Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Teleselskabet 3 brager derudaf

Teleselskabet 3 brager derudaf

Teleselskabet 3 har som de eneste af de fire største selskaber herhjemme, haft en stigning i kunder viser ny statistik.

Selvom teleselskabet har fået kritik med på vejen på grund af mange nedbrud, så har de alligevel formået at hente nye kunder ind i selskabet.

Det har betydet at 3, som de eneste blandt de fire største teleselskaber, herhjemme har kunnet højne antallet af abonnementer med 21,3 procent i 2011.

Markedsandelen er heller ikke blevet mindre, og er steget med 1,5 procent fra 8,2 til 9,7. Det er sket samtidig med at de tre andre store selskaber herhjemme har set en tilbagegang, det viser nye tal fra IT- og Telestyrelsen.

Det betyder nu at 3 sammenlagt har indhentet 135.000 nye kunder og bringer sin kundedatabase op på hele 771.000 kunder.

Direktør for 3, Morten Christiansen er glad for fremgangen og udtaler. ”Telestatistikken taler sit tydelige sprog om en væksthistorie uden sidestykke i den danske telebranche. Mens de øvrige operatører taber kunder – eller kun vokser via opkøb, så kan 3 for femte år i træk præstere en organisk vækst.”

Hos teleselskabet 3 har man de mest dataivrige kunder, ifølge statistikken så bruger en gennemsnitlig 3 kunde 398 MB data månedligt i anden halvdel af 2011. Det er tre gange mere end en kunde hos det selskab, hvor forbrugerne har det næshøjeste dataforbrug.

- ”3 er det selskab, du vælger, hvis du bruger din smartphone hele tiden. Tallene viser tydeligt, at vores kunder er meget længere fremme, når det gælder om at benytte de mest avancerede databaserede tjenester på deres smartphone.” siger Morten Christiansen.

Kilde: Pressemeddelelse.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bepper 30-04-2012 15:51:09

Jeg har lige snakket med 3 kundeservice og medarbejderen fortalte, at der vil være nye ordninger, som starter fra i morgen (1. maj 2012).
På spørgsmålet om det ville være ordninger, som vi kender fra de andre selskaber, så var svaret ja, dog uden at han kunne være mere præcis.
På spørgsmålet om de gamle tilskudsordninger så ville være slut, var svaret også ja - der ville komme nogle nye.

0 0
Mike 26-04-2012 21:04:30

Kundebasen hos 3 er UDEN Oister. Hi3G er ejeren bag 3 i DK og Oister, men 3 er et selvstændigt selskab - dvs. kundebasen beskrevet i artiklen er god nok. Tallene taller for sig selv.

0 0
Bjarke Hansen 27-04-2012 15:54:25

Mike, den måde du skriver på lyder meget som om du arbejder hos 3, da du skriver "tallene taler for sig selv" står der fx i 3´s pressemeddelse... Men problemet er bare at dokumentationen ikke er iorden, hvor er tallene???

Desuden så ER OIster altså 3, og kan må ingen måde ikke undgå at komme under samme statistik som hi3g, da OISTER ER HI3g.... Oister er udelukkende et selskab til lavpris telefoni og et selskab for at kunne dreje sandheden om fx kundedatabasen, når der øjensynligt ikke overholder loven om fx et binavn, som Oister heller ikke er registeret som.. SÅ forklar mig lige hvordan Oister ikke kan figuere på statistikken, for så må det betyde at OIster ulovligt har et skjult regnskab

0 0
Bjarke Hansen 27-04-2012 16:15:47

Det går simpelhen ikke at 3 kommer ud med disse løgnagtige pressemeddelser uden at noget dokumentation eller kildeangivelse.. Det eneste der står er seneste telestatistik..

og her har jeg fundet den:

http://www.itst.dk/statistik/data/halvarsstatistik/filarkiv/Mobil%202H11.xls

Som man kan læse så er Oister´s tal inde under hi3g da det ER samme selskab, med med et andet brand..

