Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Teleselskaberne gemmer de billige abonnementer for kunderne

Teleselskaberne gemmer de billige abonnementer for kunderne

De gode tilbud er gemt godt væk hos teleselskaberne - lige indtil kunderne er ved at forlade selskabet.

Priskrigen mellem teleselskaberne får dem til at tage nye metoder i brug, for at holde på kunderne.

Når kunderne er ved at forlade et teleselskab, giver teleselskabet derfor et “godt tilbud” på et abonnement, mens de trofaste kunder aldrig får noget at vide om de billige abonnementer.

En rundringning til de fire store danske teleselskaber, som tv2.dk har lavet, viser, at tre ud af fire har tilbud, som kun kommer på bordet, når en kunde er ved at forlade virksomheden.

Et af de selskaber er 3, der tilbyder alt fra mobil-tv i en periode, særlige pakker, og endda et abonnement, som ellers ikke er at finde nogen steder for andre kunder.

Det såkaldte 3Small abonnement giver kunden 1 GB data, fri SMS, tale til 45 øre og ingen opkaldsafgift, for 69 kroner om måneden.

Men 3 forsvarer det "hemmelige abonnement".

"Jeg tror bestemt ikke, vi er de eneste, som tilbyder den slags til gode loyale kunder," siger 3’s pressechef, Knud Løkke Rasmussen til tv2.dk.

Forbrugerrådet kritiserer

Men det er ikke i orden, at give nogle kunder fordele, frem for andre - og det viser, at man som telekunde betaler overpris, mener Forbrugerrådet.

-"Det er en meget dårlig praksis, at man som forbruger skal true sit teleselskab for at få rimelige vilkår. Det viser jo bare, at man som loyal kunde bliver taget ved næsen," siger Martin Salamon, chefkunsulent hos Forbrugerrådet. 

Og han har et godt råd til forbrugerne: 

-"Vi mener, at de billige abonnementer desværre er noget man må forhandle sig til. Man må tage fat i sit teleselskab og få et bedre tilbud. Ellers skal man finde et bedre abonnement et andet sted. Der kan være mange penge at hente i et skift," siger han til tv2.dk. 

Se her, hvordan du får et billigere abonnement. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Fleury29 16-03-2011 16:00:17

Jeg prøvede lige at ringe til CallMe i dag, da oister nu var kommet med et nyt nice tilbud som var lige noget for mig.. Kunne betale det sammen som jeg gør nu, men fik så lige 5 timer tale og 3 gb mere data.. For samme pris..

CallMe kunne ikke tilbyde noget bedre..

0 0
jessie 15-03-2011 21:12:27

Det er simpelhen for daarligt og sidste ende daarlig foretning

0 0
Brian Lynderup 16-03-2011 09:17:26

Tror du selv en virksomhed ville gøre noget i så lang tid, hvis det var en dårlig forretning?

Enhver kunde som forbliver kunde skal ikke hentes ind igen via akkvisitionsomkostninger.

Det kan sagtens betale sig :-)

0 0
jessie 16-03-2011 17:18:46

Du har ret hvis det ikke kom frem at de gemte de billige tilbud forst kom paa bordet naa men var ved at forlade selskabet men naar det kommer ud i medierne saa tror jeg ikke at folk er speciel glad for eller ogsaa udnytter de det bare og truer med at forlade teleselskabet

0 0
Simon 15-03-2011 09:42:32

Jeg har flere gange fået tilbudt ting som gratis sms i en periode og nedsættelse af abonnementspris på 100 kr. fra 3. Og det har vel at mærke været uden at jeg har været på vej væk fra selskabet. Selvfølgelig skal man så bare binde sig i 6 mdr, men hvis man alligevel ikke havde tænkt sig at skifte er det da en meget god deal.

Så det er i hvert fald ikke kun kunder der er på vej væk, som bliver tilbudt fordelagtige abonnementer.

0 0
Michael 12-03-2011 00:50:06

Bare tag et kig rundt. Det gør både TV-selskaber, internet selskaber, forsikringsselskaber osv.

Det er et ganske kendt fænomen, som hører til i branchen.

Derudover belønner flere teleselskaber skam også de loyale kunder. F.eks. hos 3 kan må få en måneds gratis abonnement (abonnementsprisen fratrukket) mod at man binder sig i 6 måneder. Hos telenor kan man få sit abonnement 100 kr. billigere i 6 måneder mod at binde sig i 6 måneder.

Og JA, selvfølgelig gør man en ekstra indsats for at fastholde kunde. Der er INGEN branche i danmark , hvor der er mere konkurrence end mobilbranchen, efterfulgt af TV-udbyderne og forsikringsselskaberne....

0 0
Søren 12-03-2011 14:03:47

Lige præcis.

Synes denne artikel er ynkeligt Ekstra Blads journalistik af værste skuffe.

Teleselskaberne har et udbud af markedsaktive abbonnementer, der er tilgængelige.

Når en god loyal kunde er på vej væk, bliver de så tilbudt lidt ekstra som Tak for loyaliteten og håbet om at de vil blive, jeg kan virkelig ikke se problemet?

