Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telia i vækst

Telia i vækst

Telia har netop opgjort deres årsregnskab, som viser en markant stigning i forhold til det foregående år. I 2005 viste årsregnskabet et minus på 140 millioner kroner, men i 2006 blev resultatet før skat 341 millioner kroner.

Ifølge Telia skyldes den markante fremgang, at de nu kan mærke de fordele, opkøbet af Orange har haft. Derudover menes det også, at man ved at sammenlægge mobil- og fastnet-området har kunnet effektivisere virksomheden.

Kigger man på omsætningen i 2005, som var på 5,76 milliarder kroner, og sammenligner den med 2006, hvor man omsatte for 5,98 milliarder, har man omsat for ca. 220 millioner mere.

2006 blev året, hvor Telia forbedrede en stor del af deres interne systemer og processor. Den økonomiske fremgang har fået Telia til at antage, at 2007 vil blive året, hvor de forsøger at vinde markedsandele. Et andet tiltag i 2006, som skal være medvirkende til at forøge Telias markedsandele, var opkøbet af de 28 Telekæden-butikker samt eksklusivaftalen med Merlin.

På bredbåndsmarkedet vil der i 2007 også ske en del forandringer, idet Telia ikke længere primært vil sælge bredbånd via kabel-tv, men snarere vil sælge det via andre platforme. Derigennem vil de også kunne udvide deres dækning i Danmark. Dette gælder for både privat- og erhvervsmarkedet. Udover disse markeder, vil Telia nu også satse på at oprette bredbånd for medarbejderne. Ifølge Ole Simonsen, som er administrerende direktør for Telia Stofa, er der store vækstmuligheder på dette marked.

Ved købet af debitel og en andel i DLG Tele har der åbnet sig nogle nye kundesegmenter for Telia, idet de nu kan tage del i lavprisvaremarkedet. Det skal dog påpeges, at de to virksomheder stadig er selvstændige selskaber, men at det er Telias netværk, der benyttes.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies