ikke gratis, så ovenstående indlæg fra iPhoneHacks2009 er anmeldt.

0 0
Søren 23-05-2011 21:18:55

... åh ååååhhhhh!!!

seje...

0 0
Hotpop 23-05-2011 22:44:42

Og du er en idiot.

0 0
Søren 28-05-2011 21:59:06

Holder ved min påstand... seje...

0 0
David K 23-05-2011 08:51:58

Så må vi håbe de gør det samme med Android.
Eller at 3 gjorde det, da det er mit nye teleselskab :)

0 0
Søren 23-05-2011 12:05:12

Google maps navigation...?!

0 0
David K 23-05-2011 12:19:24

Så vidt jeg ved kan man ikke hente hele kort ned på telefonen med maps navigation - men det er måske lavet om siden sidst jeg tjekkede?

0 0
Cebastian 23-05-2011 12:45:58

Nope :) Den har dog en fin cache, som gemmer ok meget, hvis man nu henter infoen inden man forlader hjemmet :) Og, udover det, så koster det meget minimalt at hente kort-tiles i Maps, så selv uden data-pakke bliver det ikke specielt dyrt :) - Med mindre man hele tiden skal bruge navigation, og hvis man skal det, hvorfor køber man så ikke en stand-alone GPS?

0 0
David 23-05-2011 13:16:27

1. Google maps navigation er en lukket fest (desværre), det kan ikke fås til andre platforme end Android. I øvrigt er det ikke lige så meget en "rigtig" GPS som Navigon. Som jo er præcis det samme som på deres stand-alones.

2. Det er ikke særligt fedt at bruge data i udlandet, hvor det koster 30-100 kr pr. MB.

3. Hvorfor i alverden skulle jeg dog købe og medmindre en standalone GPS, når min iPhone med Navigon klarer jobbet perfekt?

0 0
Cebastian 23-05-2011 21:28:09

Mnaarj, Google Navigation er i Beta, hvilket betyder, at det ikke er færdigudviklet. Og en stand-alone GPS kan som regel (i de nyere modeller) vise mere information end Google Navigation, desuden er deres kort mere opdaterede. Kan vise traffik information osv. Det kan Google Navigation ikke. Grantet. Jeg er rigtig fint tilfreds med den navigation jeg får, når jeg bruger Google Navigation, for den kan sku det den skal kunne :) Men jeg siger bare, hvis du rejser meget og absolut kører meget i bil i de rejser, kan du ikke skaffe en mere professionel GPS?
Jeg tror desduen det koster en fin sjat at kunne tilbyde iPhone kunder hos Telenor Navigon, helt gratis. Og derfor vælger Android fra, netop fordi de (vi) har Google Navigation, og dem som har en smartphone har meget meget sandsynligt en datapakke med. Og når de (vi) rejser, så bruger de (vi) vel ikke GPS i Paris, når de (vi) skal shoppe og gå på sightseeing? Og hvis du har andet behov, skulle du måske købe ind til det behov, i stedet for at kræve at Telenor skal give dig denne, fordi du gerne vil have det.

0 0
Søren 23-05-2011 21:17:40