Hvis jeg som erhvervskunde hos en udbyder af printere og printerpatroner, vil flytte til et andet firma der kan levere samme ydelse for mindre penge, ville jeg da ikke være fortørnet over at min eksisterende leverandør, lige smider lidt ekstra med i pakken for at beholde mig.

0 0
Brian Lynderup 14-03-2011 11:50:05

Problemet er jo lidt at du ikke må have abonnementer som ikke er offentlig tilgængelig.

Man skal kunne læse om det et sted - Det er lidt der issuet er. Om det har kørt lige så længe der har været teleselskaber er jo faktisk lidt ligegyldigt.

Ikke desto mindre synes jeg nu det er fair man har nogle ekstra "håndtag" som virksomhed for at fastholde sine kunder. At disse ekstra abonnementer findes er jo kun positivt for kunden, når man får dem tilbudt.

Alle får samme abonnement ved oprettelser og når man har været kunde lidt, får man nogle gange et tilbud om noget billigere -Fantastisk :D - Det måtte gerne smitte af på andre brancher :D - Min husleje fx - synes da kun det går i en retning og det er bestemt ikke nedad :S

0 0
Tom Jensen 12-03-2011 00:03:54

Jeg havde et mobilabonnement hos Orange for ca. 10 år siden.

Kort fortalt blev jeg flået, i både abonnement og minut + sms priser, gennem en relativ lang periode.
Det var ikke fordi jeg ikke undersøgte om de havde billigere løsninger, de var bare ikke offentligt tilgængelige.
Da jeg hørte om Telmore, sendte jeg min opsigelse på abonnementet hos Orange, og blev omgående kontaktet (af Orange), med tilbud der var billigere end alle konkurrenternes (de offentligt tilgængelige i hvert fald), og ville give mig regninger på kun ca. 1/3 af prisen på det opsagte abonnement.

Der vil desværre altid være fuskere.

0 0
MGApcPro 11-03-2011 21:04:27

De snyder også mens du har et abonnement!
CBB prøvede at snyde mig for 200kr 2 gange, og 300kr da jeg skiftede.
Telenor prøvede at give mig et 100kr abonnement, som ikke passede på nogen måde til det jeg sagde jeg ville have. Og da jeg blev kunde prøvede de at snyde mig for 100 kr.
ja, de snyder...

0 0
Anders W 11-03-2011 17:54:08

Det har teleselskaberne gjort i årevis.

Orange/Telia, hvor jeg arbejdede, var der masser af specielle pakker med gratis tale/sms m.v. som kunden kunne få når ringede ind for at afmelde deres abonnement.

Det var ikke noget der blev annonceret, og de trofaste kunder fik aldrig del i de tilbud.

0 0
Durante 11-03-2011 12:37:52

Havde godt nok et af 3's billig abonnement, hvor tingene var begrænset (til gengæld var prisen nede på omkring 29 kr.). Fik tilbudt det nævnte til 69 kr. da jeg skulle stoppe et andet selskabs abonnement, og havde glemt alt om mit overnævnte abonnement ville stoppe det. Var nu meget godt givet ud alligevel, stopper med et dyrt abonnement og får tilbudt et billigabonnement hos et af de bedre smartphone selskaber :)

0 0
Durante 11-03-2011 12:39:09

Og ville derfor stoppe det*
Glemte at fortælle at den til 29 var et nødnummer

0 0
Jonas V. 11-03-2011 12:24:24

Det er alt for dårligt af selskaberne, intet mindre..

Men hvad med en artikel om 3's nye abonnementer ? Syntes da ved første øjekast det ser mere overskueligt ud.

http://www.3.dk/Privat/mobil/Abonnementer/

0 0
11-03-2011 13:15:41

3's nye abbonnementer er fuldstændig geniale! Det første store selskab som kommer ind i kampen og "simplicity". Og funny nok har de ikke sat priserne op andre steder, som telefonsvarer, pbs gebyr eller noget som helst andet.

De vil aldrig kunne få ligeså lave priser som de billige selskaber uden butikker og personlig service, det giver sig selv.

Læs deres vilkår i alle de nye abonnementer - sekundtaksering, ingen opkaldsafgift og hvis du rammer data grænsen bliver dit data forbrug spærret til d. 1. Alt er altså inklusiv!

0 0
SimonVT 11-03-2011 12:35:45

Hvis vi sammenligner 3small med deres nye abonnement 3mini, vil 3small med 60 minutters tale koste 96kr, mens 3mini er 149kr for samme mængde data/sms/tale.
De nye abonnementer er et skridt frem for 3, men stadig en betydelig forskel i prisen.

0 0
Jonas V. 11-03-2011 12:49:09

Så lige at de vil til at tage 2,5 kr for at sende sms TIL udlandet..... Det er latterligt !

0 0
SimonVT 11-03-2011 11:47:35

Det er ikke uden grund kunderne har lav tillid til teleselskaberne.
Ville der ikke være større incitament for kunderne at blive ved et teleselskab hvis de vidste, at de efter f.eks. 1 år kunne få det samme abbonement billigere på grund af optjent anciennitet?
Kan da ikke være rigtigt at trofaste kunder først får et billigere tilbud den dag de vil forlade virksomheden.

0 0