Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Telias 3G-dækning er ude af drift (Opdateret 16:02 - kører igen)

Telias 3G-dækning er ude af drift (Opdateret 16:02 - kører igen)

Telia-kunder på Sjælland og i København oplever lige nu problemer med at komme på 3G.

Der er ikke meget fart på Telias netværk i København og på store dele af Sjælland i øjeblikket.

I forbindelse med en opgradering af netværket i nat er der opstået en fejl, som betyder, at kunderne i dette område har nedsat 3G-dækning. Det oplyser Telia.

Der er ingen tidshorisont i forhold til, hvornår 3G-nettet igen kommer op at køre.

Telia opfordrer kunderne, til manuelt at sætte telefonen over på 2G.

Opdateret klokken 13.58: Telia oplyser, at 3G-nettet kører igen. 
Opdateret klokken 14:09: Teiia oplyser, at fejlen er sket igen. 
Opdateret klokken 16:09: Telia oplyser, at fejlen skulle været rettet nu. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrikmand 17-08-2011 11:15:21

Igen ingen dækning!

Igen ingen information på Telias hjemmeside under Driftsinformation, eller nogen andre steder...

0 0
Kim 17-08-2011 11:41:46

http://telia.dk/mobil/kundeservice/drift/lokaldriftsinfo/

Jeg kan tydeligt se på kortet, at der er begrænset dækning i Karup. Ude ved Hald Ege er problemerne mindre. Kunne måske godt ønske mig noget info om opdateringsraten af kortet. Men infoen er der.

0 0
Mette 16-08-2011 18:07:02

Det kører vel ikke igen hvis man skal skifte fra 3G til 2G ....sådan noget sludder. Aner iøvrigt ikke hvordan man gør det. NY OPERATØR SØGES....
:-) har fået nok af telia.

0 0
Kim 17-08-2011 06:09:13

Det er altid så sjovt at læse de her tråde om netværksnedbrud. For det første forbi i åbenbart er mange der ser det som et personligt angreb, og for det andet fordi i har en eller anden naiv tro på at græsset ville være grønnere hos en anden udbyder.
Og det allermest komiske er, at denne slags nedbrud i 9 ud af 10 tilfælde sker, under en forbedring af netværket hos den givene udbyder. Altså burde oplevelsen fremadrettet blive bedre end før nedbrudet.
Men ak... noget skal jo have hr og fru kaffekop op ad stolen...

0 0
Mette 17-08-2011 13:26:38

Er du ansat hos Telia Kim????

0 0
Kim 17-08-2011 13:59:12

Hvorfor skulle jeg være det? Fordi det tog mig et splitsekund at finde oplysningerne?
Første link er på forsiden af telia.dk, næste link var et klik fra første.

0 0
Henrikmand 17-08-2011 10:41:45

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvem du er, men det lyder ikke som om du har et dagligt ansvar for, at netværk og kommunikation fungerer for en flok kollegaer, der forventer at du har svar når noget ikke fungerer...

Jeg har arbejdet sammen med forskellige teleoperatører gennem årene, og Telia sætter simpelthen bundrekorden i kundeservice. Når de så ikke engang gider informere de udbydere, som bruger deres netværk, så får det altså bægeret til at flyde over.

"Hr. og fru kaffekop"??? Hvad i alverden bilder du dig ind?

0 0
Kim 17-08-2011 11:07:31

Hvilke udbydere er det du mener ikke bliver informerede? Call Me?
Desuden er de evt. driftsforstyrrelser jo annonceret på forhånd, samtidigt med at du løbende kan følge evt. driftsforstyrrelser. Det må jo også gælde for udbydere.

http://telia.dk/mobil/kundeservice/drift/swap/
http://telia.dk/mobil/kundeservice/drift/lokaldriftsinfo/

Hr. og fru kaffekop er ikke alene møntet på denne tråd. Sjovt nok findes stort set identiske tråde om alle udbydere.

0 0
Frigg 16-08-2011 16:32:35

selvfølgelig har de fjernet den nu, kan jeg se. Men, det virker igen, nok derfor

0 0
Frigg 16-08-2011 16:28:43

Kan godt forstå frustration, ingen panik der. Synes bare at man osse skal se det i teleselvskabernes øjne, jeg tror ikke ligefrem de gør det med vilje, og at et mobilnetverk er bare lidt mere svært og komplex end at åbne en kiosk. Og hvis det var så let, så ville der ikke være nogle problemer what so ever i alle tele udbyder. Men det sker bare ikke. Og angående information, så er det på hovedsiden Telia.dk nederst under "LIGE NU", og det har det gjordt lige fra det startede, plus en midlertidelige løsning. Men når det er sagt så kan jeg da godt forstå at når man har en hel bussiness der står på pause,at det ikke holder. mvh

0 0
Frigg 16-08-2011 15:02:30

og prøv at slukke for 3g, i jeres telefon imens 3g er nede. Det virkede hos mig

0 0
Frigg 16-08-2011 14:54:50

uhm. på telia.dk forside står det allerede. Ringede til dem osse, hvor de osse sagde. hvad der var galt og at de selvfølgelig arbejder på højtryk. Og ja, når man obgraderer ens net fra 2g til 3g og 3g til LTE (4g) så vil derforkomme driftforstyrrelser, som pudsigt nok osse står på hjemmesiden siden de startede opgraderingen. Ved ikke hvad man flipper ud på, selvfølgelig er det meningen at det skal gå smertefrit uden et firma ikke kan komme i kontakt til hinanden, men et firma som Teliasonera skal nok gøre alt for at løse problemerne.

