Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Teleselskaberne yder alt for ringe kundeservice

Teleselskaberne yder alt for ringe kundeservice

IT- og Telestyrelsen og Forbrugerrådet er ude med den første test af teleselskabernes service overfor deres kunder. Og resultatet er ikke noget at råbe hurra for. "Alt for ringe", lyder det fra Forbrugerstyrelsens direktør.

Forbrugerstyrelsen og IT- og Telestyrelsen har foretaget en omfattende test af mobilselskabernes service over for forbrugerne, som offentliggøres for første gang i dag.

Testen er foretaget med henblik på at hjælpe forbrugerne til at få bedre overblik over den service, de respektive teleselskaber kan tilbyde. Og det er mildest talt ikke imponerende.

Undersøgelsen afslører, at ingen af selskaberne yder en service, der er helt i top. Halvdelen af de i alt 26 selskaber når op på et kundeservice-niveau, der kan betragtes som middel. Og de bedst placerede selskaber opnår kun 3½ point ud af fem mulige.

Selvom vi godt ved fra tidligere forbrugerundersøgelser, at markedet for telefoni kan være svært at gennemskue, kommer det som en overraskelse for direktøren hos Forbrugerstyrelsen, Louise Holck, at teleselskaberne klarer sig så dårligt, som det er tilfældet i den første egentlige test. ”Jeg er ikke imponeret”, siger hun.

Til gengæld mener hun, at undersøgelsens resultater må være en opsang for teleselskaberne i fremtiden: ”Det må selskaberne kunne gøre bedre nu, hvor de direkte kan se, hvor de scorer lavt," pointerer hun.

Skræddersyede teleselskaber

På Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk er der udviklet et nyt værktøj til præsentation af tests, hvor forbrugerne selv kan vælge hvilke kriterier, de vil måle mobilselskaberne på. Dermed får forbrugerne for fremtiden et værktøj, som gør det nemmere at vælge det selskab, der kan levere den mobilservice, man ønsker.

Testen, som offentliggøres i dag, er den første af mange flere i fremtiden.

For IT- og Telestyrelsen er testresultaterne en forsmag på indholdet på styrelsens nye hjemmeside www.it-borger.dk, som lanceres i januar 2007 - en hjemmeside, som giver forbrugerne overblik og opdateret information om priser og service på både telefoni og internet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies