Teleselskaber sjusker og tager overpris

Erhvervskunder bliver i stort omfang snydt, fordi teleselskaberne sjusker og overfakturerer deres kunder.

Teleselskaber sjusker og tager overpris

Telekunder mister hvert år millioner af kroner på grund af faktureringsfejl fra teleselskaberne. Det fortæller selvstændig rådgiver Rasmus Tharsgaard til Computerworld.

Rasmus Tharsgaard har selv en fortid hos nogle af de store teleselskaber og lever blandt andet af, at kontrollere virksomheders telefakturaer for fejl.

Han skønner at teleselskaberne typisk overfakturerer med 10-20 procent fordi de sjusker med rabatter, oprettelsesgebyrer og abonnementer.

”Så ser man på antallet af erhvervskunder i Danmark, er der tale om mange hundrede millioner kroner, som disse har krav på at få tilbagebetalt,” siger Rasmus Tharsgaard.

Han forklarer at de fleste fejl sker i implementeringsfasen, hvor teleselskaberne laver et stort manuelt arbejde og derfor ofte sjusker.

Derfor kan der nogen gange gå lang tid, før virksomheder bliver underlagt de rabataftaler de har indgået med teleselskaberne.