Her kan man se at 3 ganske rigtigt samletset INKLUSIVE OISTER, har haft en vækst på 23% fra 2.halvår 2010 til 2.halvår 2011

3´s markedsandel er dermed oppe på 6,9% i slutningen af 2011

Denne pressemeddelse er en direkte hentydning til at man sættes i stilling til salg (til dumme købere der ikke tjekker fakta)

0 0
Benjamin Jensen 30-04-2012 02:56:55

Ja, Oister og 3 er samme selskab, med samme CVR nummer. Oister står helt sikkert for en masse kundetilgang, for de har godt nok haft travlt med at dumpe priserne. Det må have givet en del kunder. 3 er til salg, og nu skal der bare kunder i butikken - uanset hvor lønsomme de så er.

0 0
Bjarke Hansen 25-04-2012 16:08:22

grunden til stigningen, hænge rnok også sammen med Oister´s agretive markedsføring og billige produkt. Oister ER jo 3´ under samme CVR nummer, og jeg tror det er Oister der primærk tilføjer til kundedatabasen.

Det er nok også højt sansynligt grunden til at Oister er søsat for at få en masse taletraffik på nettet.

0 0
sorryassdk 25-04-2012 12:52:53

Den primære årsag til at jeg er kunde hos 3, er at de som det eneste teleselskab har valgt at holde fast i mobil-tilskudet.
Så kan jeg købe ny telefon, til en langt billigere penge.

Uden tilskudet kan jeg slet ikke se at det kan betale sig, at have abbonement hos de store operatører.
Den dag 3 ikke længere giver tilskud, hopper jeg over til Onfone eller tilsvarende, og køber min telefon uden abbonement.

At give fuld pris for en ny mobil, og samtidig betale et dyre domme for tale, data og sms.. Den hopper jeg ikke på :)

0 0
David K 25-04-2012 13:27:51

Præcis, da jeg købte min SGSII sidste år var det også udelukkende pga. tilskud.

Dækningen hvor jeg bor er elendig med 3, så det var en befrielse at komme over på firma abb. efter bindingsperioden så jeg kunne bruge min telefon ordentligt derhjemme også.

Har heller ikke været specielt tilfreds med deres håndtering af SGSII telefonen som man fik at vide IKKE var brandet, men som sjovt nok var brandet i hoved og r**, hvilket betyder at alle opdateringer til den er forsinket hver eneste gang.

0 0
Tommy 25-04-2012 13:26:34

enig, jeg var også kunde hos 3 pga tilskudet, jeg har dog været så skuffet at jeg nu hopper over på Telia i stedet - så må vi se hvad de kan. En af mine primære anker ved 3 er deres skift mellem 3 og TDC-roaming som de reklamere så meget med - det ville jeg dog ikke gøre, for i praksis virker det ad h... til. Fx har mine forældre en sommerhus på Langeland og det er lige i skiftet så hvis jeg ikke sætter den til kun at køre 2g, er der intet signal fordi den forsøger at hoppe på en 3 mast der ligger lidt derfra, men ikke tæt nok på at signalet er stabilt. Min kærestes iphone har slet ikke signal fordi hun ikke kan vælge 2g.
Endvidere er hastigheden mega langsom på Nørrebro hvor jeg bor (nedereste del af jagtvejen/nørrebroparken). Da jeg havde Nokia N9- lå jeg mellem 1,5-2mbit og nu har jeg Samsung omnia der ligger på ca 1,2-1,5mbit og igen går det udover min kærestes iphone med 400-700kbit - det er jo ubrugeligt og kaster hende tilbage til 56k modemets tid - hun er dog ikke skiftet (endnu). Men mine 1,5mbit var ulidelige hvis man surfede eller andet der skulle bruge inet.

Jeg siger ikke det gælder for alle, men roaming aftalen er ikke altid lige positiv!

0 0
Xlander 25-04-2012 18:12:33

Brok dig til 3Mobil,jeg bor på den anden side af Nørrebro station og henter med 4-8 ned og 2-3 op, så der må være noget galt der hvor i bor,og jeg er på en iPhone 4s.

0 0