Teleselskaberne mærker faldende sms-forbrug

Danskerne sender færre sms’er og det kan mærkes hos teleselskaberne, der nu tvinges til at ændre strategi.

Teleselskaberne mærker faldende sms-forbrug

Danskernes forbrug af sms-beskeder er faldet med omkring en halv milliard beskeder i første halvår af 2011 i forhold til samme periode året før.

Det mærkes hos teleselskaberne. Mobildirektør i TDC, Johan Kirstein Brammer, siger til ComputerWorld.dk, at de oplever et fald i antallet af sms’er: “Til gengæld oplever vi ikke, at vores kunder kommunikerer mindre. De kommunikerer bare anderledes” siger han.

Hos Telia siger mobildirektør Christoph Nørgaard: “Vi kigger selvfølgelig på, hvad der her fald dækker over,  Meget kommunikation er flyttet til sociale medier, mens den mere personlige kommunikation stadig foregår via sms”, forklarer han

Hos Telenor har kunderne øget efterspørgslen på data i stedet for sms’er. Derfor har selskabet taget konsekvensen, og er gået bort fra de låste standardpakker, til fordel for mere individuelle løsninger

Det samme gør sig også gældende hos TDC og Telia, hvor du næsten frit kan sammensætte dit mobilabonnement med data, tale og sms.