Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telia vil fange de unge med Ringo

Telia vil fange de unge med Ringo

Et nyt lavprisprodukt fra Telia skal appellere til de unge. En analytiker mener, at ordet lavpris, kun skal forstås i forhold til Telias andre (dyrere) produkter.

Telias reklamematerialer for det nye produkt Ringo.
Telias reklamematerialer for det nye produkt Ringo.

De unge mellem 18 og 24 år skal være kunder i Telias lavprismærke Ringo.

 - "Der findes en fast gruppe af danskere, som har to kriterier, når de skal vælge mobilselskab. For det første vil de have en billig minutpris, og for det andet vil de kunne tanke taletid på nettet. Derfor har vi skræddersyet Ringo, så vi helt præcist rammer deres ønsker," siger Peter Krogsgaard, salgs- og marketingdirektør i Telia i en pressemeddelelse.

Det kedelige er så, at produktet ikke er specielt billigt.

I den sekundtakserede udgave er minutprisen 70 øre + 25 øre pr. opkald. SMS koster 20 øre. pr. stk. Både selskaber som Bibob og Happii Mobil kan på hhv. Sonofons og TDCs mobilnet, gøre dette til 60 øre pr. minut, 0 kroner i opkald og SMS til 10 øre.

Ordet lavpris skal da også kun forstås i forhold til Telias egne dyrere produkter, mener en teleanalytiker.

 - "Når Telia siger lavpris, skal det ses isoleret. Det er lavpris i forhold til Telias andre produkter, men ikke nødvendigvis lavpris i forhold til markedet generelt", siger Netplans direktør Torben Rune.

 - "Det er muligt, at Telias analyser af, hvordan unge bruger mobilen viser, at Ringo er en fordel for dem - men i så fald, skal Telia været kommet frem til et resultat, som konkurrenterne ikke har fået øje på", slutter Torben Rune.

Ringo findes på ringo.dk

Andre lavprisprodukter

SMS - TALE - OPKALD

Ringo
20 øre - 70 øre - 25 øre

Telmore
20 øre - 70 øre - 25 øre

CBB
19 øre - 69 øre - 25 øre

M1
18 øre - 60 øre - 0 øre

Bibob
10 øre - 60 øre - 0 øre

Happii
10 øre - 60 øre - 0 øre

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies