Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telia: danskerne er stadig vilde med iPhone

Telia: danskerne er stadig vilde med iPhone

Danskerne er ifølge Telias "top 10 liste" over solgte mobiler i januar måned stadig vilde med Apples iPhone.

Julen er forbi, og det samme gælder januar måned, der oftest forbindes med nedsatte priser og slagtilbud i alle butikker. Også på mobilmarkedet er der ekstra opmærksomhed på de fede gadgets, der skal skyde det nye år igang. 

Telia har i en pressemeddelse fremlagt deres “top 10 liste” over mest solgte mobiler i januar måned, og den viser et tydeligt billede af, at Apples iPhone stadig er favorit hos danskerne. Flagskibsmodellen 5S indtager førstepladsen efterfulgt af iPhone 4S, som Apple introducerede tilbage i 2011.

Konkurrenter klar til at overtage tronen
Listen viser desuden, at danskerne enten vælger en flagskibsmodel eller istedet en billigere mobil, der også kan holde til lidt flere knubs. 

2014 er kun lige begyndt og privatkundedirektør i Telia Christoph Nørgaard har store forventninger til kommende smartphones fra konkurrenterne. Særligt efterfølgerne til HTC One og LG G2 kan tyde på at ændre listens nuværende fordeling.

Derudover har Mobilsiden.dk idag kunne fortælle, at Samsung inviterer til Galaxy S5-event. Efterfølgeren til tech-gigantens S4, der i Mini-version indtager tredjepladsen, kan ifølge Telia være mobilen, der udfordrer iPhone på toppen.

-”Vi afventer spændt forårets lanceringer af nye smartphones, som sandsynligvis vil påvirke listen, da både Samsung, Sony, LG og HTC forventes at komme med nye udgaver af deres allerede populære smartphones. Samtidig bliver det spændende at se, hvordan danskerne tager imod en smartphone som Sony Xperia Compact, der indeholder alt, man har brug for i en mindre indpakning. Det virker til, at danskerne står foran en skillevej, hvor de skal vælge mellem en forholdsvis stor telefon på minimum 5 tommer eller en mindre og mere kompakt telefon,” siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.

Hvis du ønsker at høre nærmere om Sony Xperia Compact, så kan du se vores unboxing af mobilen her. Derudover har vi naturligvis også en komplet anmeldelse af den kompakte flagsskibsmobil her

Link: Telia

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Lyck 05-02-2014 09:38:53

Det virke lidt underligt det kun er salgstallene for januar måned, her kort tid efter Apple er kommet med nye telefoner og som skrevet i en anden kommentar alle de store Androidproducenter er på vej med nye topmodeller.

Lad os se tal for et helt år ad gangen, 2013 er lige overstået.

2 1
Peter Lyck 05-02-2014 09:39:17

Jeg ville helle ikke købe en SGS4 lige nu

1 0
Arthur 04-02-2014 19:34:05

A)
"Apples iPhone stadig er favorit hos danskerne".
Her er der vidst tale om danskerne som er kunder hos Telia. Der er en stor forskel fra at være 'favorit hos danskerne' til at være favorit hos Telia's kunder.

B)
Dømt ud fra de salgstal, så vil jeg skyde på at deres erhvervssalg er inkluderet. Hvilket jo igen ikke taler for den enkelte dansker, men organisationer HOS Telia.

Jeg benytter S-toget og bussen hver dag. Og når man går igennem et tog, så lægger man mærke til hvilke telefoner som er populære hos den gennemsnitlige dansker. Og jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig nogensinde har set en person sidde med en Nokia 301 eller en Xcover 2... Men tilfældigvis, så ved jeg virksomheder indenfor håndværker branchen bruger dem som firmatelefoner.


Så kan vi ikke bare kalde det her "mest populære telefoner hos Telia's erhvervskunder".

10 3
TF 04-02-2014 21:57:49

Her tag en kiks og tør øjnene :-)

1 19
Mirzad 05-02-2014 12:42:06

...behold du den, du får mere brug for den! ;)

11 3
TF 05-02-2014 15:37:08

Ej hvor sejt gentager du mig nu igen fordi du er en ubegavet og fantasiløs lille stakkel.
Og jeg kan se du er godt igang med dit like/dislike show igen i dag, du er så tilgrin :-D

0 10
Mirzad 06-02-2014 13:18:58

Sejt..?tja,jeg genbruger dit eget lort, hvorfor bruge tid på at komme med nyt når du alligevel ikke kan forskel mellem lort og pomfritter! ;)

like/dislike show..hehe..det er godt med dig, tyv tror enhver man stjæler!

Er jeg til grin?du er så glemsom Thomas, man må minde dig om at det er dig er klovnen her på siden..husk det. :D

5 2
TF 06-02-2014 21:20:44

Du er fuld af undskyldninger men vi ved jo begge at du bare er en ubegavet og fantasiløs stakkels pubertets unge og derfor gentager du hvad jeg siger.

"Tyv tror...." Siger du jamen så vis endelig hvor jeg gør som dig ? det kan du så ikke fordi det ikke er sket og så er det bekræftet at det bare et dig der er tilgrin, så er den vist ikke længre.
Fremover skal du ikke regne med jeg gider bruge tid på en pubertets unge som dig, med mindre jeg da ikke som her ønsker et billigt grin :-D

1 5
Mirzad 06-02-2014 22:27:20

Hahahaha...jeg har ondt af dig Thomas, du gør dig selv til grin uden at få noget ud af det! "vi" ved begge at du ikke ved hvad begrebet "begavelse" betyder! Om du er fuldt af "fantasi" kan så diskuteres. :)

Din påstand om de kunstige likes..!

Ja..ja, du har sagt mange gange før at du ikke vil det og dat, men din hukommelse og hjerne er vist mindre en guldfisk! du vender tilbager med din ævl..igen og igen!
Et godt råd: hold dig væk fra voksnes diskussion når du ikke kan følger med og gør dig selv til grin..gang på gang. :D :D

3 2
TF 06-02-2014 23:21:50

Du snakker og snakker med du er taget i dit lille like/dislike show og du er tilgrin :-D

1 5
Morten Jensen 07-02-2014 08:31:03

Nu er Mirzad ikke den eneste der disliker dine ligegyldige posts.
Jeg tvivler på det er et 'show' han kører, som du kalder det. Jeg tror nærmere at der er en overvægt af folk som er umådelig trætte af dine indlæg.

5 1
Jonas_a 07-02-2014 13:25:41

Jeg må tilslutte mig Mortens indlæg, når det er sagt, må I begge ( altså Thomas og Mirzad) stamme lidt op.

3 0
TF 07-02-2014 12:08:35

Vi kan ikke alle være enige og du har helt ret i der er en del for hvem jeg er en torn i øjet, sådan er det bare.

1 3
04-02-2014 19:53:20

Det viser jo også meget godt at Android folket venter lige nu. Det er jo ligesom sensommeren for iPhonen. Der er ikke lang tid til at de nye flagskibe kommer.

6 3