Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Teleselskaber sjusker og tager overpris

Teleselskaber sjusker og tager overpris

Erhvervskunder bliver i stort omfang snydt, fordi teleselskaberne sjusker og overfakturerer deres kunder.

Telekunder mister hvert år millioner af kroner på grund af faktureringsfejl fra teleselskaberne. Det fortæller selvstændig rådgiver Rasmus Tharsgaard til Computerworld.

Rasmus Tharsgaard har selv en fortid hos nogle af de store teleselskaber og lever blandt andet af, at kontrollere virksomheders telefakturaer for fejl.

Han skønner at teleselskaberne typisk overfakturerer med 10-20 procent fordi de sjusker med rabatter, oprettelsesgebyrer og abonnementer.

”Så ser man på antallet af erhvervskunder i Danmark, er der tale om mange hundrede millioner kroner, som disse har krav på at få tilbagebetalt," siger Rasmus Tharsgaard.

Han forklarer at de fleste fejl sker i implementeringsfasen, hvor teleselskaberne laver et stort manuelt arbejde og derfor ofte sjusker.

Derfor kan der nogen gange gå lang tid, før virksomheder bliver underlagt de rabataftaler de har indgået med teleselskaberne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim 04-04-2012 10:34:11

Det er hårde beskyldninger han kommer med, man kunne savne noget dokumentation for udtalelserne. Uden beviser er det jo bare bagvaskelse, sikkert for at hævde hans eget værd som "selvstændig rådgiver".

Teleselskaberne indgår jo kontrakter med deres kunder, leverer og fakturere. Som i alle andre forhold, er det kundens pligt at gennemgå faktura, og holde øje med at de modtager de ydelser der faktureres. Det er jo så tilsyneladende den ydelse han vil sælge, så derfor er han jo nødt til at påvise et behov.
Skulle der være fejl eller mangler i en faktura, så krediteres disse - der er som sådan ingen forskel på om man køber betonfliser eller telefonabonnementer.

Men fint reklameindslag for denne "selvstændige rådgiver" med "en fortid hos nogle af de store teleselskaber", han har jo uden tvivl hans referencer i orden...

0 0
Banzon 04-04-2012 11:51:39

Tror ikke det er helt forkert.
Har selv lige nu et abonn. som er blevet flyttet til Telenor, fordi vi igennem arbejdet derved får rabat, men de har nu på 4 mdr. sendt regning ud uden rabatten fratrukket, og det skal vi så selv sidde og kontrollere og derefter ringe og gøre opmærksom på.
Derefter sker der "intet" hvorfor?

Så nu har jeg valgt at flytte dette nummer endnu engang, gider ikke igen at skulle igennem advokat og lign. for et par hundrede kroner, men gider samtidig ikke betale mere for et abonn. som selskabet ikke kan kontrollere rigtigt, og beregne de rigtige priser på-

0 0
Ole Christensen 04-04-2012 09:30:57

Vi er på mit arbejde netop ved at flytte hjemmeboende børn/kone med over på samme abonnement (hos TDC)som vi ansatte i selskabet har. Det er gået totalt i flidder!
Vi får pludselig skyhøje regninger uden rabatter fratrukket, dem får vi at vide vi ikke skal betale så det lader vi være med. Det udløser derefter en rykker osv osv.
Dybt fustrerende og ski.. irriterende. Det har nu stået på i 4 mdr.!
4 mdr. siden vi skulle være flyttet over alle sammen. Come on, hvor svært kan det lige være, hva´?!
Det er ganske enkelt bare ikke godt nok!

0 0
DX 04-04-2012 18:24:28

Den rodebutik ( TDC ) kan jeg godt genkende - magen til maseri med dem, de har ikke styr på noget.

0 0

Om brug af cookies