Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telia opkræver for meget for iPhone-abonnement

Telia opkræver for meget for iPhone-abonnement

De iPhone-ejere, der købte telefonen på premieredagen, betaler overpris for iOn-abonnementet i januar. Telias system var ikke klar til at håndtere sagen, lyder udmeldingen.

Da Telia den 11. juli begyndte salget af iPhone 3G, kunne den populære smartphone kun købes med et såkaldt iOn-abonnement, der koster 599 kroner de første seks måneder. Herefter falder prisen til 399 kroner.

De kunder, der købte telefonen på premieredagen, er imidlertid blevet opkrævet 599 kroner for hele januarmåned. Det sker, selvom abonnementsprisen burde skifte allerede den 12. januar.

Ifølge Telias pressechef, Rune Fick Hansen, er problemet opstået, fordi Telias system ikke var klar til at håndtere prisskiftet, da de første iOn-kunder blev registreret.

 - "Det sker, fordi det er en skæv måned. Problemet er løst nu, så det gælder kun for dem, der købte en iPhone fra begyndelsen. Det er en ganske lille flok," siger Rune Fick Hansen til Mobilsiden.dk.

Han oplyser, at Telia endnu ikke har fået nogen klager over situationen, og at kunderne vil få pengene krediteret på den næste regning.

Helt principielt, er det så ikke forkert at opkræve penge, som kunderne ikke skal betale, for derefter at give dem tilbage igen?

 - "Jo, det kan man godt sige, men det er, som det er. Det tager jeg stille og roligt. Man betaler forud for sådan et abonnement, og bagud for det forbrug man har udover. Helt principielt skulle systemet bare have håndteret det fra starten af. Det er selvfølgelig også den tanke, vi har haft, at sådan burde det da være," afslutter Rune Fick Hansen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies