Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telia afviser mms-chikane mod iPhone-kunder

Telia afviser mms-chikane mod iPhone-kunder

Telia kan ikke forklare, hvorfor selskabets iOn-kunder ikke længere kan sende mms-beskeder.

Det er ikke Telia, der har lukket for mms-funktionen på selskabets specielle iPhone-abonnement. Det understreger kommunikationschef Felicia Jackson over for Mobilsiden.dk

 - "Det har absolut intet med os at gøre. Vi har ikke været inde og lukke for noget som helst. Jeg har undersøgt det i vores tekniske afdeling, og de meddeler, at der ikke er nogen forandring fra vores side," siger Felicia Jackson.

I sidste uge oplevede adskillige iOn-kunder, at de pludselig ikke længere kunne afsende mms-beskeder ved hjælp af den uautoriserede applikation SwirlyMMS, som kan installeres på en jailbroken iPhone.

På Danmarks største mobilforum, Mobildebat.dk, undrede flere debattører sig over, at en tilsyneladende stor mængde iOn-kunder på nogenlunde samme tidspunkt blev forhindret i at sende mms-beskeder. Spekulationerne gik blandt andet på, at Telia med fuldt overlæg skulle have spærret for servicen.

 - "Vi er interesseret i at imødekomme vores kunders behov, så hvorfor skulle vi gå ind og sabotere? Vi er bare glade for, at kunderne kan få noget, vi ikke kan tilbyde. Vi har ikke nogen interesse i at spærre for mms - rent faktisk arbejder vi på en løsning, der gør det muligt".

Spørgsmål til Telia

Mobilsiden.dk: ...men der er nogen af jeres iOn-kunder, der oplever, at de heller ikke kan sende mms, hvis de sætter sim-kortet over i en anden telefon. Der burde jo ikke være problemer med at sende mms på den måde?

Telia: I det tilfælde skal man ringe til vores kundeservice, forklare problemet og få åbnet op for det. Det er der ikke noget problematisk i, og det vil vi gerne. Det følger jo med. Man må dog gå ud fra, at vores iOn-kunder primært bruger abonnementet sammen med en iPhone.

Mobilsiden.dk: På Mobldebat.dk er der dog flere brugere, der allerede har haft fat i jeres kundeservice, som ikke umiddelbart kunne finde løsningen på dette problem?

Telia: Det burde ikke være noget problem at få det til at køre på en anden telefon, der understøtter mms. Disse kunder må meget gerne kontakte os igen, og så skal vi have det løst.

Læs også:
Telia erkender: Vi havde en fejl på mms
Telias iphone-kunder snydes for fri mms

Debat om emnet - klik her...

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

walkerDK 09-04-2009 09:29:00

Godt de er kommet til bunds i det, men det er da godt at en lille artikel her på siden kan få lidt skred i tingene :)

walkerDK

0 0
john 08-04-2009 11:11:10

mms har været i løbende dialog med telia som har hjulpet mig en meget fin gestus lige fra dag 1 tak til telia.

0 0
walkerDK 07-04-2009 11:59:14

"Telia: Det burde ikke være noget problem at få det til at køre på en anden telefon, der understøtter mms. Disse kunder må meget gerne kontakte os igen, og så skal vi have det løst."

HAHA lol hvis det ikke MMS spiller på en anden mobil har de da lukket for det!

Damn nogle bastards! :)

0 0
Simon 11-04-2009 03:52:51

Nej det har du ikke ret i. Hvis det virker i en anden telefon med samme simkort (og samme abonnement) så er det jo telefonen der er noget i vejen med. Så din påstand er ukorrekt.

0 0

Om brug af cookies