0 0
Henrikmand 16-08-2011 15:27:29

Vil du være så venlig at pege:

http://telia.dk/erhverv/

Tak!

Eller hvad med her?

http://telia.dk/erhverv/mobil/kundeservice/drift/

Hvis DU ikke kan se, hvad jeg "flipper ud på", som du beskriver det, så skulle du stå med en virksomhed, der baserer deres interne kommunikation på en "anbefalet og afprøvet" løsning, som benytter Telias netværk.

Jeg "flipper" bl.a. ud på at Telia ikke informerer, hvad der foregår, og heller ikke fortæller noget om hvornår de forventer en udbedring!

Jeg "flipper" bl.a. ud på at Telia ikke informerer deres storkunder (vores udbyder), så de i det mindste kan svare!

De stiller både sig selv og deres kunder i et meget dårligt lys.

Nu er jeg kun én, der brokker sig... Hvordan mon det ser ud hos deres andre erhvervskunder?

0 0
cpaaske 16-08-2011 13:54:05

I sønderjylland er der også problemer..

0 0
Henrikmand 16-08-2011 13:38:24

Det kunne være sjovt at vide, hvor Mobilsiden har disse oplysninger fra.

I 7470 Karup har der ikke været nogen dækning fra Telia de seneste 3 timer, og hvis man checker deres driftsstatus her:

http://telia.dk/mobil/kundeservice/drift/

så står der SOM SÆDVANLIG intet om, hvad eller hvornår...

Telia er simpelthen DET selskab i Danmark med den ringeste service, og efterhånden det mest HÅBLØST forældede netværk!

Vi har omkring 20 telefoner i virksomheden på Telias netværk, og vi er uden kontakt til vores kollegaer, og vi er UDEN information fra Telia.

Hvad værre er, så får vores udbyder, som bruger Telias netværk, lige så ringe information.

Hvordan det selskab kan fastholde andre kunder, end dem som vil købe en DVD til halv pris, er mig en gåde!

0 0
khm 16-08-2011 19:35:31

Henrikmand, bare inden du går helt op i limningen så ville jeg tjekke de oplysninger der ligger på telias forside, som faktisk forklarer at grunden til du idag har haft problemer er fordi de opdatere masterne i dit område så de får bedre dækning og gøres klar til 4G.!

0 0
Mette 16-08-2011 15:08:34

I min del af Karup J har den været elendig både igår og idag. Men det er nu første gang i 1½ år. Men surt er det

0 0
Mobilsiden.dk 16-08-2011 13:48:48

Hej Henrikmand,

Vi har talt med deres pressechef i formiddags.
De har lovet at kontakte os når nettet kører igen...

0 0
Henrikmand 16-08-2011 14:26:42

... og så holder jeg selvfølgelig øje med dine poster her :o)

Men det kan da ikke være meningen, at Mobilsiden skal fungere som info-side for Telias driftsinformation, vel?

Der er simpelthen noget riv-ruskende galt i den måde, de betjener og informerer deres kunder på!

Det må du gerne hilse hr. pressechefen at sige fra mig, og mine 20 kollegaer, som sidder i et netværks-hul ;o)

0 0
Emil B 16-08-2011 12:38:46

Onde tunger vil mene, at den altid er ude af drift :-P

0 0
PiX 17-08-2011 12:12:11

Det er i hvert fald ikke korrekt.
Jeg har aldrig haft problemer med min Telia dækning (København)!

0 0
Mette 17-08-2011 13:24:09

Godt for dig Pix...hvis du er sluppet de sidste par dage uden mén. Har netop modtaget en mail fra Callme (læs Telia) der beder mig om at ringe....hvor mange operatører tror de man bruger.

0 0
PiX 17-08-2011 15:52:02

Det er ikke kun de sidste par dage, Mette. Jeg har haft Call Me i 3-4 år uden problemer. Og jeg formoder ikke, at jeg er den eneste i mit område med ok dækning. :) Men til gengæld frygter jeg, når netværket "slåes sammen" med Telenor. Her i mit område har Telenor elendig dækning.
Men det var lige et sidespring... :)

0 0
Mette 16-08-2011 15:04:47

I min del af Karup J har den været elendig både igår og idag. Men det er nu første gang i 1½ år. Men surt er det

0 0