Telia afviser mms-chikane mod iPhone-kunder

Telia kan ikke forklare, hvorfor selskabets iOn-kunder ikke længere kan sende mms-beskeder.

Telia afviser mms-chikane mod iPhone-kunder

Det er ikke Telia, der har lukket for mms-funktionen på selskabets specielle iPhone-abonnement. Det understreger kommunikationschef Felicia Jackson over for Mobilsiden.dk

 – “Det har absolut intet med os at gøre. Vi har ikke været inde og lukke for noget som helst. Jeg har undersøgt det i vores tekniske afdeling, og de meddeler, at der ikke er nogen forandring fra vores side,” siger Felicia Jackson.

I sidste uge oplevede adskillige iOn-kunder, at de pludselig ikke længere kunne afsende mms-beskeder ved hjælp af den uautoriserede applikation SwirlyMMS, som kan installeres på en jailbroken iPhone.

På Danmarks største mobilforum, Mobildebat.dk, undrede flere debattører sig over, at en tilsyneladende stor mængde iOn-kunder på nogenlunde samme tidspunkt blev forhindret i at sende mms-beskeder. Spekulationerne gik blandt andet på, at Telia med fuldt overlæg skulle have spærret for servicen.

 – “Vi er interesseret i at imødekomme vores kunders behov, så hvorfor skulle vi gå ind og sabotere? Vi er bare glade for, at kunderne kan få noget, vi ikke kan tilbyde. Vi har ikke nogen interesse i at spærre for mms – rent faktisk arbejder vi på en løsning, der gør det muligt”.

Spørgsmål til Telia

Mobilsiden.dk: …men der er nogen af jeres iOn-kunder, der oplever, at de heller ikke kan sende mms, hvis de sætter sim-kortet over i en anden telefon. Der burde jo ikke være problemer med at sende mms på den måde?

Telia: I det tilfælde skal man ringe til vores kundeservice, forklare problemet og få åbnet op for det. Det er der ikke noget problematisk i, og det vil vi gerne. Det følger jo med. Man må dog gå ud fra, at vores iOn-kunder primært bruger abonnementet sammen med en iPhone.

Mobilsiden.dk: På Mobldebat.dk er der dog flere brugere, der allerede har haft fat i jeres kundeservice, som ikke umiddelbart kunne finde løsningen på dette problem?

Telia: Det burde ikke være noget problem at få det til at køre på en anden telefon, der understøtter mms. Disse kunder må meget gerne kontakte os igen, og så skal vi have det løst.

Læs også:
Telia erkender: Vi havde en fejl på mms
Telias iphone-kunder snydes for fri mms

Debat om emnet – klik her…

Emnets videre forløb

Sagen er ikke slut. Vi har fulgt op på historien. mobilsiden gik videre med historien. Allerede d. 6/4/2009 bragte vi nyt i sagen med artiklen om Telias iPhone-kunder snydes for fri mms – Fortsættelsen om emnet kan læses her. De sidste nyheder om temaet finder du her.