Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Teleselskaber dropper simlås

Teleselskaber dropper simlås

Den tid hvor vi var stavnsbundet til et teleselskab er forbi. I dag låser kun én enkelt mobiloperatør deres telefoner.

Når du i dag køber en mobiltelefon, er du ikke bundet til det selskab, hvor du har købt mobilen.

Teleselskaberne er nemlig holdt op med at SIM-låse deres telefoner.

Kun teleselskabet 3 låser i dag deres telefoner, så de kun kan bruges med et SIM-kort fra 3.

TDC, Telia og Telenor samt deres datterselskaber er gået væk fra at binde kunderne.

3 vil holde på kunderne

I følge It-magasinet ComOn fortæller teleselskaberne, at deres kunder er mere tilfredse, efter de har fjernet låsen, mens 3 hævder, at de ikke har problemer med kunder, der klager over SIM-låsene.

- "Vi mener, at det skal være kundetilfredshed og en god aftale, der binder kunden, og ikke jura og teknik," siger Michael Koch, pressemedarbejder hos Telmore.

Hos 3 låser de telefonerne, fordi de gerne vil have, at kunderne bliver.

- "Jeg tror, at man køber sin telefon hos os, fordi man gerne vil være kunde hos os," siger Stine Green Paulsen, kommunikationschef hos 3.

Ønsker man at få låst mobilen op, koster det 500 kroner i bindings-perioden. Efter perioden kan man gratis få låst mobilen op.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bahumbaba 30-05-2010 12:57:22

Det er iøvrigt meget sjovt i har valgt at bruge billede af en iPhone til denne artikel om mobiltelefoner ikke er låst?.

0 0
Schwartz 31-05-2010 10:14:48

Ja, gamle vaner dør langsomt...

0 0
31-05-2010 09:16:51

Haha ja, med den meget hede debat der var omkring IPhone i medierne :D

0 0
Kasper Siggaard 28-05-2010 09:30:43

Der er ikke simlås på HTC Desire fra 3. Men det synes jeg også at have læst, der ofte ikke er på Android mobiler, af en eller anden grund jeg ikke kender....

0 0
Schwartz 27-05-2010 09:35:20

Endelig,

Så fattede de det endelig, mobilstavnsbåndets ophør er forhåbentlig snart en realitet :-)

0 0
Jesper Søgaard 27-05-2010 08:33:48

Det gør det meget nemmere at købe brugte telefoner af specielt to årsager.

1) Man render som køber ikke længere ind i at en telefon skal låses op før man kan bruge den, hvilket betyder at man kan købe telefoner som er under 6mdr gammel.

2) Det er nemmere for sælger at købe en ny telefon for at få abonnementet og derefter sælge telefonen som følger med videre.

Jeg køber udelukkende brugte telefoner, da de er væsentlig billigere og man undgår at få telefoner med børnesygdomme. Jeg har 7-9-13 aldrig haft en fejl i en eneste af de >60 telefoner jeg har haft. Bortset fra en Nokia 8210, men dem havde alle vel problemer med ;o)

PS: Selvfølgelig skal 3 være på tværs.
PPS: Gælder dette også iPhone?

0 0
Hotpop 27-05-2010 19:44:15

Iphone er altid låst.
Dette er ikke noget teleselskaberne vælger, men et krav fra Apple.

0 0
Bahumbaba 28-05-2010 16:13:57

iPhone er en lås.

0 0
May Frederiksen 27-05-2010 09:14:09

Hej Jesper - det gælder desværre ikke iPhone, den er stadig låst.
Mvh. May Frederiksen - Mobilsiden.dk

0 0
Stefan 27-05-2010 06:46:02

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor man både har bindingstiden og sim-lås på et produkt kunden har købt.
Hvis man ikke ønsker at være kunde hos selskabet, men køber telefonen fordi man kan få den billigere med et abonnement.... OG så oveni vælger at bruge et SIM kort fra et andet selskab, er det vel sund fornuft at kunden nok ikke ønsker at fortsætte når bindingsperioden er forbi. Så hellere at man laver et helt andet type abonnement, altså et "jeg opsiger alligevel mit nummer når bindingen er ovre, så i behøver ikke sende et SIM kort med" abonnement. Så slipper man for bøvl med selskabet når man alligevel skal opsige det.
Men okay som John siger, så er 3 nok klar over at de så oplever en masse kunder som flygter fra dem, når de får muligheden.

0 0
John 26-05-2010 17:38:50

"- "Jeg tror, at man køber sin telefon hos os, fordi man gerne vil være kunde hos os," siger Stine Green Paulsen, kommunikationschef hos 3."

Så er der jo netop ingen grund til at låse telefonerne, hvis kunderne alligevel bliver.

Mon ikke det er fordi kunderne flygter så snart de får chancen, at man stavsbinder dem.

0 0